Trouw-topic

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Leuk dames :)

Wij hebben door financiële omstandigheden wat aanpassingen moeten doen maar het gaat vast heel mooi worden.

volgende week mag ik mijn jurk weer gaan passen en dan gaan ze hem afspelden over wat eraf moet.
    Voor de kindjes moeten we nog opzoek gaan naar leuke kleding.
    Mijn vriend is wat laks met zijn pak en heeft tijd zat, ik heb dat maar los gelaten en heb zoiets van: Nou dan zoek je het maar lekker uit ;) Dus wie weet staat hij er wel in zijn spijkerbroek haha
    verder ook vandaag de kapster/visagie vastgelegd. In eerste instantie zou ik iemand doen die voor 75 euro alles wilde doen, maar diegene deed het gewoon voor zichzelf (wel cursus gehad) en het zat me niet helemaal lekker want ik zag scenario's voor me dat ze ineens af zou zeggen het laatste moment..
    Dus nu een kapster gevonden die het doet (gewoon met eigen kapsalon) 100 euro voor haar en make-up inclusief proef. En 10 euro voor onze dochter. Dus vond ik wel meevallen, de meeste die ik benaderde vroegen meer dan 150 euro...

Oh ja schoenen heb ik ook geregeld, maar het zijn ballerina's je hoeft toch niet perse op hakken te lopen onder je bruidsjurk toch?

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Leuk! Wij gaat 20 november 2014 trouwen. :D
    Ben alleen nu al doodsbenauwd voor de kosten, haha. We gaan namelijk in Oostenrijk trouwen (ik ga bij m'n verloofde wonen), en ik moet dus sowieso moeder, broertje, zus, zwager, neefje, oma, vader en stiefmoeder laten overvliegen. En ja, alleen die tickets al tikken dus behoorlijk aan.. :)
    Verder houden we het wel heel klein, denk dat we tussen de 15 en 20 mensen in totaal zullen zitten? :)

Verder eigenlijk nog helemaal niet bezig met regelen, eerst maar zorgen dat ik daar ben enzo..
    Ga wel deze zaterdag met m'n zus bruidsjurken kijken (zij trouwt volgend jaar April), leukleuk! :D

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Als jij je er goed bij voelt, dan zou ik gewoon op ballerina's gaan.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Net gebeld naar de gemeente welke ambtenaar we krijgen.. Hadden een voorkeur voor een bepaalde die alles op een erg leuke manier brengt maar helaas waren er teveel huwelijken op verschillende plekken en is hij het niet geworden :(
    Toch maar goed dat ik ff gebeld heb dan kan ik wennen aan het idee ;) hopen dat deze vrouw dan ook leuk is!

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik ben op 8 april getrouwd

6. Verox

Verox Niet meer actief

Wij gaan ook trouwen!
    Nouja, ik ben nog niet officieel gevraagd, maar ik weet dat de ring al besteld is en natuurlijk zeg ik ja!
    Het zal helaas wel volgende zomer pas worden, want mijn zus trouwt eind dit jaar en die vergeeft het me niet als ik ook nog snel even trouw dit jaar.

7. oudjaarsvlinder

update mijn aankomende bruiloft, van het weekend trouwringen gekocht. het zijn zilveren vriendschapringen geworden met een golf in het midden, ene kant mat en andere kant glad en dan heb ik nog een steentje.

volgende week dinsdag gaan wij in ondertrouw!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hallooo

Ik sluit me ook aan! Wij zijn 4 mei verloofd en willen mei 2014 trouwen. Exacte datum hebben we nog niet maar ik doel op 3 mei.
    Wij gaan het niet heel groot vieren iig niet zo een over the top wedding omdat we dat simpelweg niet kunnen betalen en ik wil
    Niet nu verloofd zijn en over 10 jaar trouwen.

Ik heb al wel een locatie op t oog en van de week ga ik even bellen voor een rondleiding en hopelijk dan ook gelijk reserveren want het is een erg geliefde trouwlocatie. Verder nog niet veel gedaan eerlijk gezegd. Mn zus en vriendin zijn getuigen

9. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

May 3, 2013
    328
    0
    0
    Ik wil me hier graag ook aanmelden en mee kletsen als dat mag.

Gek hoe in een paar dagen al zoveel "anders" kan zijn, maar wel ontzetten leuk en spannend.

Wij hebben het eerder over trouwen gehad en wilde eigenlijk trouwen op het moment dat ik zwanger ben, maar omdat er voor ons dit jaar een speciale datum is is toch ineens alles anders geworden.

Los van elkaar hadden we allebei zoiets van het zo wel geweldig zijn als we dan zwanger zouden trouwen op de dag dat we 10 jaar samen zijn, vrijdag kwam dat zo ter sprake en van het weekend er veel over gehad hoe we het zouden willen doen en wat het verschil zou zijn als we toch trouwen op die datum als ik niet zwanger ben en eigenlijk is er totaal geen verschil, dus nu gaan we in Oktober 2013 trouwen op de dag dat we 10 jaar samen zijn.

Nu 2 dagen later is er al aardig wat geregeld, de trouwdatum en tijd staat vast en ook de datum en tijd van de ondertrouw staat al vast.

Wij gaan heel klein trouwen, alleen met ouders/broer erbij, gewoon samen naar het stadhuis en daarna lekker uit eten.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wij gaan trouwen op 28 juni. Het komt erg dichtbij dus :) Heb net bericht gekregen dat mijn jurk binnen is en ik heb echt zin om te gaan passen.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Leuk dames :) ik ga vandaag een spray tan uitproberen.. En morgen mag ik mn jurk ophalen..

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Mag ik hier ook mee praten?

Ik heb 20 maart mijn vriend ten huwelijk gevraagd en hij heeft ja gezegd. Wij gaan 10 juli 2014 trouwen. Trouwlocatie is al gereserveerd en door gesproken. Nu de rest nog. Vnd veel dingen zo lastig, zoals de fotograaf en hoe kom je aan een band/dj die geen fortuin kost en wel erg goed is. Ben ook bang dat we het totale bedrag niet bij elkaar krijgen. We hebben een budget van euro 7500 incl jurk e.d. Maar mijn ouders betalen mijn jurk en van mijn schoonouders krijgen wij euro 1000. Maar willen het geld bij elkaar krijgen, zonder dat we rekenen met het geld dat we krijgen.

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nog 3 maandjes en dan gaan we het doen.
    Zenuwachtig ben ik nog niet, maar ik ben toch wel een beetje aan het knijpen als het gaat om de videograaf.
    Dat is zo jezus duur.
    Fotograaf is toevallig een kennis van me geworden en die is incl. album 585 euro. Dat scheelt dus nogal wat.

Hier wat we geregeld hebben;

Trouwlocatie; Rotterdam Blijdorp
    Ondertrouw
    de Ringen
    Kleding voor het bruidsmeisje (zoontje kan pas later passen ivm leeftijd).
    Fotograaf
    Bedankjes
    Bruidsmakeup en kapsel
    Jurk en alles wat erbij hoort
    Pak
    Feestlocatie
    de Taart
    Het boeket en de corsages
    Gastenboek e.d.
    de Kaarten zijn al even de deur uit, dit ivm met trouwen in de zomervakantie en mensen die miss op vakantie gaan.

Pff en volgens mij wel weer meer hoor, maar het is te vroeg. daar kom ik niet op nu :D

14. oudjaarsvlinder

Morgen gaan wij in ondertrouw en s'avonds het vieren door samen uit eten te gaan :)

15. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ben donderdag verloofd! We gaan waarschijnlijk volgende zomer pas trouwen ivm een zus die in november nog trouwt.
    Maar ik lees hier graag vast mee!

P.s. Hoe is het afgelopen met die spray-tan?

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Vandaag de trouw logboeken van mijn collega gekregen. Erg handig hiihhiii

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oudjaarsvlinder fijne dag vandaag!

Spraytan: opzich ging het wel goed alleen in het begin voor het douchen was ik zooooo bruin dat ik schrok maar na het douchen was het mooi egaal maar sommige plekken (nek enz) waren een stukje donkerder, niet lelijk maar het hoort niet.. Daarom mag ik volgende week nog een keer gratis terug komen en. dan doe ik spray die na twee uur al is opgenomen

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Afgelopen zaterdag ringen gehaald gewoon zilver!
    Nu nog bedankjes zoeken..
    Ik wil dese week ook graag naar de kapper voor een keratine behandeling om van mijn pluis af te komen en zaterdag proefkapsel en make up..
    Nog 4,5 week :)

19. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Klinkt allemaal superleuk kleinje88!!

Hier kunnen we nu ook eindelijk af gaan tellen. 9-5-14 wordt onze dag! Dit ook omdat zwager in september trouwt. Anders waren we deze zomer getrouwt. Nu nog even wachten haha.

We hebben al wel wat dingen geregeld:
    Gemeentehuis,
    Trouwauto,
    Feestlocatie (diner, receptie, feest, hotelkamers),
    DJ,
    Fotograaf.

Wat we nog moeten regelen zijn:
    De kerk,
    Ondertrouw,
    Uitnodigingen,
    Kleding (jurk, pak en voor de kids)

De planning is dat ik in oktober ga kijken voor een jurk. Ben benieuwd!

20. oudjaarsvlinder

@ kleintje88, dankjewel :)

Als bedankje heb ik bellenblaas gekocht en via het internet zelf wikkels ontworpen en zelf uitgeprint. Erg leuk maar wel een bezigheid. Een ander idee van mij was om waxinelichthouders en waxinelichtjes te kopen en hierop een adressticker van vistaprint op te plakken met namen en datum er op. Ik ben uoteindelijk zelf voor bellenblaas gegaan en beide lowbudget.

Share This Page