gemeente 257 videograaf 684,7 fotograaf 371 ringen 993 Muziek: John Brass 675,01 Het Witte Paard 160,6 lunch voor ong. 20 personen De Hooghei 2.078,85 feestavond voor ong. 120 personen, incl. diner voor daggasten uitnodigingen 112,75 huifkartocht 100 kleding Ard 727,7 afscheidspresentje 263 Totaal 6423,61 Dit waren de kosten voor onze bruiloft in 2006. De trouwjurk staat hier niet bij, die had ik van mijn ouders gekregen. Kosten daarvan waren 2000 euro.
Idd geen trouwauto huren, maar een auto uit de vrienden of familiekring gebruiken scheelt ook. MIjn vriendin had destijds een mooie zwarte Audi en deed prima dienst. Ze heeft em prachtig opgepoetst voor de gelegenheid en het bloemstuk deed de rest. En zij was ook meteen onze chauffeuse.
en ik had ook de jruk van mn moeder gekregen en mijn man zijn pak van zijn moeder, dat scheelt ook idd
tnx voor zover al... lexie zoals ik al schrijf is de trouwauto al geregeld, trouwen namelijk in een oldtimer jeep en als de jurk het toelaat rij ik zelf {hobby}
ja aan het feest en het eten s middags waren we het meeste kwijt. Ben getrouwd in 2004. Ook wij konden besparen op kosten van de fotograaf (moeder van vriend va mijn zus) auto (vriendin van mijn vaders auto) jurk (een vriendin van mijn vader heeft een bruidszaak en ik heb flinke korting gehad) we hebben s avonds ook wegwerpcamera's neergelegd zodat gasten zelf foto's konden maken. Ik heb het trouwalbum zelf gemaakt. Kreeg ook een deel van het eten enzo van mijn vader. Maar ik dnk dat het wel voor dat geld kan als je een beetje rondkijkt waar je eventueel op zou kunnen bezuinigen. Als je niet wil bezuinigen word het wel moeilijk. Maar wij hebben s middags een koud buffet gedaan voor de dagjesmensen (mensen die de hele dag uitgenodigd waren) achteraf een hele slimme keus geweest want het was 31 graden en dan hebben mensen niet heel veel zin in warm eten en het is een stuk goedkoper. Misschien dat je op eten ook wat minder duur kan doen door goedkoper vlees te kiezen ipv duur vlees (ala biefstuk ofzo ik noem maar wat) ook de taart hebben we via de zaal waar we ht feest hadden en aten gedaan zodat dat goedkoper was als via een banketbakker en de taart was heel mooi. Misschien dat jullie ook een pakket kunnen doen (daar eten en drinken en het feest?) en er een mooie prijs van kunnen maken. Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
ellen tnx voor het meedenken. Taart maak ik zowiezo zelf.... het idee hoe het er nu {eigenlijk al een tijdje} uitziet; trouwen in gemeente huis {wilde eigenlijk op de boot maar das erg duur} Thuis lekker eten waar we de tafels mooi versierd en aangekleed hebben. Het eten zouden we eventueel zelf kunnen maken de avond van te voren óf door een kennis die kok is. {laatste is natuurlijk weer iets duurder} Voordeel is hiervan dat de kinderen {die op ons gehele feest welkom zijn!!!! en ook aanwezig zullen zijn!} even lekker rustig thuis kunnen spelen en nog lekker een tukkie kunnen doen. We willen rond 7 uur het feest laten beginnen met als eerste de receptie, daarna openingsdans en daarna wil ik een hele grote bruidstaart die ik zelf gemaakt heb aansnijden. We willen op het feest zelf geen lopend buffet maar juist een hapjes buffet, we hebben een vrij uitgesproken mening over wat we daar wél en niet op willen hebben.
Even een vraag aan degenen die geen feest hebben gegeven voor de bruiloft. Hebben jullie dit gemist? Wij gaan volgend jaar juli trouwen en willen geen feest geven omdat we ook maar een budget hebben van 5000 euro voor alles. Eigenlijk had ik een feest super leuk gevonden maar we willen tegen die tijd ook graag verhuizen dus we moeten dan toch prioriteiten stellen. Verder, jurk haal ik van marktplaats af. Deze zijn vaak 1x gedragen dus zie niet in waarom ik dan in de winkel een hele dure jurk zou gaan kopen. Vriend ook niet zo'n duur pak. Hummeltje krijgt wel mooie kleertjes aan... dan naar de gemeente. Vervoer=koets met friezen van mijn ouders. dan foto's, kennis uit de straat. (fotograaf), eten wel wat exclusiever restaurant. Er worden ongeveer 25 mensen uitgenodigd. We houden ook geen receptie. Wat moet je dan eigenijk met al die mensen in de tussentijd ? Na de plechtigheid en voor het eten?? Je kunt ze toch niet allemaal naar huis sturen ?
Ik vraag me, als fotograaf zijnde, toch echt af waarom zoveel mensen willen besparen op de foto's... Je betaalt wel bákken met geld voor 'n jurk die je daarna nooit meer aan hebt, maar voor 'n beetje fatsoenlijke foto's, waar je jaren later nog plezier van hebt, zie ik echt absurd lage bedragen staan soms... Ik kan in elk geval geen professionele reportage maken voor nog geen 400 euro... No offence uiteraard, maar fotograferen is natuurlijk meer dan 'cameraatje klikklak en klaar' en ik vraag me af waarom men daar geen geld aan wil spenderen... Kijk, toen ik zelf ging trouwen heb ik ook bespaard op de fotograaf, maar wij bespaarden op álles, dus niet alleen daarop. Maar als je toch wél ik weet niet hoeveel geld aan bijvoorbeeld kleding uitgeeft, waarom dan niet wat extra budget voor 'n goede fotograaf? Als ik de centen toen had gehad, had ik eerder nog minder uitgegeven aan m'n jurk, dan aan de foto's...
Gefeliciteerd !! Wij gaan volgend jaar trouwen en doen dat als volgt en de bijbehorende kosten: Wij hebben vanaf 16:00 rond de 50-60 gasten 16:00 trouwen op locatie = 1000 incl. locatie kosten aansluitend champagne = 250 18:00 BBQ + drank voor de rest van de dag + Hapjes 's avonds = 3000 Aansluitend taart en koffie (taart wordt door vriendin gemaakt) Jurk krijg ik van mijn moeder Pak rond de 200 Ringen van titanium samen 300 Bloemen 75 Uitnodigingen en bedankjes zelf maken 100 Wij vragen iedereen foto's te maken gedurende de dag. Daar maken we een mooi fotoboek van. Kosten rond de 100 euro Notaris indien we op huwelijkse voorwaarden trouwen rond de 500 Budget max 6000 Euro. Dus ongeveer gelijk aan jullie budget.
Oh ja notaris had ik niet meegerekend. Ik vind trouwens dat iedereen zou moeten trouwen onder huwelijkse voorwaarde. Het gaat niet eens zozeer om de inboedel verdeling (al kan dat natuurlijk wel, maar wij verdelen het gewoon 50/50 bij een scheiding terwijl mijn man veel meer heeft ingebracht) maar het is een verstandige indekking. Ten eerste blijven schulden onder de naam staan van de persoon die ze maakt (ik heb een studieschuld bijv.), ten tweede wanneer je een eigen bedrijf(je) zou beginnen en je zou failliet raken, dan kunnen ze niet aan het salaris van de ander komen. Het heeft altijd meerwaarde. Wij hebben bijvoorbeeld ook laten vastleggen dat in geval van scheiding we co-ouderschap willen. Zodoende zou ik mijn man deze optie niet kunnen onthouden omdat ik hem zou willen dwarsbomen of iets dergelijks (niet dat ik dat verwacht te doen maar het is voor mijn man wel een fijne zekerheid). Naja, etc. Je kunt er echt van alles in kwijt
Helemaal met je eens Merijn! Ook met erfenis en successierechten schijnt het beter te zijn op huwelijkse voorwaarden te trouwen
Oh ja, die hebben we inderdaad ook meegenomen Erfenis blijft van de persoon voor wie het is bedoeld. Al gok ik dat mijn schoonmoeder dit ook in haar testament heeft gezet (mijn vader ook denk ik overigens)
Pfff ik geloof dat mijn bruiloft zo'n 14.000 euro gekost heeft We waren al ruim 10.000 euro kwijt aan eten, feest en de huur van het kasteel Jurk was al 1800 euro haar en make-up kan ik zelf samen met mijn team Pffff heb me arm getrouwd
tnxx all vind het moeilijk waar ik moet beginnen met regelen zeker gezien ons budget. Het is overigens niet dat we echt niet meer geld hebben maar we willen er eigenlijk gewoon niet meer aan kwijt. Mchten we 500 extra nodig hebben of 1000 dan zou dat er ook wel zijn maar dat willen we eigenlijk gewoon niet... Dus denkd at het slimste is om te beginnen met info opvragen bij de zaaltjes hier in de buurt.
Wij hebben het geluk gehad dat onze ouders heel wat bij wilden springen, en uiteindelijk hebben we achteraf het gekregen geld geteld en hadden dus echt veel gekregen, zo fijn!!! Hadden zelf ook niet zo veel geld. Wat ons veel geld scheelde was de kleding; ik had een complete trouwjurk (met stoladinges, haarstukje, corsetje etc..) via Marktplaats gevonden. Het was een zaakje dat ermee op ging houden en alles weg deed. De jurk was een pasmodel, maar was echt zo goed als nieuw! Nergens aan te zien dat hij ooit gepast was!!! Totaal was ik 200,- kwijt BruiloftGijsMaartje - a set on Flickr
Hoi Anniek! Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.. De voorbereidingstijd vond ik erg leuk! Het is idd erg lastig om een begin te maken.. Om te beginnen moet je eerst is een schema maken hoe jij wilt dat de dag eruit komt te zien!! Tijden etc. Je leg het gemeentehuis en event. kerk (?) vast... Dan ga je fotograven & restaurants bellen waarvan jij goede berichten van hoort en maak je afspraken. Als hij bezet is die dag hoor je dat vanzelf wel. Tijdens die afspraak nemen ze met je door wat zij jullie kunnen bieden en wat jullie graag willen.. Er wordt dan een offerte opgemaakt & thuis gestuurd.. Je vraag of je een optie mag en wacht alle offertes af.. Dan kijk je welke het goedkoopste is.. Let op!! Wel bij iedereen dan het zelfde afspreken anders weet je het verschil nog niet echt.. Dan kijk je welke het goedkoopste & naar je zin is. Zo kom je erachter wat voor jullie het goedkoopste is.. Dit doe je ook bij een fotograaf.. Ik zal onze kosten is even opnoemen: Jurk Incl. accesoires 3000,- Deze kreeg ik van mijn ouders! Hierop kan je heel veel besparen! Er bestaan ook winkeltjes waar jurken hangen van 500 Trouwpak: 1500 Kregen we van mijn schoonouders. Je kan ook bij goedkopere winkels een mooi pak halen bijv: c&a of huren.. Dit bedrag is incl. accesoires.. Trouwauto 2700 Maar zoals je zelf al heb gezegd is dat al geregeld. Trouwkaarten 300 Kan je ook zelf de kaarten maken.. Wij hadden 200 kaarten.. Ik weet niet hoeveel kaarten julllie hebben. Maar als je er al minder nodig heb kom je ook op veel minder uit.. Bruidreportage + Bedankjes & nabestellingen: 2000 Zoals je hierboven las van iemand kan dit ook goedkoper. Maar wij hadden wel een TOP fotograaf.. Videograaf: 350 Je kan ook iemand van de daggasten laten filmen. Trouwlocatie: 140 Ik zag dat jullie gemeentehuis wel wat duurder was.. Is dat een speciale? Bijv. een kasteeltje? Restaurant: 5000 Wij hadden wel 275 avondgasten & 40 daggasten dus dat scheelt al een heleboel.. Jullie zouden vast wel uit kunnen komen op: 2000. Bij ons zat de taart er al bij inbegrepen en was dit een luxe restaurant. Dus als je iets anders zoekt kan het ook goedkoper.. Haar & make up: 50 Misschien kan je dit zelf doen of een vriendin laten doen.. Kleding voor kinderen hoefde ik niet te verzorgen. Maar je kan bijv. ook wat in de uitverkoop kopen en dit laten hangen! Kweet niet welk seizoen jullie trouwen?? Wij hadden dus een totaal van: 10550 Ik weet niet of ik dat goed op zet ha ha. Tienduizend euro & vijfhondervijftig euro.. Dit is excl pak & jurk.. Heel veel succes met het regelen.. Liefs Jannn
Wij hadden hetzelfde budget. Wij hebben ons feest in het dorpshuis gehad. Goedkoopste arrangement wat betreft hapjes gedaan, soesjes ipv gebak, zelf mochten we een broodmaaltijd regelen, 'k was misschien 50 euro kwijt aan boodschappen. Muziek deed een kennis die vaak muziek draait. Wij hadden overdag 30 daggasten en 's avonds 100 gasten. Jurk 1000 euro (incl. hoed, schoenen, lingerie etc) Pak 600 euro Bloemen 120 euro Gemeentehuis 180 euro Fotograaf 800 euro Auto gratis Ringen 600 euro Feest 1650 euro (incl. koffie, huur zaal etc) Eten 50 euro Kapper 80 euro Kaarten 200 euro Taart 30 euro (fototaart Hema) Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben, maar dit was het wel zo ongeveer dacht ik. Fotograaf wilde ik niet op bezuinigen. We hadden geen dure maar wel hele mooie foto's. Ze zou eerst t/m het gemeentehuis er zijn, zou 650 euro kosten maar voor 150 euro extra is tot s avonds na de kerk gebleven. Ik moest een mooie jurk kopen van manlief. Auto konden we gratis lenen, bijna nieuwe Audi Q7 (manlief is Audi fan), bruidstaart hebben wij niet gedaan en het feest zo goedkoop mogelijk gehouden maar wel iedereen uitgenodigd die we wilden uitnodigen en het was super!
Wij waren 5000 euro kwijt, zijn getrouwd in een kasteel op een vrijdag, wel met eigen auto gereden maar we hadden een mooie grote auto dat scheelt.. 50 man waren er op de bruiloft, iedereen mocht de hele middag onbeperkt drinken en savonds was er voor iedereen eten, mooie bruidstaart, de jurk heb ik wel van mijn ouders gekregen maar mijn man zijn handgemaakte pak (omdat die te groot is voor een normaal pak) hebben we wel moeten betalen en schoenen (en die nette schoenen begonnen pas bij de 200 euro) Een mooi boeket en voor onze families corsages. En een bruiloftreportage met alle foto;s afgedrukt maar ook in origineel formaat op dvd!! (hoef je geen dure nabestellingen te doen is echt een aanrader) moet je even googlen op jan boertien die is echt leuk en niet duur!! Wij hebben voor onze zoon ook een pak laten maken in dezelfde stof als zijn papa.. EN onze huwelijksnacht in de bruidssuite en dat allemaal voor 5000 euro www.martin-isabel.nl als je wilt zien hoe dat eruit zag.. oja ook nog voor iedereen boedha bedankjes gemaakt, beetje creatief zijn en je kan voor redleijk weinig geld (5000 euro is geen wereld budget) toch heel veel doen hoor! oja ringen hebben we in heerlen gehaald echt superzaak! doet ook online en scheelt je echt veel geld, onze ringen waren normaal ergens anders wel 1500 euro (excl diamant) en nu 600 euro INCL Kaarten heb ik zelf ontworpen en laten drukken voor 150 euro ik zal nog eens kijken of ik onze lijst kan vinden,,
Ik ben morgen drie weken een getrouwde vrouw en wij waren ongeveer 1500 euro kwijt. - kleding bruid: 80 euro / haar & make-up: 70 euro - kleding bruidegom: 120 euro - kleding van onze zoon: 35 euro - gemeentehuis: gratis - fotograaf: vriendin - trouwauto: een doos gebak - uitnodigingen: e-mail - heliumballon voor trouwringen (hadden we vastgeknoopt voor onze zoon, zodat hij deze makkelijker vast kon houden): 15 euro - trouwringen: 300 euro per twee (een mazzeltje, want ondanks de prijs toch mooie, zware ringen in wit/geel-goud) - taart en champagne thuis: 100 euro - rondvaartboot inclusief broodjeslunch en drankjes: 750 euro We hadden 27 gasten en trouwden toen ik 34 zwanger was, waardoor we 's avonds ook geen feest meer hebben gegeven. We hebben een topdag gehad en iedereen heeft het zeer ontspannen en gezellig gehad. Helemaal onze stijl!!
Lastig he om te schatten wat het gaat kosten. Maar surfen op internet kan veel schelen. Wij waren vorig jaar 10.00 euro kwijt. Op sommige dingen hadden we bespaard, maar andere dingen weer niet. Zo hadden wij een fotograaf die foto's als hobby maakt. Is erg goed bevallen, lekker normaal. Hier koste een officiele fotograaf 1800 euro en die wij hadden 800 euro. Wij hadden een digitaal boek, dat kost al wat meer. Je kan er ook voor kiezen om alle foto's op cd te laten zetten. Dan kan je ze later altijd zelf afdrukken, scheelt weer een paar honder euro. Als je op marktplaats kijkt zie je dat er elke dag veel nieuwe jurken bij komen voor 100 tot 700 euro. Ik had een model van het vorige jaar, dat scheelt al de helft. Overdag zijn wij luxe uit eten geweest met 25 man, dit koste zo'n 1200 euro. We hadden een bedrijf ingehuurd om de zaal te laten versieren, kost ook 500 euro. Het feest 's avonds koste ongeveer 5000 euro, inclusief dj. Er waren 180 mensen aanwezig. Je mag het eigenlijk niet meerekenen maar je krijgt ongeveer 17 euro pp van gasten terug. Oja, vergeet niet dat je postzegels nodig hebt. Wij hadden zware kaarten. Daar moesten 2 postzegels per kaart op, dat is mij tegengevallen. 100 kaarten is dan al weer 88 euro. Als je de zaal en fotograaf geregeld hebt ben je al erg ver. Succes met regelen.