Kinderfun

Discussion in 'De lounge' started by sniffy, Aug 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dames let op!!!

Ik werd vandaag, in een parkeergarage, benaderd door iemand van Kinderfun. Zij verkopen kinderboekjes, dvd, cd enz. (hij zij dat hij net de bedrijfswagen had weggezet en onderweg was naar zijn collega's die buiten stonden. yeah right! Mijn man vertelde later dat dit dus zo'n truc is om mensen aan te spreken, zodat hij niet op straat 'werkt').

Ze vertelde mij een aanbieding te hebben; 3 proefpakketjes met zachte knuffeltjes en dingen voor in bad. Het enige dat ik moest betalen waren de verzendkosten (2,90).

Het klonk aantrekkelijk en ik besloot om het te doen. Het was verder vrijblijvend.

Toen ik in de auto zat en nog eens op het briefje keek, zag ik dat er ook een vakje was aangekruist voor 3 boekjes. Je krijgt dan iedere maand een boekje à 8,95 euro. Dit wordt 1 x in de 3 maanden geïncasseerd.

Dit heeft hij dus vooraf al gedaan, de vuile.......

En het smerige is nog dat je binnen 2 maanden, na de datum dat je getekend heb moet opzeggen. De proefpakketjes krijg je pas ná 2 maanden dus is die termijn al verstreken. Dan zit je er dus weer 3 maanden aan vast.

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze verkopers. Google maar eens op kinderfun, en dan natuurlijk niet hun eigen site ;)

Ik heb een brief opgesteld en die gaat morgen aangetekend de deur uit. Ik zit gelukkig nog binnen de 8 dagen bedenktijd die wettelijk bepaald is.

Kinderfun is dus geen fun maar grote ellende!!!!

P.s. ik zit niet te wachten op 'eigen schuld, dikke bult' reacties, ik voel me al klote genoeg en barst van de hoofdpijn van dit drama.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ja ik vind die straatverkopers OER irritant! Hier ook ik kan verdorie niet naar de winkel lopen of ik word alweer aangesproken door zo'n irritantje, ik zeg altijd steevast "Nee dank je wel?" en dan hoor je "Het duurt maar 1 minuutje" maar ik loop gewoon door, maar sommigen zijn heel hardnekkig! Ik kan er echt niet tegen en het verstoord mijn plezier in winkelen en boodschappen doen.

Goed dat je hier een discussie over start want veel mensen zullen erin trappen, net als "winkels" als ECI ook zo knudde!

3. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Thnx, en weet je wat het ergste is, ik trap NOOIT in zulke verkooppraatjes. Aan de telefoon weet ik ze ook altijd goed af te poederen.

Dus ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan waarom ik er dan nu wel ingetrapt ben. En dan precies bij zo'n bedrijf.

Ze zijn zo doortrapt om moeders daar mee lastig te vallen. Als mijn man erbij was geweest, had ie ons niet aangesproken denk ik.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Heb net even op kinderfun gegoogled. En tjeee wat kom je een slechte verhalen over hun tegen.
    Echt balen meid. Inderdaad snel opzeggen, aangetekend versturen met retour hantekening. Dan heb je in iedergeval bewijs dat ze het hebben ontvangen.
    En verder gewoon niks betalen.

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Als je met je kindje loopt dan gaan die gasten van ECI als eerste je kindje aanspreken of jou over je kindje, meeste moeders zijn daar natuurlijk van gecharmeerd en ja zeg dan nog maar eens nee, want de aanbieding is heel aantrekkelijk, ze zeggen ook dat ze makkelijker zijn dan Bol.com maar uiteindelijk als je eenmaal eraan vast zit blijkt dat bijna niks in hun collectie zit die je elke 3 maanden mag bestellen.
    Als je dan leuke kinderboeken wil bestellen doe dan die van de disneyclub, maar wel na 30 boekjes stoppen, dan heb je er wel genoeg hoor ;)

6. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Echt een stelletje honden.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe onbeschoft zeg! :(

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    heb ook even gegoogeld,
    wat een verhalen kom je tegen zeg!

en kom er ook achter dat kinderfun en kinderparade
    dezelfde zijn. de teksten op de sites zijn bijna hetzelfde.

ik 'ken' die man van de kinderparade van toen ik nog bij de tpg werkte. alle pakketten die teruggestuurd werden wou nam hij
    inderdaad niet aan.
    die bleven allemaal op het postkantoor (en dat waren er veeeeeeeeeeeeeel) en de postbodes mochten dan de boekjes en zo mee naar huis nemen!
    dus wij hebben wel redelijk wat van die boekjes hier liggen,
    maar allemaal niet voor betaald! hahahaha

9. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ja ook ik ben ingetrapt in die mooie praatjes. Een tijdje liepen die straatverkopers in het centrum van Haarlem. Die gast zei inderdaad alleen maar dat je de verzendkosten hoefde te betalen, de rest was gewoon gratis (de eerste 3 pakketjes). Niks was minder waar, ze haalden gelijk die eerste maand geld van mijn rekening. Dat heb ik direct terug laten boeken en een blokkade gezet, zodat ze niet nog meer geld af kunnen halen van mijn rekening. Ik heb meerdere brieven gestuurd naar Kinderfun en heb een brief gekregen dat als ik de eerste acceptgiro kaart betaald heb, dat ze dan mijn zogenaamde abonnement gaan opzeggen. Dus ik heb hun uiteindelijk wel moeten betalen, de hufters. Maar nu heb ik gelukkig niks meer ontvangen. Dit was afgelopen juni gebeurt. Nu ben ik hopelijk van ze af. Ik heb ook mijn hele verhaal bij tros radar forum geplaatst. Daar kan je meer over lezen.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Balen zeg!! Ik vertrouw het eigenlijk ook nooit (behalve die ene keer bij de eci dan...).

Wel word ik altijd zo moe van die verkopers, meestal als er ik een zie, doe ik alsof ik heeeeeeeel druk in gesprek ben met mijn vriend. Meestal werkt het en anders zegt mijn vriend altijd heel chagarijnig "nee".

Waar we wel erg om hebben moeten lachen, toen Roan (zoon) er nog niet was, werden we bij onze plaatselijke AH nooit aangesproken door krantverkopers (trouw, AD, telegraaf). Toen waren we in hun ogen nog een "gewoon jong stel". Toen we in gingen werden we gewoon genegeerd, terwijl ze toch echt niets deden op dat moment. Kwamen we er weer uit met een pak luiers, werden we zowaar aangesproken. Ook nu merk ik dat we sneller aangesproken worden, door verkopers op straat.

Eén keer heeft mijn vriend me echt weg moeten trekken bij iemand die geld inzamelde voor Aids bij kindjes (niet orange baby's maar een ander goed doel). Ik liep op dat moment met de wandelwagen (zoon net 4 weken oud en voor het eerst boodschappen doen met z'n 3en!!), gaat ze gewoon pal voor de wandelwagen staan, zodat ik er niet door kon en begon een heel verhaal over hoe erg het zou zijn dat ons zoontje Aids zou hebben, omdat ik niet de medicijnen gekregen had in de zwangerschap. Zoals je je misschien kunt voorstellen....net moeder, hormonen gieren door je lijf en een "verkoper" die met zo'n verhaal/reden geld probeert te krijgen. Achteraf vind ik het niet kunnen, maar op het moment wist ik gewoon niet wat ik moest zeggen, voelde me echt schuldig. Mijn vriend is toen echt wel een beetje boos geworden en heeft mij gewoon mee getrokken, zonder verder nog maar iets tegen dat mens te zeggen.
    Ik vind het heel goed hoor, dat ze geld in proberen te verzamelen voor een goed doel, maar echt niet op deze manier!!

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

jij ook al helaas. Ik doe morgen de aangetekende brief op de bus en zit dan nog binnen de 8 dagen die wettelijk verplicht zijn. Hopelijk kom ik er dan zo vanaf.

Bij Tros radar heb ik idd al een hoop gelezen.

Ik heb dat roze papiertje wat je als kopie meekrijgt niet teruggestuurd want dan bevestig je dat je een contract heb bij hun.

12. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Moonlight: dat is ook erg irritant ja, als ze zo voor je gaan staan. Ze maken echt misbruik van je.

Als iemand mij de volgende keer aanspreekt krijgt diegene een flinke uitbrander en verzoek ze dan direct op te sodemieteren of ik zal er voor zorgen dat ze weglopen. Maar dan met een zeer scheenbeen.

13. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @loncocacola, het scheelt wel dat ik niet de enige ben die er in is getrapt.

Ik hoop trouwens dat je er niks meer van hoort.

Wanneer had jij een brief gestuurd dan, hoe kort erna ?

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Het nare van die goede doelen inzamelaars is dat je echt maanden eraan vast zit, je kan niet eens een eenmalige donatie doen als je dat wil. Als dat wel zou zijn zou het een stuk vriendelijker en toegankelijker worden voor de mens.

15. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Troeltje: dat houd je idd vaak tegen.

Wij worden gebombardeerd met post van de vorige bewoners. Die gaven aan alle goeden doelen die er bestaan.

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mjaja de kinderfun. Die zijn leuk joh. Heb je echt jaren lang plezier van! Hele familie oplichters is dat.
    Kinderfun en soort gelijke bedrijven met allerlei andere namen krijg je boekjes en dvdtjes (die het niet of nauwelijks doen) en als je het opzegt proberen ze via allerlei wegen om je toch nog te laten betalen.
    Krijg je jaren na dato nog aanmaningen van en het mooiste van alles is dat ze naast de boekjes branch in nog een branch actief zijn. En wel in de deurwaarders branch! 3x raden wat je aan brieven krijgt als je ze dood zwijgt omdat ze niks meer te claimen hebben bij je? JUIST een brief van dat bedrijf ;)

Ik heb ze een mooie brief terug gestuurt dat ik ze best wilde betalen (en dit was 1,5 jaar nadat ik de laatste rekening betaald had). Maar dan wilde ik wel 1. alle materiaal wat ik nog zou moeten krijgen ontvangen (ik betaal uiteraard niet voor niks dus dat is dan 18 boekjes/cdtjes) 2. een copy van mijn abbonement MET stempel van de kamer van koophandel (aangezien ze oplichters zijn kunnen ze waarschijnlijk die stempel niet laten zien dus is mijn contract met hun nooit ingegaan). 4. een brief met daarin het hele regelement van kinderfun. En ik wilde uiteraard aller eerst een brief ontvangen met dat ze deze brief in goede orde hadden ontvangen.
    Zou ik dit niet ontvangen van hun dan nam ik aan dat die brief van de deurwaarde een fout van hun was en zou ik hem dus als niet ontvangen beschouwen endan ging ik ook van uit nooit meer iets van ze te horen. Mocht ik dan toch weer iets van ze horen dan zou ik mijn advocaat inschakelen. ;)

Heb tot op heden niets meer vernomen van de 249 euro die ze claimden nog te goed te hebben van mij (joost mag weten waar ze dat vandaan haalden) Het is alweer 1,5 jaar geleden en dit keer heb ik ALLES bewaard wat over hun gaat (de vorige keer had ik net alle zooi van hun 2 weken er voor weg gegooit omdat het niet meer nodig was om het te bewaren....dacht ik)

Nodeloos om te zeggen maar: Laat dat bedrijf alsjeblieft links liggen! (of je moet massogistisch zijn ingesteld.... :p)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Op het moment dat er geld wordt afgeschreven van je rekenening, METEEN storneren!!! Als je dat niet zelf kunt met internetbankieren, dan is meestal een belletje naar de bank wel voldoende.

18. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nou de brieven zijn op de bus, 1 aangetekend, 1 per reguliere post en 1 naar hun huisadres (daar staat het bedrijf ook ingeschreven bij de kvk.) Maandag gaat er nog een brief per fax.

19. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat ga ik idd doen. We hebben gelukkig internetbankieren. Heb gisteren nog de bank gebeld en zij sturen een rode kaart naar mij toe. Dan kan ik die invullen zodra ik een rek.nr. heb. Als het zo ver komt.

20. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Oooww..Sniff wat vervelend :(

Share This Page