Trouwdatum verzetten: wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Simba1992, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Nee, ik zou het niet verzetten. Maar mijn man en ik hebben beide ook geen hechte band met zijn zus.

Van de andere kant bekeken: als ik de zus in kwestie was, zou ik het jammer vinden als ik er niet bij zou kunnen zijn maar zou het nog veel vervelender vinden als voor mij afgeweken wordt van een datum met zo’n bijzondere betekenis.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ondertrouw stelt tegenwoordig erg weinig voor, moet (in de meeste gemeentes?) gewoon via internet.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het ook niet verzetten, ook geen hele goede band. Wellicht zou het anders zijn als we close waren.
    Ik ben op 8 april getrouwd, schoonzus was 13 april uitgerekend... uiteindelijk beviel ze op 2 april en is er dus niet bij geweest (haar man wel een uurtje).
    Wij hebben het niet verzet.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou het niet verzetten. Zoals eerder aangegeven kan het kindje eerder komen, maar ook later. De periode dat ze evt niet kan beslaat dus al gauw een maand. Daar zou ik geen rekening mee houden. De bruiloft is jullie dag.

5. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Inderdaad. Het heet ook geen ondertrouw meer, maar Verklaring Voorgenomen Huwelijk. Formulier invullen en via de mail doorsturen :p

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Heel eerlijk.. over belangrijke datums:oops:... wij hadden destijds een heel belangrijke trouwdatum met een heel verhaal erbij. Twee weken geleden zijn we 12,5 jaar getrouwd en ik heb werkelijk geen idee meer wat er zo belangrijk was aan de datum:rolleyes:.
    Dus voor mij zijn mensen belangrijker dan de datum. Maar goed , je weet nooit hoe het loopt, bij niemand... dus hardstikke goed dat je er al over gesproken hebt met je schoonzus. Als zij het prima vind zou ik het zo laten.

IkbenTess, Simba1992 en Kanarie vinden dit leuk.
  7. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik ben het eens met Tuc. Als je het per se in die maand wilt, zou ik de datum houden die je het liefste hebt. Inderdaad vanwege het feit dat je met een pasgeboren baby nooit weet hoe het gaat lopen. Ik had een huilbaby en die kon toch echt niet mee naar een bruiloft de eerste maanden.

Zusterke, Ysabella en tuc vinden dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou de datum niet verzetten.
    Het is jullie dag en die moet je inrichten zoals jullie dat willen.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou het ook niet verzetten. Hoe zie je het voor je als je het 2 weken later zou doen? Dan is de kans er alsnog dat ze net bevallen is en met een heel jong kindje zit. Hoe zie je dat voor je? Zij wil haar baby niet alleen laten ( logisch) maar meenemen is ook geen optie ( ook logisch).
    Stel ze krijgt met ruim 41 weken een keizersnee of andere complicaties bij de bevalling?

Als je echt meer zekerheid wil dat ze erbij is moet je of trouwen binnen 3 maanden of t uitstellen tot na de zomervakantie.

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik zou het niet verzetten. Voor jullie een belangrijke datum en dat roepen jullie al paar jaar begrijp ik. Ik zou voor mezelf kiezen.

maartje84 vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hoogseizoen, vrijdag, weekend, bij ons werd het er niet duurder van. Alleen vollere gewilde data, minder keuze..

Ivm vervelende wespen (ik een allergie ) hebben wij om die reden augustus /september niet gekozen. Op bruiloft van mijn stiefzus was ik constant op de loop, en als Serena Williams die beesten neerhalen met elektrische mepper :roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij zijn 4 september getrouwd, maar het was toen vreselijk koud. Gelukkig kregen we pas regen toen we op de feestlocatie waren. Ik denk dat de kans op mooi weer in september net zo groot is als in juni.

OT: ik ben het eens met Tuc. Zou de datum niet verzetten als het juni zou blijven. Ik ziu bij de 2e na 4 weken nog niet bij een bruiloft kunnen zijn.

Ik heb trouwens mijn baby van 4 maanden ook niet meegenomen naar de bruiloft van mijn schoonzusje, omdat zij heel gevoelig was voor prikkels en daardoor veel huilde.

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ts je schoonzus haar uitgerekende datum wil nog niets zeggen. Ze kan eerder of juist later bevallen.
    Mijn broer trouwde ook 2 weken na mijn uitgerekende datum. Heeft zelfs geen navraag gedaan of ik erbij kom zijn,ging er gewoon vanuit. Ben echter eerder bevallen en kleine was 5 weken oud en ben wel naar trouwerij gegaan zonder de kleine (huilbaby). Was net gestopt met borstvoeding en over op fles en ouders man hebben opgepast. Indien ik nog borstvoeding had gegeven was ik dus niet gegaan.
    Kon trouwens niet bij vrijgezellen feest zijn de vriendinnen weigerde deze te vervroegen waardoor ik er niet bij kon zijn. Dat neem ik die vriendinnen nog wel kwalijk....

Ik zou de datum dus laten staan...

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij zijn in juni getrouwd en net die ene dag was het 15 graden :rolleyes: grrr overigens wel prachtig foto weer! Maar te koud voor lekker terrassen.

Elk nadeel hebt zijn voordeel :roflmao:

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik ben zelf getrouwd toen ik 38weken zwanger was(slechte timing, niet bij nagedacht tijdens datum vastleggen) maar alles was mooi getimed uiteindelijk, 2weken na onze bruiloft is onze oudste geboren

Wat betreft schoonzus die moet bevallen.. Ligt eraan hoe heilig deze trouwdatum is voor jullie. Kan je ermee leven dat je andere trouwdatum heb(en zij achteraf misschien wel gewoon aanwezig had kunnen zijn) en je niet over paar jaar spijt heb. Mijn broer is getrouwd op de dag dat ze 10jaar samen waren. Voor niks of niemand zouden ze die dag verplaatsen. Wij zijn getrouwd op gewoon een dag dat het kon, had makkelijk maand eerder/later gekund

16. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou overleggen met schoonzus en eventueel verzetten. Het is maar een datum, en het zal voor je familie zoveel fijner zijn als jullie er rekening mee houden denk ik.

17. SpringDing

1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    Ik zou eerst maar eens overleggen met je trouwlocatie of je überhaupt nog op die datum kunt trouwen.
    En dan lekker nadenken wat je belangrijker vind. Je schoonzus klinkt als een lieve vrouw als ze zo gereageerd heeft.

18. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik zou het wel verzetten, meer omdat mensen belangrijker zouden zijn als een datum, maar ook omdat als je schoonzus toenvallig op 7 juni smorgens bevalt, je ouders/schoonouders die dag ook naar het kindje willen en dus ook misschien eerder weggaan of tussen door weggaan... en nu staat er nog niets vast. Straks staat het vast en krijg je er spijt van en dan kan je het niet meer verzetten. Maar t ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe belangrijk je broer en schoonzus voor jou zijn..

19. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

#59 Elinetjeee, 2 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2019
    Even vanuit een ander perspectief bekeken. Ik ben zelf halverwege mei uitgerekend. En als mijn schoonzus/zwager de 1e week van juni zouden trouwen zou ik het heel erg jammer vinden. Vooral omdat er in die maand zoveel dingen zijn die je niet weet.. je weet niet wanneer t kindje komt en of het allemaal goed is gegaan met bevalling. Misschien heb je zelf hele tijd nodig om te herstellen of ligt je kindje de 1e tijd in t ziekenhuis. Mn man zou absoluut de bruiloft van zn broer niet willen missen en dan zou ik me er heel schuldig om voelen als het met mij niet gaat en hij thuis moet blijven. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik zelf ook graag heen zou willen. Al weet ik natuurlijk niet hoe jullie band is, maar als je de mogelijkheid heb om het te verplaatsen dan zou ik het doen. Misschien wel leuk symbolisch om het 10 dagen later te doen. Dan ben je 10 jaar en 10 dagen samen. Dan klinkt ook wel erg leuk. Wij wilden ook trouwen op de datum dat we 5 jaar samen waren. Enkel was dat 17-7 en dat valt dan weer te veel in de zomervakantie. Dan zou iedereen er met zn vakantie te veel rekening mee moeten houden, dus vonden we niet handig. We hebben nu gekozen voor 1-7-17 dat vonden we ook een mooie datum en dat had toch wat met het getal 17 waar wij iets mee hebben.

toch3, Ysabella en itakepictures vinden dit leuk.
  20. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Als jullie persé in juni willen trouwen zou ik het later in de maand doen. Want met de datum die jullie in gedachten hebben is de kans gewoon echt groot dat ze er niet bij is. En zeker als je het zo klein viert met alleen je meest dierbare familie en vrienden is het jammer als de zus van je aanstaande er niet bij is.

Deel Deze Pagina