Hoi allemaal... Nu lees ik altijd die verhalen van irritante vervelende schoonmoeders/ouders, en dan denk ik.. Jaja.. Dat zal wel... Nou, ik ben over m'n tóeren gegaan vanmiddag. Elke zondagavond passen mijn schoonouders op ons inmiddels vijf maanden oude zoontje. Nu dat ons zoontje harde ontlasting heeft is ons aangeraden om roosvicee pruimen te geven. Ik heb op een briefje geschreven hoelaat en hoelaat hij melk mocht hebben (zelf aangemaakt, vorige keer hadden ze teveel water met te weinig melk erin gedaan), en voor de zekerheid had ik nog een klein flesje Avent gevuld met roosvicee.. Mijn man heeft zoon opgehaald gisterenavond, en vanochtend ging ik de luiertas opruimen. Zie ik twee grote Aventflessen gevuld met ranja.. En dat terwijl ik er maar 1 kleine had aangemaakt. Ik, die het al niet vertrouwde, heb geproefd.... Is dezelfde ranja die wij drinken; vol met zoetstoffen en suikers........... Er zat nog ranja in, dus in de hoop dat hij niet teveel had gehad.. Vanmiddag, terwijl zoonlief zijn dutje doet, ga ik even mijn mail checken. Zie ik dat ik mail heb van mijn schoonvader... Foto's van mijn zoontje... SLABBETJE OM, POTJE voor z'n snufferd, en oma die het naar binnen lepelt...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Met de tekst: "Nou nou, dat ging makkelijk naar binnen! Lijkt echt op zijn vader!! " Ik liep zowat rood aan............. :x Normaal slaapt zoonlief om half 8, na badje en flesje... Nu is hij gewoon nog wakker. En dat is elke maandag zo... Ik zet duidelijk op het briefje neer dat hij uiterlijk om 8 uur op bed moet liggen... Maarja, die schoonpapa en mama houden hem gewoon tot half 11 bezig... :x:x Ben er gewoon KLAAR mee. Heb een drukke dag gehad en nu is hij ook nog gewoon wakker.. Elke maandag is dit zo... Elke week weer moet ik hard aan het ritme gaan werken... En dan dat allereerste hapje.. Dat was MIJN moment.. die van MIJ en mijn MAN... BAH!!!!
Kan me helemaal voorstellen dat je verschrikkelijk boos bent. Het 1e hapje is toch iets voor de ouders zelf. Ik zou toch maar eens heel duidelijk met ze gaan praten. Wat lees je dit soort dingen toch vaak eigenlijk.... Wat zeg je man er van?
Kan me zo goed voorstellen dat je woedend bent! Wat een ongelooflijke lage streek van ze. Heb je al gezegd wat je ervan vindt? Anders zou ik morgen toch een heel ernstig gesprek met ze aangaan. Wat vindt je man er eigenlijk van?
Absoluut niet leuk, ik zou ook balen. Maar helaas is dat het nadeel van oppas van een bekende. Die menen al snel dat ze het heft wel in eigen handen mogen nemen. Bij KDV of andere beroepsmatige oppas zul je zoiets niet snel meemaken. Succes met het verwerken van deze gemiste mijlpaal, en ik hoop dat jullie met tact en zonder ruzie afspraken kunnen maken.
Wow... ik zou witheet zijn en ik word niet makkelijk boos! Wat een gekkigheid zeg! Als ik er al over na denk word ik al helemaal kribbig.. tjonge jonge. Ik zou me even afzonderen om er voor te zorgen dat ik geen ongelofelijk ruzie met ze zou maken en dan een strategie verzinnen met manlief zodat de boodschap zeeeer helder overkomt maar dat ik niet helemaal over de kook zou zijn.. Poeh! Ik heb het met je te doen!
Ik ben vooral boos omdat wij hem om 19:00 uur gebracht hebben, en om 22:00 uur weer is opgehaald... Dat zijn niet tijden dat je je kleinkindje gaat eten. Ze weten ons standpunt dat we pas willen beginnen met ongeveer 6 maanden....... Krijg je dit gezeur weer!! Mijn man is het helemaal met mij eens en is ook heel erg teleurgesteld...
Jeetje, wat een eigengereidheid!! Zouden ze mij ook niet moeten flikken! En dat van die ranja, ook zoiets. Je geeft het niet voor niets mee, zou je zeggen. Maar net als wat Kisbaba zegt heb je dit eerder met bekenden en dan is het ook nog eens lastig om er wat van te zeggen. Succes met afkoelen en drie keer slikken voordat je opbelt!
Altijd een moeilijke kwestie, zo in de familie. Want als je tekeer gaat tegen ze, heb je kans dat je je oppas kwijt bent... En een andere oppas op de zondagavond vinden is vast niet makkelijk. Maar het lukt je vast wel om op een rustige manier toch duidelijk te maken dat je dit niet leuk vindt en dat je er ook echt verdrietig om bent. Toon maar je teleurstelling, dat werkt volgens mij beter dan woede. Als je zegt: dit had toch míjn moment moeten zijn, het eerste hapje van m'n eigen kindje... (probeer er nog een traan uit te persen) dan zal je schoonmoeder zich vast wel schamen en het niet nóg eens doen.
Oh oh.. ik zou ook echt laaiend zijn!! :x Maarrr ik zou ook eerst even gaan afkoelen en inderdaad met manlief even afspraken maken voor een goed (persoonlijk) gesprek. Wat Kisbaba zegt is zeker waar.. teleurstelling is dodelijk , beter dan boos worden. Zou overdreven duidelijk zeggen dat je heel erg teleurgesteld in ze bent. Maak er een mooi toneelstukje van. 8) Wauw zeg, wat een lef eigenlijk.. dat verzin je toch niet. Vind het beetje respectloos, dat ze lak hebben aan jullie opvoeding en jullie rol als ouders. Veel succes meid! Het is geen makkelijk situatie.. Liefs Huismus
Oh, ik kan zo woest worden als ik dit lees. Ik zou echt zo uit mijn naad gaan tegen mijn schoonouders, mochten ze dit bij mij geflikt hebben! Oh, echt heel erg! Dat hapje was idd iets voor jullie om te doen! Ik zou echt woest zijn!!
Ik zou echt zwaar over de zeik zijn.... Ik vind het wel de taak van je man om zijn ouders daar op aan te spreken.
Ik zou ook aanraden er een traan uit te persen ja. Ik denk ook dat je eigenlijk meer teleurgesteld bent dan iets anders? Zelfs al uit zich dat op dit moment misschien in woede... En je schoonouders houden gewoon van dat ventje. Die zagen er geen kwaad in. Ja ze zijn voorbij gegaan aan jullie en dat is heel naar en daar zou ik ook zeker wat van zeggen, maar aan de andere kant zou ik er ook niet al te veel drama van maken. Er komen nog genoeg hapjes (jaja ik weet heus wel dat er maar 1 echte eerste keer is, maarja dat is nu eenmaal niet meer terug te draaien). Gewoon een keer met manlief erbij met ze om de tafel gaan en uitleggen hoe belangrijk het is dat hij op tijd op bed ligt en dat hij geen suikers binnen krijgt. Anders wordt hij straks ziek (!) en neem aan dat ze dat toch ook niet willen voor hun kleinzoon. Succes, het is niet makkelijk om iets te zeggen van mensen die het eigenlijk gewoon goed menen en zo hun best doen. Liefs Elea
Goh, toch altijd weer erg fijn van die opa's en oma's die zich niet gewoon aan de 'regels' van papa en mama kunnen houden.... Echt te belachelijk voor woorden vind ik dit! Vind echt dat je dit als opa/oma niet doet! Maar oke, hier een achterlijke oud tante ofzo van vriendlief die onze oudste dochter eens een hap slagroom voerde ... arme kind kotste natuurlijk meteen alles wat ze in haar buikje had uit ... maar gelukkig wel over de kleren van die tante ... zal ze leren!!!
ik vind het ook respectloos juist die eerste dingen wil je samen met je man/vrouw doen de generatie voorons denkt vaak dat ze alles beter weten en dat het niet uitmaakt dat er suiker/zout in zit terwijl er toch heel wat studies zijn dat het niet goed is als jullie willen dat je zoontje geen suiker drinkt, dan vind ik dat je schoonouders zich daar aan moeten houden. erg vervelend deze situatie heb je er al over gepraat met ze dat je zoontje echt moeilijk slaap top maandag. is het mogelijk dat hij daar misschien niet meer naar toe gaat?
Buiten het feit om, dat het eigenlijk jullie moment is. Jullie geven aan wat hij nog wel en niet mag, dat is toch niet voor niets:s. Daarbij als jullie hem om 7 uur brengen en hij dus om 8 uur op bed moet, snap ik inderdaad niet dat ze hem dan nog een hapje geven. Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij dat men niet gewoon luistert naar het schema wat hij derbij meekrijgt. pfff
bah wat respectloos! hoe durven ze!! en dan hebben ze dat hapje nog gegeven tussen 19.00 en 22.00? wie doet dat nou? ik weet niet of ik nog op een normale manier kon zeggen wat ik ervan vind. succes meid!
Ik zou sowieso al pissig zijn dat ze voor de 6 maanden een potje hadden gegeven. Weet niet of er allergieen in jullie familie zijn, want iets nieuws aanbieden voordat i naar bed gaat zou bij ons ondenkbaar zijn. En dan het feit dat het jullie eerste momentje moet zijn, dat ze niet gewoon kunnen doen wat jullie opschrijven wat i wanneer moet hebben. Tuurlijk is het hartstikke gezellig als hun kleinkind er is, maar die zal toch ook gewoon het ritme van thuis aangehouden moeten worden. Ik zou er een goed gesprek aangaan met ze. En dan vooral je man het gesprek laten voeren (anders heb jij het zo weer gedaan) dat het niet de bedoeling is dat ze van alles zelf gaan verzinnen en anders zou ik toch heel snel naar een andere oppas gaan zoeken!
Ooooooh ik zou laaiend zijn!!! Ze hebben het vast niet kwaad bedoeld, anders stuur je niet doodleuk die foto's op, maar hoe dom kun je zijn? Het is niet aan een ander om te bepalen wat en wanneer jouw kindje eet of drinkt! Zeker nog niet met deze leeftijd! En al helemaal niet zijn eerste hapje geven..... wat een rotstreek zeg! Ik zou een goed gesprek met ze aan gaan en aangeven dat als zo'n situatie zich weer voordoet jullie zoontje daar niet meer heen gaat. Ik bedoel, what's next? Gezellig met opa en oma een happy meal halen bij de Mac? Succes!
ik zou het ook niet leuk vinden. En het is ook zeker geen tijdstip om te gaan eten. Wat hebben ze hem dan gegeven?