Ik heb zelf een bloemenwinkel en bij mij is de reden dat bruidswerk duurder is vooral de tijd die ik ermee bezig ben. Ik ben meestal al een uur bezig met bespreken daarnaast bestel ik vaak de bloemen voor de trouwdag zodat het bruidspaar ze kan zien en op de dag zelf moet ik ze natuurlijk bestellen en ben ik bezig om het te maken. Ik kan uiteraard ook een goedkoop boeketje maken als er iemand langs komt en bijv zegt; ik kom volgende week vrijdag een roze boeketje halen. Geen probleem maar dan zit die andere "service" er niet bij. Dat betekent niet dat er geen bloemisten zijn die absurde prijzen vragen voor in mijn ogen hele simpele boeketjes!
Hier mijn boeket. Het is al weer ruim 5 jaar geleden. Prijs zat volgens mij rond de 100 euro inclusief ergens tussen de 15 en 20 corsages. Het is niet zo goed te zien omdat het boeket ligt, maar het is een druppel vorm. En die manier van opsteken is ook weer duurder dan een rond boeket schijnt. We hadden het samen besproken, maar het uiteindelijke resultaat zag ik natuurlijk pas op onze trouwdag Roze rozen (uit Ecuador), bruine calla en gloriosa. Nogsteeds als ik ergens gloriosa zie staan dan moet ik aan mijn boeket denken, die vrolijke krullende bloempjes geven goed weer hoe de dag was!
Wik hebben voor mijn bruidsboeket, corsage voor man, 2 bruidsmeisjesboeketjes en bloemen voor op de tafel van de ambtenaar en ca 10 bloemstukjes ter decoratie ergens rond de 125 euro betaald. Wij hebben er anjers in laten verwerken omdat dat de lievelingsbloem van de vader van mijn man was, hij is inmiddels 19 jaar geleden overleden. Zo konden we hem toch bij de bruiloft betrekken zonder dat de nadruk er te zwaar op lag gezien dat het al lang geleden was dat hij overleden is. Ik wist verder totaal niet hoe het boeket er uit zou zien, alleen dat er anjers in zouden zitten...
En ze doen er natuurlijk iets mee qua vochtigheid, steel ergens in ofzo, ik had tape om het boeket die het mooi bij elkaar hield. Ik zal nog even een foto opzoeken en bij manlief informeren wat het kostte. Bekijk bijlage 149659
Hangende boeketten zijn duurder he, de biedermeiers blijven dacht ik het goedkoopste omdat dat makkelijk schikt. Die hangende moet veel kunst- en vliegwerk bijkomen met ijzerdraad enzo.
@Wendy: ik denk dat je de Calla bedoelt, tenminste die zaten er bij mij in. Zijn er in heel veel kleuren