Baarmoeder verwijderd

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mumtobe21, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    3 weken na de bevalling van mijn zoontje via een KS (dochter is ook via KS geboren) kreeg ik onverklaarbare bloedingen dit is zover opgelopen dat ik bijna 2 weken terug ge-emboliseerd ben waardoor de bloedingen verholpen zouden zijn.
    helaas bleek niets minder waar en begin ik 2 dagen later opnieuw hevig te bloeden waardoor de artsen niets anders meer konden doen als mijn baarmoeder verwijderen, anders had ik er niet meer geweest :(

Bovenstaand is een hele korte versie van mijn verhaal maar ben benieuwd of er hier meiden zijn die ook hun baarmoeder zijn verloren..

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb er geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen met je herstel. Lijkt me niet niks wanneer je evt nog aanwezige kinderwens nu de grond in is geboord.

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Dankje..
    of we nog een 3e kindje gewild hadden weet ik niet, maar het feit dat de keuze ons afgenomen is (al was het echt niet anders) is heel hard..

Tijdens de zwangerschap van ons mannetje kon ik me niet voorstellen dat er na die zwangerschap nooit meer een kindje in mijn buik zou groeien, ik nooit meer getrappel van binnen zou voelen..
    nu is het gewoon keiharde waarheid :(

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pfff wat heftig voor je. Inderdaad de keuze voor en eventuele 3de is meteen voor je gemaakt. Sterkte met het verwerken van je bevalling en het verlies van je baarmoeder.

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zo dit is heftig! Gelukkig is jouw leven gespaard.
    Maar wat heftig om nog zo jong je baarmoeder kwijt te moeten raken met alle gevolgen van dien.
    Weet van een vrouw van 40 met 4 al wat grotere kinderen waarbij de baarmoeder ook verwijderd is. Haar gezin was compleet, al jaren, maar toch ervaarde ze het als een groot gemis.

Ik wil je alle kracht wensen om dit een plekje te geven. Het is niet alleen je baarmoeder die je kwijt bent, maar ook de wetenschap dat je er zelf bijna niet meer was geweest...
    Sterkte!

6. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Heftig hoor!
    Gelukkig heb je het getrappel wel mee kunnen maken.
    Hoelang is je herstel, 4 tot 6 weken of niet?
    Veel last van?

7. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeel veel sterkte, ik hoop dat je lotgenoten vindt!!!

liefs

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ik mag de eerste 6 weken totaal niks doen ;)
    heb nu voornamelijk nog veel pijn als ik naar t toilet geweest ben..
    heen kan ik redelijk normaal lopen, op de terugweg strompel ik...

Ik ben idd onwijs blij dat ik al 2 gezonde kids heb mogen krijgen maar dat staat er wel los van in mijn ogen.
    Ik ben pas 24 :x

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Staat er absoluut los van, maar ik vind het heel fijn dat je het wel heb mogen mee maken! Stel je voor! En jij bent er nu nog! Had ook anders kunnen aflopen.

Hoop dat je snel weer alles mag en kan!
    En geniet wel van je kleine mannetje hè ondanks dit nare nieuws!!!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wat heftig. Naast de emotionele ellende (wat verschrikkelijk dat je zelf niets meer te kiezen hebt) is het ook fysiek een heftige ingreep.

Van een goede vriendin weet ik hoe zij het herstel heeft ervaren. Ze heeft vrij zware complicaties gehad (met blaas en darmen, voornamelijk). Nadat ze nog een hersteloperatie aan een verzakte darm had gehad ging het eindelijk weer bergopwaarts. Toen was ze wel máánden verder, na de verwijdering.

Hou dus goed in de gaten hoe het allemaal gaat, en trek op tijd aan de bel.
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
    En heel veel geluk met je gezin gewenst.

11. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Wat vreselijk voor je, vooral omdat je nog zo jong bent. Ik heb geen ervaring met het verwijderen van de baarmoeder. Wel heb ik na de bevalling van mijn dochter zoveel bloed verloren dat ik in shock ben geraakt en 2 keer ben geopereerd. Het was bij mij kantje boord maar gelukkig hebben ze mijn baarmoeder kunnen behouden. Met het emotionele stuk tav het besef dat je er bijna niet meer geweest bent heb ik dus wel ervaring. Het heeft lang geduurd voor ik zowel fysiek als psychisch weer de oude was. Dus gun jezelf de tijd om dit allemaal te verwerken en het een plek te geven!
    Heel veel sterkte gewenst!

12. misa

misa Niet meer actief

Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar meid, wat lijkt me dat naar...! Hoe voel je je eronder? Had je nog een kinderwens voor hierna?
    Als het goed is kun je nu in de overgang raken of niet? Pff heftig lijkt me dat! Veel sterkte ermee!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meid, wat een pittig iets om mee te maken.

Gelukkig hebben ze je kunnen redden en mag je bij je gezinnetje blijven en je kleintjes zien opgroeien, al was het met dit grote effect voor jou.
    Je zal echt wel even tijd nodig hebben om te herstellen en dit te verwerken. Ik hoop dat je voldoende steun en hulp krijgt de komende tijd, veel sterkte!

Deel Deze Pagina