Ik heb eenzelfde situatie gehad en de bruiloft uitgesteld. Ik was alleen geïrriteerd dat ze ons niet eerder over hun zwangerschap hadden geïnformeerd, ze was als getuige gevraagd en had ja gezegd, terwijl ze wist dat ze niet zou kunnen komen. Fotograaf ging akkoord met kosteloos annuleren, en we hebben alles opnieuw vastgelegd. Ik vond het wel jammer, maar wij hadden geen speciale datum, waardoor de mensen die aanwezig waren voor ons belangrijker waren dan de datum.
Als er nog niks vastligt zou ik ook naar eind juni of hooguit begin juli gaan, dan kan ze er waarschijnlijk wel (deels) bij zijn. Ik kan me voorstellen dat ze er met een guppie van een paar weken oud niet de hele tijd bij kan zijn. In de zomervakantie zou ik niet doen, dan zijn er ook al veel mensen weer niet. En september ligt alweer ver van jullie gewenste datum vandaan.
Wij hebben in dezelfde situatie gezeten. Op onze bruiloft zou ze 40.3 weken zwanger zijn. .We gingen er gewoon vanuit dat ze er niet bij zou zijn en hadden de situatie geaccepteerd. We hebben t niet verzet en uiteindelijk kwam t kindje pas bij 42 weken en is ze er de hele dag en avond bijgeweest
Omdat zijn hoofd daar toen echt niet naar zou hebben gestaan. Niet iedereen voelt zich gelijk na de bevalling weer op en top. Ik moest er niet aan denken dat mijn man een halve dag weg zou zijn geweest in die eerste week, ik had zijn hulp hard nodig. En zijn steun in het algemeen trouwens ook. En dan had ik nog een bevalling bij de verloskundige zonder complicaties...
Ik zou gewoon samen met jouw vriend met haar en haar man in overleg gaan. Gewoon uitleggen dat je in dubio zit. En vragen hoe zij er over denken.
Op zich zou ik het om die reden wel verzetten, maar aangezien je wel juni aan wil houden heeft dat denk ik geen zin. Ten eerste weet je nooit wanneer ze gaan bevallen en met een klein babytje is de kans dat ze erbij kan zijn alsnog niet groot. Als ze 2 weken eerder bevalt is de baby eind juni 6 weken. Met mijn baby's had dat destijds wel gegaan, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus dan verzet je die voor jullie speciale datum en dan komt ze wellicht alsnog niet. Ook zij kan van te voren nooit voorspellen of ze dat dan ziet zitten. Dus als je het verzet zou ik heel anders qua datum gaan zitten. Als je juni aanhoudt dan gewoon jullie datum nemen.
Wat vind je het belangrijkste? De datum of de aanwezigheid van je schoonzus? Waar voel je je het prettigst bij. Ik zou hierin een afweging maken en dan gaan bespreken met je schoonzus. Je geeft aan dat het ivm hoogseizoen fijn is om in juni te trouwen. In september is het ook geen hoogseizoen meer mocht het en kostenplaatje zijn. ( en meer kans op mooi weer)
Precies. Aparte vergelijking is dit. Iemand die jullie dierbaar is (ga ik even vanuit) bij jullie bruiloft hebben is toch vele malen belangrijker dan een datum? Ik zou hier werkelijk niet over hoeven twijfelen. Dat je niet met onverwachte gebeurtenissen rekening kunt houden snap ik. Maar dit is ruim van tevoren bekend en jullie moeten de bruiloft duidelijk toch nog plannen. Ik zou het dus iets later plannen.
Het kan toch ook de vrouw van haar broer zijn? Of de zus van de aanstaande? ( en het lijkt me logisch dat je er samen een beslissing overneemt toch)
Anders overleggen met ze? Ik zou het denk ik wel door laten gaan. Vriendin was net aan een week bevallen toen haar broer ging trouwen. Ze hadden een hotelkamer gehuurd. Zodat ze af en toe tot rust kon komen met de baby. En dat is goed verlopen.
Ik zou m denk ik niet willen verzetten... maar dat beredeneer ik vanuit eigen situatie met huidige relaties. Jullie relatie kan wel heel anders zijn
Het is de zus van mijn vriend over wie dit gaat. mijn vriend wil het ook graag in juni. Ik heb het overlegd met mijn schoonzus en ze zegt dat ze geen idee heeft hoe het gaat lopen, dat ze er graag bij wil zijn en er vanuit gaat dat ze er ook bij is. Dat het onze dag is en we het moeten doen zoals wij het willen. Ze vindt het geen enkel probleem als we toch begin juni doen dus. Ik ga er toch nog even over nadenken.
Kun je niet de 7e juni in ondertrouw gaan en evt een week of 2-3 later trouwen. Dan hebben jullie deze bijzondere dag toch benut en kan je schoonzus er toch bij zijn. Ik zou het hoe dan ook overleggen, want een hele dag bruiloft met een pasgeboren baby is ook niet echt ideaal. Straks verzet je alles voor haar en komt ze niet op de bruiloft omdat herstel tegen zit of ze het lastig vindt te combineren met een pasgeboren baby. Overigens is onze trouwdag 6 juni en was het al verrassend hoeveel mensen al vakantie hadden gepland.