Hoeveel spaar je?

Discussion in 'De lounge' started by Otje, Sep 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Sorry, maar even een hele nieuwsgierige vraag. Hoeveel sparen jullie per maand?
    Wij sparen zelf 300 euro per maand. Mijn man werkt namelijk een eindje verderop (elke dag 1 uur heen, 1 uur terug) en we hebben vorig jaar een 2e hands auto gekocht met een lening omdat we toen (te) weinig spaargeld hadden maar nu willen we dus vast sparen zodat als we straks een goede 2e hands auto kopen (over 5 jaar ofzo) dat we die dan meteen kunnen betalen zonder lening. Vandaar die 300 euro. Eigenlijk is het 200 euro voor de auto en 100 euro voor andere dingen (duurdere aankopen, huis, enz).

Maar ja... ben dus wel benieuwd hoeveel jullie sparen? En hoe doen jullie dat met aanschaf van een nieuwe auto?

Thnx! Groetjes Otje

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Momenteel weet ik het niet, omdat we net minder zijn gaan werken en dus minder verdienen. Als we 300 a 400 euro in de maand kunnen sparen, dan ben ik meer dan tevreden. Voorheen spaarden we zo rond de 500 euro (had wel meer gekund, maar je leeft naar wat je hebt).

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

€ 200 pm .... standaard automatische ..

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij sparen € 850,- per maand.
    Best veel eigenlijk, maar als ik bevallen ben (hihi, klinkt goed!) dan gaan we wel minder werken en dus ook minder sparen.
    Ohja, en wij hebben een koopwoning, dus behoorlijk wat belasting teruggave, en dat doen wij maandelijks.
    Met andere woorden, als wij dat niet maandelijks zouden doen maar 1 keer per jaar in 1 keer, dan zouden we dus ook minder sparen!

5. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Wij zo'n 500 euro per maand.
    Verder doen we eigenlijk nooit wat van de spaarrekening, als we grote uitgaven hebben doen we die maand wat zuiniger zodat we niet aan het spaargeld hoeven te komen.

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij sparen dus wel veel, maar als we een grote aankoop hebben of bijvoorbeeld extra op vakantie gaan, dan maak ik dat wel over van de spaarrekening naar de lopende rekening.
    Dus denk dat we 'netto' per maand ongeveer 500 à 600 euro sparen (als je kijkt wat we na een jaar extra gespaard hebben zeg maar).

7. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Sparen? Ik ben al blij als alle rekeningen zijn betaald en ik toch nog dat paar schoenen/die tas/dat boek/dat luchtje/dat cadeautje kan kopen :)

8. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik spaar nix... kan ook haast niet. Heb 750€ op de maand. maar vanaf volgende maand wil ik toch proberen 150€ te gaan sparen.
    We zien wel.

x

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij sparen momenteel 100,- in de maand. we hebben net een andere auto moeten kopen en hebben geleend bij mn schoonzus. als we dat hebben afbetaald kunnen we ook wel meer sparen. op dit moment ben ik al blij met 100,- en dan ook nog de rekeningen kunnen betalen. tis ff rustig aan doen met het geld, maar dan zijn we wel snel van de lening af.

liefs doris

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dat ligt geheel aan mijn uitgave per maand!

11. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

Nov 16, 2007
    401
    0
    0
    Sinds kort tussen de 200 en 400 euro. En ik spaar standaard 70 euro per maand naar een spaarrekening die over 3 jaar vrijkomt en mijn man spaart ook 70 euro maar die kan hij opnemen wanneer hij maar wilt.
    Groetjes,

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    Wij sparen zo'n 200 per maand, maar wij krijgen de belastingteruggave van ons huis per jaar terug. Dat is zo'n 2500 euro, dat zetten we dan ook op de spaarrekening, dus eigenlijk zo'n 450 per maand.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn loon is voor de boodschappen.. cadeautjes.. uiteten.. telefoon.. auto verzekering. enz.. Meestal gaat dit op. Mijn vriend zijn loon is voor de hypotheek en water..gas en licht. Wat we overhouden gaat op de spaar.. dit is zo tussen de 200-600 pm..

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wij sparen samen ongeveer 1000euro per maand.
    Best wel veel want wij zijn echt niet zo'n superverdieners, we hebben gewoon weinig uitgaven denk ik.

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Wij sparen eigenlijk niet! hahaha
    Wij hebben zo een hoge spaarrekening dat we beide zoiets hebben..moeten we nu echt nog meer sparen? We moeten nu al geld aan de belasting betalen ivm ons spaargeld, vinden we zonde, leven we liever wat luxer elke maand!

We houden wel wat geld appart als we plannen hebben, dus vakantie, en kleine verbouwingen etc.. Zodat we niet aan het spaargeld hoeven te zitten. Maar per maand sparen, nee.
    Bij ons dus eigenlijk een luxe probleem

kus miek

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Om en nabij de nul euro per maand. ;)

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    :confused: :confused: :confused: dan heb je dus meer dan 40.000 euro aan spaargeld, dan moet je er pas belasting over betalen. zoveel hebben wij echt niet

wij sparen 500 euro in de maand, dit is genoeg voor ons

18. Niet meer actief

Sparen lukt moeilijk, we hebben een eigen bedrijf en het is een beetje "komkommertijd" en dus moeten we op ieder centje letten.
    En zakelijke uitgaven en vaste privé uitgaven gaan nu eenmaal voor :( .

Toch probeer ik wel iedere maand voor alle drie de meiden 10,00 euro op de spaarrekening te zetten en op die van ons 25,00 euro.
    Is niet veel, maar alle beetjes helpen ;) .

Tja en een andere auto... we hebben net een andere gekocht. Beetje hetzelfde bouwjaar, iets minder km en dan "een beetje" (1000,00 euro) bijleggen en we kunnen er weer een tijdje tegenaan :p .

Als we in de drukke tijd zitten met het bedrijf (die tijden zijn feb-juni en sept-nov), dan sparen we zoveel mogelijk voor "de slappe tijden" en dan kan er zomaar per week 1000,00 euro of meer naar de spaarrekening verdwijnen, maar daar moeten we dan dus in de rustige tijden weer de vaste lasten van betalen, dus eigenlijk is het schuiven van het ene potje naar het andere.

gr. Naja

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij sparen nu ongeveer 500 euro per maand.

We hebben net een nieuwe auto, hebben we deels betaald van ons vakantie geld en mn schoonvader heeft een ander deel betaald :D Lief hé?

20. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Goh, ik dacht dat wij best veel spaarden maar lees hier over nog veel hogere bedragen. Ja die 300 euro voor ons is echt max, meer kan er niet vanaf.
    Ook sparen we trouwens nog voor de kinderen. Voor ieder 25 euro per maand. Dat is over een aantal jaar toch een leuk zakcentje voor bijvoorbeeld studie of zo.

Bedankt voor jullie reacties!

Share This Page