Trouwdag overnieuw doen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Misschien klinkt het raar maar wij zitten er aan te denken om het soort van overnieuwm te doen.
    We hebben een leuke dag gehad maar wegens omstandigheden waren er een aantal dingen die het totaal anders maakte dan dat de planning was.
    Nu hadden we b.v. voor de kerk willen trouwen en er zouden meer gasten aangewezig zijn op de dag en bij de brunch maar we kregen op de trouwdag zelf te horen dat ze ineens niet meer konden....
    Wat ons een erg nare nasmak gaf.
    Nu willen we het soort van overnieuw doen maar niet zoals de trouwdag zelf ging.
    Lekker klein,alsnog voor de kerk want voor de gemeente hoeft niet meer ;) en met de belangrijkste personen die we kennen maar geen feest enz.
    Misschien dat we het zelfs stiekem samen doen.
    Nu zoek ik wat leuke bruikbare tips.
    Als iemand kan helpen met tips GRAAG :)
    Ik loop vast op de volgende punten:
    -Hoe pakken we de dag aan?
    -Wat trekken we voor kleding aan(Mn man doet zn trouwpak aan zei hij maar wat doe ik in godsnaam aan? Jurk is te groot ben nl afgevallen :rolleyes: )
    -Moet je in de kerk getuigens hebben?
    -Als we besluiten het samen overnieuw te doen,waar zijn er mooie lokaties?
    -Denk ergens aan buitenland maar wat is bijzonder en mooi?

Als iemand wat weet.......ik hoor t graag haha!

Liefs!

p.s. heb er niet alle omstandigheden bij verteld omdat het anders een heel lang bericht kan worden haha

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Je zou een jurk kunnen huren, en het feest bijvoorbeeld in de tuin doen...

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    We hebben een kleine tuin!
    Dat gaat dus niet hahaha

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Euh...een kroegje afhuren? Misschien kan het bij iemand die je kent met een grote tuin? Maar je kan ook gewoon lekker uit eten gaan....

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt geen getuigen nodig in de kerk.
    Als kleding zou ik gewoon een gave jurk kopen, met apart trouwboeket o.i.d.
    Buitenland is een optie, maar wat dacht je van een strandtentje afhuren en een klein strandfeestje geven? Lijkt me erg leuk en informeel.
    Als je in het buitenland wilt trouwen zit je wel met je gasten die mee gaan, je hebt dan wel een hoop extra kosten (ik neem tenminste aan dat je de gasten niet zelf voor de kosten laat opdraaien... of denk ik nu erg vreemd?)
    Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Groetjes, Anakin.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ook hier gaan we "overnieuw" trouwen.
    Dit willen we graag omdat we gratis in de gemeentte zijn getrouwd en een heel klein feestje thuis hebben gehouden.
    Ik heb niet eens een echte trouwring....we hebben onze goude vriendschapsringen gebruikt.
    Over 2.5 jaar zijn we 5 jaar getrouwd en gaan we het over doen.
    Dit keer wel met trouwringen ;)
    De datum in de ringen word wel van onze eerste trouwdag.
    Of we het nou groots hebben gedaan of niet...we zijn toch al bijna 3 jaar getrouwd ;)

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Of je jurk laten vermaken?

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    oisterwijk vind ik erg mooi daar heb je mooie en intieme plekjes ...mijn jurk zou ik laten vermaken

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Strandtent is leuk!
    Ppff ik wordt soms zo simpel van mn man he!
    Hij laat alles aan mij over haha en vind alles wel best.
    Al zou ik het in een slachterij willen vindt het nog goed volgens mij haha!
    Simpele is t ook he haha :)
    Mn jurk laten vermaken zou inderdaad een optie zijn maar hij moet eerst flink gestoomd worden want hij is echt helemaal vies aan de onderkant van t feest dat we bij onze orriginele trouwdag hadden.
    En vraag me af of het nog wel schoon te krijgen is want iemand heeft er wat op laten vallen maar wat het is geen idee :(

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Strandtent is leuk!
    Ppff ik wordt soms zo simpel van mn man he!
    Hij laat alles aan mij over haha en vind alles wel best.
    Al zou ik het in een slachterij willen vindt het nog goed volgens mij haha!
    Simpele is t ook he haha :)
    Mn jurk laten vermaken zou inderdaad een optie zijn maar hij moet eerst flink gestoomd worden want hij is echt helemaal vies aan de onderkant van t feest dat we bij onze orriginele trouwdag hadden.
    En vraag me af of het nog wel schoon te krijgen is want iemand heeft er wat op laten vallen maar wat het is geen idee :(

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ben je rond de 1.80 m en rond de 65 kg.. dan mag je mijn trouwjurk wel aan.. ;) Als ik hem weer gestoomd terug krijg. ;)

Ik zou mijn trouwdag ook wel overnieuw willen doen, er waren wat familieleden die zich onbehoorlijk gedroegen.. ook was er 1 iemand in het wit terwijl ik ook in het WIT was en dat lijkt erg raar op de foto's.. Verder hadden we twee ceremoniemeesters waarvan er eentje heeeeel erg haar best had gedaan en de ander helemaal niet.. erg jammer.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Misschien een leuke galajurk? Je hebt zulke mooie en het is dan iets minder formeel dan je eerste trouwdag.

Lokatie...pfff ik zou het in Griekenland doen :) klein kerkje, maar goed dat kost natuurlijk heel veel! Misschien kun je even googlen naar mooie kleine kerkjes in Nederland? Soms hebben ze in de buurt een zaaltje dat je kunt huren.

Succes!

P.S. ook leuk dat lieve er nu bij kan zijn :)

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    WOW jou jurk is echt mooooi!
    Alleen ben ik niet zo lang helaas dus ik denk dat ik er dan echt op ga lopen haha!
    Gisteren hebben we het er nog een beetje over gehad en we gaan het waarschijnlijk overnieuw doen,gewoon klein maar wel in een kerk in mn geboortedorp.
    Hele mooie kerk is het!
    Ik ben alleen bang dat iedereen het stom vindt ofzo dat we het overnieuw gaan doen.
    Kheb alleen geen idee wat ik daarna allemaal moet doen.
    Na de ceremonie in de kerk...
    Wat doen we erna?
    We zijn al getrouwd maar hoe ga je een dag overnieuw doen?
    Ceremonie ga ik straks even informeren in de kerk waar we het willen doen maar wat moeten we daarna in godsnaam doen?
    We willen het niet TE doen zeg maar maar wel heel romantisch!
    Dusse.....tips zijn welkom ;)

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :( je woont ook niet echt omdehoek om ff te passen.. :(

15. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Haha nee inderdaad,ook dat nog!
    Friesland en brabant is ff uit de richting ook haha
    Jammer want je jurk is echt zoooooo mooi!

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Kon het niet laten, als theoloog: ;)

Voor een kerkelijk huwelijk zijn twee getuigen noozakelijk.
    Ten aanzien van een huwelijkssluiting luidt canon 1108 § 1: "Alleen die huwelijken zijn geldig die gesloten worden ten overstaan van de assisterende Ordinaris of pastoor of van een door een van beiden gedelegeerde priester of diaken, en ten overstaan van twee getuigen, volgens de regels echter uitgedrukt in de canones die volgens (...)."

In die regels die volgen staat verder geen specificatie over deze getuigen. Dit betekent dat, in tegenstelling tot de peter en meter bij de doop, geen verdere vereisten gevraagd worden. Kortom de twee getuigen behoeven niet specifiek katholiek of gedoopt te zijn.

Ook ten aanzien van de leeftijd is niets opgenomen.

De getuigen bij een kerkelijke huwelijk zijn dus passieve getuigen. De getuigen dienen te kunnen aangeven dat de gebeurtenis, in dit geval het kerkelijk huwelijk, daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
    Met deze opvatting is de interpretatie mogelijk dat de minimale leeftijd voor een getuige bij het kerkelijk huwelijk 7 jaar is. Immers in c. 97 § 2 staat: "Een minderjarige wordt voor het einde van het zevende jaar kind genoemd en geacht niet voor zichzelf verantwoordelijk te kunnen zijn, maar na de voltooiing van het zevende jaar wordt gepresumeerd dat hij over het gebruik van zijn verstand beschikt."

Tenslotte het aantal getuigen. Canon 1108 § 1 noemt het getal twee. Dit is een aantal, die in ieder geval in acht genomen dient te worden. In tegenstelling tot de canon over de peter en meter bij de doop is niet een beperkend woord als slechts opgenomen, zodat begrepen mag worden dat ook meer dan twee getuigen aanwezig kunnen zijn bij de huwelijksviering. Maar dus niet nooit minder dan twee.

© 2005, Boelens, O.G.M.

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Aha! Dus wel getuigens voor in de kerk haha!
    Goed dat je het hebt gevonden :D

Heeft er verder niemand tips voor wat we erna kunnen doen?
    We willen het niet uitgebereid doen als alles door gaat het overnieuw trouwen dan(zit in de planning maar 100%zeker is het nog niet)
    We willen daarna wel wat doen maar hebben geen idee wat haha

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat denk je van de Efteling? (ook leuk voor de foto's)

19. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Is wel een heel goed idee aar ook zoooooo duur haha!
    We wilden op onze troudag zelf al foto's laten maken in de Efteling maar we hadden echt pokke weer!
    Koud en het regende!
    Ging dus niet door daar!
    Hebben wel mooie foto's maar niet echt van de Efteling!
    Kga toch maar eens informeren

Is het by the way niet raar als wij onze trouwdag klein overnieuw willen doen! :oops:

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    als jullie denken dat jullie je er prettig bij voelen om het kleins overnieuw te doen, moet je het zeker doen, dan kan jullie kleine meid er ook bij zijn.

Ik zou het niet doen, maja ik wil ook niet trouwen dus...

*misschien kun je erna lekker met ze 3-en een weekendje weg, naar center parcs of landal.
    *of lekker uiteten
    *of als het lekker weer is, samen (of met een groepje) lekker BBQ-en bij jullie thuis, bij minder weer gourmetten

Deel Deze Pagina