Trouw-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

5 jaar na die tijd mag er nog een rekening gestuurd worden.

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

foto? ik ben nieuwsgierig. misschien kunnen ze hem wel namaken ;)

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Namaken kan vast, maar vind dat risico te groot. Straks staat hij me niet.

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij gaan in november een weekend met z'n tweetjes naar Parijs.. Ik hooooop zo dat ik daar een romantisch aanzoek krijg en daarna hier kan meekletsen.. Maar ben er bang voor :p hahaha

5. oudjaarsvlinder

hier minder nieuws, wij doen alles al lowbudget maar nu kreeg mijn vriend slecht nieuws vandaag. zijn contract wordt niet verlengd terwijl alles er op wees dat dit wel zou gebeuren. precies een paar dagen na de bruiloft.
    ik moest nog sieraden kopen en nog wat decoratie maar dit moet ik nu dus gaan laten. ook gaan we de uren van de fotograaf inkorten en geen grotere snacks/hapjes tijdens het feest. ik baal er van, hopelijk vind hij snel weer werk.

6. oudjaarsvlinder

ik vind het een mooie jurk maar het is een lastig model en stof. je kunt ook kiezen om s'avonds te wisselen van jurk en dan te kiezen voor fifties dress met polkadots

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Sieraden kan je ook gewoon bij de bijoux ofzoiets? Kopen.. Ik had daar oorbellen, ketting, armband en haar accessoires voor samen 32 euro geloof ik en iedereen vond het mooi!

8. oudjaarsvlinder

ik was het al van plan om niet te dure sieraden te kopen, maar zelf dat moet ik nu schrappen omdat er gewoon geen geld voor is. misschien dat ik zelf iets maak of iets leen.

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Oudejaarsvlinder, wij trouwen pas om 4 uur en dan draag ik mijn trouwjurk dus maar heel kort, als ik er voor kies me om te kleden. Dus dat wil ik niet. Vind de disney collectie ook helemaal geweldig, dus ik vind vast een prachtige jurk.

Balen zeg van het werk van je vriend. Ik hoop dat hij snel een andere baan heeft en je alsnog die laatste dingetjes kunt gaan doen/kopen.

10. oudjaarsvlinder

wij trouwen ook pas om 15.00 uur maar wordt om 12.30 opgehaald voor foto's maken. ik neem wel mijn rode satijnen jaren 50 jurk mee naar feestlocatie en dan kan ik wisselen als ik mijn jurk zat ben.

ik heb weer iets verzonnen voor decoratie :) ik blijf creatief na de laatste tegenslag. ik ga in de lege voedingspotjes van mijn dochter een waxinelichtje doen en deze versieren met hotfix steentjes. ik heb/had alles al in huis nu moet mijn dochtertje wel de potjes nog leeg eten ;)

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Oudejaarsvlinder, misschien kan je een oproep plaatsten bij zwangerschapspagina of er meiden bij jou in de buurt wonen en die mee willen sparen voor die potjes. Er zijn er vast een paar die je willen helpen. Leuk dat je zelf zo creatief bent.

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    oudjaarsvlinder en selina, wat ontzettend leuk dat jullie ook de fifties hebben gekozen. :D

Over 2 week is onze datum! Alles is klaar, gelukkig!

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier zijn we over 3 weken de pineut. Ook hier is alles klaar. Alleen nog de haarverf, schoenen voor mijn vriend en een lekker luchtje kiezen.

Ik krijg nu wel de kriebels hoor!

14. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Nog iets minder dan 3 weken en dan ga ik trouwen :)

We hebben alles al geregeld, moet 8 augustus naar de kapper voor test kapsel en make up , en in de week van de bruiloft zelf moeten we op de feest locatie zelf alles in orde brengen (hebben ons scouting gebouw als feest locatie kunnen krijgen.

16 augustus om 3uur is het zover voor ons

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Even een vraagje, heeft er iemand wel eens iets achterwegen gelaten, zoals het bruidsboeket/vervoer? Zo ja waarom?

16. oudjaarsvlinder

trouwauto, financien. maar ik heb keus uit verschillende auto's om te lenen. een rode bmw, een oude mercedes, renault cabrio of een knal roze fiat 500
    boeket vonden mijn moeder en schoonmoeder dat ik het niet kon laten om weg te laten, dus hebben ze iets net vl geregeld. verder geen bloemen.

ik heb laatst besloten dat ik mij niet zo zorgen moet maken ivm toekomst. en ben ik toch weer wat decoratie materiaal gaan kopen in duitsland tijden ons weekje vakantie. potje ben ik nog steeds van plan om te maken, ik heb er nu drie dus mijn dochtertje moet nog even dooreten ;) ik heb ook kettingen gepast in een winkel met heel veel bling steentjes. maar dat was het toch niet. dus moet nog even verder zoeken. wat hebben/hadden jullie bij je trouwjurk? ik heb een strapless jurk.

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Bedankt voor je reactie oudjaarsvlinder.

Wij hebben het financieel ook niet breed en zeker niet voor een dure bruiloft. Ik ben van plan sowieso geen bruidskinderen er bij, dat vind ik gewoon irritant haha, Emma mag wel op de foto uiteraard.
    Ik wil geen bruidsboeket, en vervoer hebben we nog geen idee van.

Ik heb wel bepaalde jurken uitgekozen die ik graag zou willen, maar moet eerst even goed na denken haha.

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    NienkieJ, wij laten het trouwalbum achterwege ivm de kosten. Verder weten we het nog niet. Gaan 2 maanden van te voren wel even rekenen hoe we het definitief gaan doen. Hoop dat we extra dingen kunnen doen ipv dingen schrappen.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik lees ook even weer mee, vind trouwtopics altijd zo leuk.

Ben bang dat een boeketje niet veel uit maakt voor je budget, in de zin van: het scheelt niet zoveel. Hier kostte een handgebonden boeket 30 euro. Wat vaak wel duur is, is een autostuk. Die hadden wij ook niet. Schoonmoeder had een lint gemaakt voor over de autokap. Bij het achterraam had ze neprozen van de Action neergelegd.

Budgettips:
    - Snijden in je gastenlijst. Echt, je gasten die eten en drinken kosten het meeste geld. Nodig alleen mensen uit waar je écht wat mee hebt, je bent niet verplicht om tante A die je al jaren niet hebt gezien, uit te nodigen. Buren, collega's en het sportclubje zijn ook geen verplichting. Veel gezelliger en intiemer ook met minder mensen. (Vind het achteraf jammer dat er familieleden waren bij de ceremonie die daarvoor niet uitgenodigd waren. Hierdoor gingen ze ook mee om de taart aan te snijden terwijl ik dat moment wat kleiner had gewild). Deel de dag ook zo in dat je bijv. geen hele lunch hoeft te verzorgen.

- Trouwjurk. Een avondjurk kan ook heel goed als trouwjurk. Huren kan ook.

- Trouwpak. Ga in geen geval naar een bruidsmodezaak voor een pak. Daar betaal je de hoofdprijs. Mijn man is naar een normale zaak gegaan voor pakken. Daar heel goed geholpen. Hij kan zijn pak ook vaker aan (wel ff met een andere stropdas hihi). Of als je man al een mooi pak heeft: alleen een nieuw stropdasje kan ook.

-Bruidstaart vervangen door cupcakes of petit fours. Ook erg lekker. Desnoods laat je een klein aansnijdtaartje maken.

-Trouwalbum kan je zelf maken of je laat het een jaartje later laten maken als je zelf daar niet zo handig in bent.

- Trouwauto kan best je eigen auto zijn. Of leen een mooie van opa/ouders/buurman/vrienden. Van de week is hier nog een stel getrouwd die in kruiwagens naar de kerk zijn gegaan :D

- Versiering zelf maken. Op internet zijn hele leuke tips te vinden. Een jampotje met een lintje erom en een kaarsje erin kan al een heel leuk effect geven. Ik heb zelf destijds versiering over genomen van een ander bruidje en zelf nog wat gekocht bij de Action.

- Ringen zijn niet verplicht. Zilver kan ook of als je al ringen hebt: even laten oppoetsen en namen en data erin graveren (of een andere tekst).

- Kijk en vergelijk vooral goed. De ene zaak rekent een stuk meer dan de ander. Mijn boeket kostte hier in de bloemenzaak 90 euro (wel speciaal opgebonden hoor, zat nogal wat werk in) en bij de andere zaak 200-300 euro.
    En kijk ook goed wát je krijgt. We zijn op 2 locaties geweest. Bij de een hadden ze een arrangement wat ons wel wat leek. Maar daar zaten dus maar 2 drankjes p.p. bij in. De rest moest apart en toen ik zag wat ze daarvoor rekenden....
    Ook hebben we voor een fotograaf gekozen waarbij we alle foto's op groot formaat op dvd kregen. Bij veel fotozaken moet je namelijk de foto's per stuk afkopen als je er iets mee wil. En DAT is echt duur.

- Bedankjes zijn niet verplicht. Wil je ze wel dan kan je op internet leuke en goedkope alternatieven vinden. (Wij hadden pepermuntjes in een tule zakjes met daaraan een zelfgemaakt kaartje)

Veel plezier met de voorbereidingen en voor de bruidjes die bijna mogen: niet te zenuwachtig worden he, haha.

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hallo meiden! Wij gaan trouwen in December en las al af en toe mee ik wil ook graag even reageren. Trouwauto hebben wij een nummer iemand i de Fam. Heeft die dus errug handig! Met betrekking op de fotograaf en trouwalbum. Wij hebben alles incl dus fotograaf en album voor 600 euro! Het is een hobbyfotograaf maar hij maar hij kan het geweldig!!

Hij heeft in juli de trouwerij van mijn broer gedaan en de foto's en het album zijn GEWELDIG!!! Misschien een idee? Wij hebben wel genoeg budget maar willen ook niet onnodige bedragen uitgeven.

Voor onze meiden alvast vorige week de jurken gehaald wat vinden jullie ervan? Ze moeten nog iets ingenomen worden etc maar ik vind ze zo schattig!!

Deel Deze Pagina