Trouwboeket bewaren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Hannah, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
  2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bedankt voor al jullie antwoorden......

helaas heb ik hem niet meteen ingespoten met haarlak of zoiets..
    Maar vind het bronzen wel mooi dus ga daar eens naar kijken.

En heb hem ook gegooid maar hij was mooi weer opgevangen hihi.

3. Niet meer actief

MIjn boeket was helaas aan t einde van de dag al helemaal dood en verdord, dus heb er weinig aan kunnen bewaren. Ik was t wel van plan, maar de bloemen dachten daar dus anders over ;)

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    die van mij heb ik laten drogen, liggend.

ik had em gegooid, maar degene die hem gevangen heeft was ook degene die onder het mom van 'wij kijken wel even bij de katjes' in ons huis is geweest tijdens de huwelijksnacht ;) wij hadden een wc vol balonnen, een versierd huis en een bed met een fles champagne, rozeblaadjes, massageolie en....... een bruidboeket :D

was er heel blij mee! hij ligt hier nog steeds in de kast op het ringkussentje ;)

5. Schiepie

Schiepie Actief lid

20 jun 2007
    122
    0
    0
    Ik had een boeket met bloemen die moeilijk tot niet te drogen zijn.
    Dus heb het in een smal vaasje in de donkere vitrinekast gezet en daar staat hij nu 6 weken. De calla's zijn vreemdgenoeg gewoon ingedroogd (steel en al) op een hele mooie manier, maar zodra ik hem aanraak valt hij uit, dus ik kom er niet meer aan! Ik heb hem niet plat kunnen leggen aangezien het boeket a-symmetrisch was.

6. mama van r en l

31 mei 2007
    13
    0
    0
    tandarts
    ruurlo
    na 3 maanden,
    denk dat er dan al weinig goede tips
    gegeven kan worden.

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hé Schiepie, ik had ook calla's. Ze zijn wat verschrompeld, maar op zich nog wel mooi. Maar idd, een boeket met bloemen die niet goed te drogen zijn valt na het drogen zó uit elkaar als je het aanraakt, is met die van mij ook zo.

Welke kleur calla's had jij?
    Ik heel donker rood (die kleur kwam terug in onze trouwkaart, in mijn jurk (zie foto's album) in de give -aways en in de corsages. Zo vormde alles een mooi geheel) Ze leken op deze:

8. Niet meer actief

Mee eens...
    Ben bloemist (geweest).

Drogen is alleen mooi in een droge ruimte.
    Dat is gewoon in de huiskamer bijna niet te doen, de luchtvochtigheid is daar veels te hoog.
    Prepareren is het nu veels te laat voor.
    Je zou idd kunnen kijken voor het verbronzen.
    En als het je alleen om het boeket gaat en niet om de emotionele waarde, zou je hem na kunnen laten maken en er dan mee doen wat je wilt.

(met prepareren wordt ie ook helmaal uit elkaar getrokken en opnieuw gemaakt namelijk, maar dan zijn het wel grotendeels dezelfde bloemen)

Tip voor degenen die nog moeten drogen...
    Hang je boeket bij de verwarmingsketel, daar is het het minst vochtig in huis.
    Altijd op zn kop. Is je boeket op oasis gestoken en dus niet draadgebonden: Trek de dikste bloemen (zoals calla's) eruit en zet ze op draad, steek ze dan weer terug en draai het draad om de houder. Dan blijft het zitten.

Probeer een korting te bedingen bij de bloemist als je gaat laten prepareren. Vaak gaat de vraagprijs wel 2 keer over de kop, terwijl ze dat boeket alleen maar hoeven te halen en te brengen...

Deel Deze Pagina