Als je zoekt op unique bruidsatelier in den haag, die hebben een outletcollectie damesjurken, en ook voor een goede prijs (dacht ook outlet) mannen pakken. Wij zitten zelf ook te puzzelen of we heel goedkoop kunnen trouwen. Voor de voltrekking, trouwboekje en ondertrouw komen we op al op750 euro ongeveer,en een receptie kost al snel 800-1250. Wij moeten heel erg gaan besparen met de vraag wie gaan we dus uitnodigen, en wie dus niet. Familie en beste vrieden zitten we al aan de 55 man, als we dan de gewonen vrienden en belangrijke kenissen / buren nemen komt daar nog iets van 50 bij. Dan heb ik nog geen werk en ook nog niet eens andere mensen diewe erg toch graag bij willen hebben. Hoe meer personen hoeduurder het wordt. Wij zitten hier echt te puzzelen hoe we voor zo goedkoop mogelijk kunnen trouwen. Groetjes!
Nog geen ervaring, maar heb er al wel een afspraak gepland staan! je mag me pb-en als je meer wilt weten @ llKH1984: Wonen jullie in zo'n dure gemeente of trouwen jullie in het weekend? wij trouwen op een vrijdag en betalen bijna 400 voor ceremonie, 30 euro trouwboekje en 12 euro voor ondertrouw.
De locatie is overigens alles in een. Wr trouwen daar. Dan gaan wij foto's maken en blijven de daggasten daar met een hapje en drankje. Daarna met de daggasten een drie gangen diner en daarna begint het feest. Onbeperkt drinken en hapjes. De ringen hebben we ook al uitgezocht en krijgen we van mijn schoonouders. Fotograaf is ook geregeld en ben daar heel blij mee! Bloemen ook al geregeld. Krijg het bruidsboeket wat ik in gedachten had en corsages worden ook super!
Oh ja wij zijn ook al in ondertrouw. Bij ons kost het "huren" van de ambtenaar 300 euro. Op de locatie zelf is de ceremonie gratis omdat we onze hele dag al daar houden
Een bustier blijft een lastig ding qua baleinen of je ze er wel of niet door ziet Zelfs als je de stof dubbel hebt, kan het zijn dat je ze ziet. Ik heb hier zelfs een trouwjapon hangen waar een hoepel onder moet met meer tule dan normaal, aangezien de stof gewoon zzulke dunne zijde is, dat je anders de ringen van de hoepel ziet. en daar zit dan ook nog een aantal lagen voering en tule tussen en nog zag ik het. Een ander ziet het niet, maar het is net hoe de bruid ermee staat of beweegd, niet mooi, dus moet daar een hoepel onder met een goede laag tule........ Ik vind ook dat je van de winkel mag verwachten dat ze daar op letten, welk ondergoed er onder gaat en of je niets ziet. Zo ook dus met jouw japon, let echt goed op wat je koopt, desnoods koop je naadloos ondergoed van de hema. Natuurlijk is het minder mooi dan een prachtige kanten setje of bustier, maar niets is zoooo lelijk om het ondergoed van de bruid door de japon heen te zien.
Wel wat duurder maar misschien een goede oplossing voor jouw hoepel probleem, een onderrok van meerder lagen tule en dus geen hoepel. @mumtobe21, 525 voor het trouwen op een doordeweekse dag, iets van 35 euro voor het boekje, ondertrouw had ik even geschat ivm alle uittreksels en de afspraak zelf.
Nee onder deze jurk moet een hoepel, en ik heb daar ook wel een hoepel bij nu, zodat hij goed zit, maar was echt niet mooi in eerste instantie. Maar wel bedankt voor het meedenken
@llhk194: Ik zou even de gemeente bellen hoe het zit met uittreksels voor je die gaat aanvragen.. ik belde namelijk van de week en er gaat een wetswijziging plaatsvinden m.b.t. die uittreksels en daarom heeft onze gemeente dat al afgeschaft. scheelt ons zo'n 45 euro aan uittreksels! betalen alleen 12 euro voor het ondertrouw en het opsturen van de benodigde papieren naar de trouwgemeente.
Leuk topic.Hier ook trouwplannen maar moet eerst een hele papierwinkel geregeld worden ivm visa ed,zal nog wel een jaar gaan duren allemaal.
Ik ga in augustus trouwen dan. En dit heb ik al geregeld Optie op de dj Feestlocatie Ondertrouw Trouwlocatie (diergaarde blijdorp) Kaarten Bedankjes Ik heb uitgezocht wie de taart gaat maken (vriendin van mij werkt bij een bakkerij) Schoenen Jurk Accessoires Gastenboek En heb al een heel draaiboek opgezet met alle rekeningen en nota's erin. Beetje overzicht bewaren haha. Ik heb geen budget bruiloft helaas Kom uit op zo'n 12.000 euro nu. maar goed, Je trouwt maar 1x
Ondertrouw kostte hier niets alleen optioneel jet trouwboekje. Die hebben wij natuurlijk aangeschaft. Zo partyrocker dat is zeker geen budgetbruiloft. Wij komen totaal op ong 6 a 7000 euro uit.
Trouwen is altijd duurder dan je wilt. Wij begonnen klein maar zijn uiteindelijk op 17.500 euro uitgekomen. Het was de mooiste dag van ons leven en zou het zo weer doen, maar ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel je ervoor betaald, het toch altijd mooi en geweldig is. Geniet van de voorbereidingen, ik mis het stiekem nog weleens...
Scheelt 1000 euro valt wel mee vind ik... Grootste kostenpost is de locatie omdat we daar alles doen. Vandaar 6 a 7000 omdat ik nog niet precies weet wat de rest gaat kosten
Hallo meiden! Ook ik ga trouwen, datum is nog niet bekend. We willen eigenlijk een bepaalde datum in augustus nemen, maar zijn er niet over uit of dit jaar of volgend jaar beter is. We willen het klein houden, weinig vrienden (we hebben onze 'vrienden' helaas goed leren kennen afgelopen jaar). Wel willen we met ouders en schoonouders lekker eten, en op huwelijksreis. Mijn vriend wil ook wat voor wat vrienden en evt werk doen, ik weet het niet zo. Maar... waar begin je eigenlijk? Trouwdatum, en dan naar de gemeente gaan voor info? En moet je een getuige hebben, moet je een ceremoniemeester hebben en al dat soort moetjes?
Getuigen moeten wel ja, je kunt ook mensen van de gemeente regelen maar die betaal je ook! ceremoniemeester is geen moetje, is meer wat je zelf wil! Zou beginnen met een datum prikken en die vastleggen bij de gemeente waar je wil trouwen!
allereerst moet je niks, ja, je moet "ja" zeggen . Het ligt eraan of je ook voor de kerk wilt trouwen. Wanneer je dat wilt, ga je eerst de afspraak maken met de pastoor/dominee, wanneer hij kan en tegelijk (in dezelfde week) kijken wanneer je op het gemeentehuis terecht kan om te trouwen. Ook wanneer je een bepaald restaurant in gedachten hebt, ga je daar alvast informeren of die op die datum kan. Zodra je die 2 of in geval van kerkelijk huwelijk 3 dingen kunt combineren met elkaar ga je dingen vastleggen. Zowel bruid als bruidegom moeten min. 1 getuige hebben, max. 2, je hoeft geen ceremoniemeester te hebben, maar is wel gemakkelijk. Dit geeft het bruidspaar rust op hun trouwdag. Voor vragen, dingen die fout lopen enz enz worden door de ceremoniemeester afgehandeld. Kies wel iemand waar je veel vertrouwen in hebt. als je weet dat je beste vriendin altijd te laat komt, dingen laat liggen, zelf slecht kan regelen, laat haar dit dan gewoon niet doen.Kies dan liever je tante die goed kan regelen en haar zaakjes in orde heeft
Ook wij gaan trouwen!! 31 januari 2014 wordt onze dag. Nog praktisch niks geregeld omdat we nu midden in het proces van een huis kopen zitten. Hierdoor nog geen gemeentehuis enz. vastgelegd omdat ik dat toch wel erg graag in de woonplaats wil. Al wel gedaan: *Ceremoniemeester gevraagd *Beiden de getuigen gevraagd *gastenlijst is bijna klaar Aankomende zaterdag gaan we naar de Love en Marriage beurs in de ahoy en verder zien we het wel. Vandaag taxatie van het huis geweest, verkoopmakelaar gesproken en als de bank een beetje opschiet zitten we volgende maand al in het nieuwe huis (huis van schoonzusje en zwager, hoeven bijna niks eraan te doen) Zodra dat allemaal geregeld is kunnen we gemeentehuis enzo regelen.
Misschien vinden jullie het leuk om ideetjes qua trouwjaponnen/ galakleding en accessoires op te doen. Niet zozeer om te verkopen (mag natuurlijk wel) maar de meesten wonen niet eens in mijn buurt, maar gewoon om eens te kijken. Kijk dan op mijn facebook: Het Satijnen Lintje, oh ja en klik dan aub bij de foto's welke japonnen jullie mooi vinden, dan weet ik welke modellen geliefd zijn bij inkoop, of laat een leuk berichtje achter