zwanger van 2e kindje en nu al buik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moedergans, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ik ben net aan zwanger van ons 2e kindje, maar heb nu vooral 's middags en 's avonds al zo'n opgeblazen buik, dat ik m'n zwangerschaps broeken maar weer te voorschijn heb gehaald, m'n gewone broeken gaan niet meer dicht en zitten niet lekker meer.

    Ik weet dat het m'n darmen zijn, maar had hier bij de 2e helemaal geen last van.

    Wie heeft dit verschijnsel ook al zo vroeg (5 wkn)
    Is dit een "begin kwaaltje" en wordt het minder na een paar weken, of blijft dat opgeblazen gevoel en uiterlijk zo?
    Voel me niet echt prettig n.l.

    Komt het misschien omdat ik nu al wat meer ruimte in m'n buik heb (had wat vel over op m'n buik van m'n vorige zwangerschap)

    Wie oh wie herkent dit al zo vroeg.
     
  2. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Ik ben in verwachting van de eerste, en liep met vier/vijf weken ook al in zwangerschapskleding omdat de normale kledeing niet meer paste.
     
  3. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb het bij beide zwangerschappen ook gehad. Bij de eerste met 6 weken bij de tweede zwangerschap met 5 weken. Toen droeg ik ook al positiebroeken. Maar die buik bleef dan wel tot een week of 14 hetzelfde bij de eerste. Daarna ging hij pas weer verder groeien.
     
  4. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    fijn te horen dat ik blijkbaar niet de enige ben.
    's morgens gaat het nog goed, maar 'smiddags begint de ellende. met m'n knoop en rits open, zakt m'n normale broek naar beneden! ook weer geen optie.. zucht. riem er omheen zit ook niet lekker.

    Gister een andere mogenlijkheid gevonden, een rok aantrekken alleen kan dat helaas op werk weer niet. zucht.

    Dus toch maar een broek bijbesteld want 8 mnd lang met maar 2 positie broeken doen is wel erg saai...
     
  5. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ja ik draag ook al lang weer positiekleding... mijn buik is al een stukker dikker dan bij mijn 1e zwangerschap./.
     
  6. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Hoi,
    Ik loop ook al vanaf week 8 in zwangerschaps broeken, me gewone broeken zaten te krap en deden zeer...
    Maar sinds die tijd is er ook niets meer veranderd, me buik blijft nu hetzelfde.

    Groetjezzzzz
     
  7. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    He ik heb ook de hele tijd last van mijn buik en volgens mij zijn dat oook de darmen. En als ik mijn vroek los doe gaat het wat beter. Maar mijn broek zit eigenlijk helemaal niet te strak, maar volgens mij drukt ie toch al te veel kan dat?
    Zou ik ook beter al een zwangerschapsbroek kunnen aantrekken? O ja en misschien rare vraag maar wat voor ondergoed dragen jullie?
    xxx Joyce
     
  8. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    He, ik heb dat gevoel ook. Vind het best vreemd eigenlijk. Heb nu ook een relax broek aan.
     
  9. Hier net hetzelfde. 's Avonds moet ik mijn broek opendoen.
     
  10. 8samantha8

    8samantha8 Bekend lid

    13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    ik ben wel voor de eerste keer zwanger maar mijn broeken zijn al los genoeg :)
    ik moet altijd ene riem aan
    maar is nu wel handig dan kan ik ze nog voor ene lange tijd aan
    maar heb nog geen last van een buikje alleen savonds is tie wat opgezetter maar dat is boven me navel

    groetjes samantha
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het zullen ongetwijfeld de darmen zijn die een ander "plekje" in nemen...

    je baarmoeder is op dit moment nog zo klein dat het nog achter je schaambot zit...

    maar vervelend kan het soms wel zijn....ik heb ze ook wel eens gezien hoor die hadden al een hele buik "groter dan die van mij" en bleken nog maar op de helft te zijn van wat ik was (ben)...

    dus tja als je je kleren niet meer aan kunt moet je toch wat anders "verzinnen" .... ;)

    shoppen dames :)
     
  12. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja bij mij is het de eerste en ja had al heel snel een buikkie( van me darmen) en nu blijft maar groeien en ook ruim ver boven de gemiddelde grote ,dus zeg niks of het je eerste of 2e is als je van jezelf al slappe buikspieren hebt rekt het ook eerder op!( zei de vk)zie album!

    maar lekker shoppen hoor! :)
     
  13. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    hoe snel hadden jullie al een buikje... ik ben namelijk toch best wel stevig maar het bij mijn vorige zwangerschaps als ik me het goed herriner. Toch al wel redelijk snel een goed buikje.

    Verder kan ik mijn buik niet meer inhouden. Voorheen deed ik dat altijd maar dat gaat nu niet meer.. Ik denk dat mijn darmen al een beetje begonnen zijn om plaats te maken.

    En heb eigenlijk sinds vandaag dat als ik zit niet meer zo plat met mijn buike tegen mijn knieen kan gaan zitten. Dan zit er onder in mijn buik iets in de weg.
     
  14. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    vrij snel ook hoor!kijk maar in album!
     
  15. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ja inderdaad.... wel een mooi buikje hoor haha
     
  16. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    dankje :) maar was al snel niet meer te verbergen!
     
  17. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    't is ondertussen een stuk minder nu ik meer rauwkost en fruit eet gelukkig. voel me ook weer wat prettiger. 't is de ene dag wat meer als de andere.

    Draag nu maar gewoon m'n broeken met de knoop en rits half open met een mega t-shirt er over.
    Maar vrees dat de zwangerschapskleding toch echt al voor de 12 weken (weer) aan zal gaan..

    Hoe was dat voor de andere 2e zwangerschappen?
    wanneer werd het bij jullie ook voor de buitenwereld duidelijk zichtbaar?
     
  18. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Moedergans,ben na mijn 1e zwangerschap 20 kilo afgevallen maar mijn buik bleef dikkig.
    Nu net 5 weken zwanger en ik merk dat mijn broeken nu al strakker gaan zitten...
    Wel echt alleen bij me buik maar toch.
    Nou ja zolang alles gezond is komt de rest later wel weer toch?
    Aangezien wij een groot gezin willen van 3-4 kinderen ga ik pas na mijn allerlaatsrew zwangerschap echt ook weer heel veel sporten.
    groetjes linda
     
  19. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Bij mijn eerste zwangerschap moest ik met 11 weken aan de zwangerschapskleding,en had eigenlijk nu ook wel verwacht dat het eerder moest omdat je toch hoort dat je bij een volgende zwangerschap sneller dik word,maar ik kon tot 14 weken nog men eigen broeken aan en nu nog 1,ik moet wel zeggen dat ik nu 25 kilo was afgevallen dus ik denk dat het daar bij mij aan ligt.
    En nu draag ik ook anders als bij de eerste ik ben dus ook redelijk fors maar ik heb een echte zwangerschaps buik :)
    Groetjes jeslin
     
  20. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben nu ook zwnager van de 2de en heb ook al zangerschapsbroeken aan omdat mijn broeken gewoon niet meer lekker zitten en wanneer ik ze aan heb gewoon nog veel misselijker ben dan anders.
    heb echt al een buikje iedereen zegt "nu al ?" maar ik kan er ook niks aan doen dat het nu al begint.

    maar ben er stiekem wel al heel trots op hoor.
     

Deel Deze Pagina