Je kan het idd zo duur maken als je zelf wil! Bij ons was het als volgt: - mijn jurk 1500 eutjes - kapper en make up (incl. proefkapsel) 150 - pak van mijn man (en overhemd en trouwvest etc) 1000 eutjes (hij heeft trouwens wel een pak gekocht wat hij nog wel eens kan dragen voor bijzondere gelegenheden, overhemd idem) - bloemen 75 eutjes (boeket, corsages en speciale corsage voor mijn man). Ga hiervoor niet naar zo'n speciale bloemenboetiek want die vragen echt 100 eutjes voor een boeket. wij zijn naar het bloemenwinkeltje hier op de hoek geweest. De vrouw van de winkel vond het zo leuk dat ze zo ontzettend haar best had gedaan en het scheelt je echt veel geld. - trouwauto van een bekende dus 0 eutjes - uitnodigingen zelf ontworpen drukkerij via internet inclusief enveloppen 125 eutjes Toen wij aan het plannen waren zagen we wat ongeveer een receptie kost pp... Als je het een beetje leuk wilt doen ben je aardig wat kwijt. Wij kregen de gelegenheid om 's avonds te trouwen en hebben dus GEEN receptie gedaan, maar gewoon een feest. We hadden eerst het diner voor 45 mensen en daarna het feest voor totaal 150 mensen. We hadden een zeer uitgebreid tapasdiner (25 euro per gast) en daarna huwelijksvoltrekking met champagne en daarna dus het feest met lekkere hapjes en drankjes. Totale kosten voor dit geheel was 3200 eutjes. DJ was 400 euro en de fotograaf (kennis die de hele dag aanwezig was) 500 eutjes. Huwelijksreis was eigenlijk onze vakantie. We zijn nl. in juni getrouwd. Totale kosten iets van 2000 eutjes.
Oja schiet me nog te binnen, de kapper bij ons om de hoek,had een dag van te voren mij haar heel mooi ingevlochten...kosten:zo'n 25 gulden geloof ik Die nacht heb ik heel rot geslapen want ik lag wel tig keer aan mijn haar te voelen of het nog goed zat En mijn moeder heeft me opgemaakt En mijn schoenen die heb ik dacht ik bij Bristol gehaald.
Wij zijn 21 maart 2006 getrouwd (alweer bijna een 1/2 jaar) en we hebben het klein gehouden. 's Ochtends trouwen voor de wet. Daarna naar een restaurant waar we heerlijk uitgebreid gebruncht hebben en lekker hebben nageborreld en ook nog dessert. Eind van de middag was het feest afgelopen en wij zijn met ons 2tjes 's avonds naar Maastricht gereden, daar een superavond (en nacht ) gehad en de dag erna lekker in Maastricht geweest en toen naar huis. Ik geloof dat we al met al 3000,- kwijt waren. Maar je kan het echt zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil. Gr Otje
Jurk: 400,00 (was een avondjurk, ik wilde niet in traditioneel wit) Pak van man: 200,00 Kleding van mijn dochter en schoenen: 150,00 Schoenen: 100,00 Trouwen in het stadhuis: 150,00 Ringen: 600,00 Bedankjes: 100,00 Brunch met drankjes (30 personen): 900,00 Hotel en eten in Maastricht: 250,00 Oke das totaal: 2850,00 voor een superdag!
Hallo! Wij zijn vorig jaar april getrouwd voor 140 euro. (ja ik weet het, compleet niks) We zijn op maandagochtend getrouwd. (gratis) De kleding hebben we van onze ouders gekregen. Mijn schoonvader heeft een kever Cabrio... Ik kom uit een bloemistengezin, dus mijn moeder heeft het bruidsboeket gemaakt. Mijn vriendin zit in de horeca, zij heeft de taarten geregeld. (nogsteeds erg dankbaar voor) Mijn man z'n oom is bruidsfotograaf, van hem hebben we de reportage en het boek kado gekregen, zoooo lief! De receptie was thuis. (heb woonkamer van 80 m2) En 's avonds met 11 man uit eten geweest en dat hebben we van mn ouders kado gekregen. En het was een hartstikke gezellige dag!
Wij zijn vorig jaar Maart getrouwd in Eilat tussen de dolfijnen. En in Juni getrouwd in Nederland . Eilat waren de kosten alles bijelkaar 1500 euro, incl. vakantie en zo daar. Het was helaas niet voor de wet te regelen dus vandaar ook in NL getrouwd met feestje. We zijn in het gemeentehuis getrouwd 150 euro. We hebben een auto geleend van mijn schoonzus. De jurk heb ik van mijn oma gekregen. Wel een nieuwe jurk bij een bruidswinkel gekocht Het pak van mijn man was geloof ik 150 euro (C&A). Het feestje met eten was 1000 euro. Mijn haar heeft mijn tante gedaan ze is kapster, dus dat was gratis. De bloemen heeft mijn man gekocht, geen idee wat dat heeft gekost. De foto's zijn gemaakt door mijn zwager en mijn schoonzus heeft gefilmt. Zie de foto's in ons album (klik op de WWW knop), we hadden een schitterende dag!
wij hebben van tevoren een budget bepaald. Met alles erop en eraan, 75 genodigden en een hele goeie band (redband) waren we 10.000 kwijt. De jurk heb ik van mn ouders gekregen.
Wij zijn 26 November 2006 getrouwd een dag met alles erop en eraan kerk gemeentehuis op zaterdag dus extra duur nog. we waren totaal 10.000 euro kwijt we hadden een receptie met 140 man en een feest met 150 man en we zijn gaan eten met 40 man 's middags in een luxe restaurant. Jurk heb ik wel van mijn moeder gekregen. Misschien wel een heel goeie tip. Ik wou heel mooie trouwschoenen van een speciaal merk die heb ik dus via marktplaats gekocht voor 50 euro en in de winkel koste die 170 euro. En zij had ze toch maar een keer gedragen en ze zagen er nog super mooi uit. Alvast een hele fijne dag gewenst het is echt de moeite waard vond ik tenminste. Groetjes Heidi
Onze totale bruiloft heeft 4000 euro gekost. We hebben ongeveer 2500 euro cadeaugeld gekregen van ongeveer 40 daggasten en 60 avondgasten. Dus per saldo was het 1500 euro. Ik heb wel de jurk van mijn moeder gekregen, dus die tel ik niet mee. Maar een jurk kun je vrij goedkoop nieuw bestellen op ebay (daar zijn ook bruidswinkels) en mijn man heeft zijn trouwpak gewoon van de Otto gekocht. Niemand zag het, iedereen zei dat hij er zo mooi uitzag. Verder nog wat tips: - spreek bij de feestlocatie een vaste prijs per drankje af, dat scheelt - neem een buffet in plaats van een menu, dat kost minder - sommige trouwzaken vragen meer dan 2000 euro voor een jurk. Als je een poosje op internet zoekt kun je ze veel goedkoper bestellen, ook merkjurken. Zie bijvoorbeeld www.bridesave.com - zet een envelopje op je trouwkaart, weet je zeker dat je niet allerlei onzin krijgt die je toch niet kan gebruiken - trouwkaarten zijn superduur (soms wel 2,50 per stuk). Ik heb deze ook via internet besteld, voor 80 cent stuk
wij gaan nu ook gewoon ff voor de wet trouwen zodat alles goed geregeld is. En dan over een paar jaar na flink sparen de belofe opnieuw doen inclusief alles erom heen
wij zijn 2 jaar geleden getrouwd en toendertijd heb ik veel op het forum van trouwshop.com gezeten. daar zul je zien dat het van 500 tot 25000 kan, het is maar wat jezelf wilt. de een heeft wel een budget en de ander alleen voor bepaalde onderdelen. ik had bijv geen bedrag in mijn hoofd voor de jurk. want ze laten dan misschien een jurk zien die rond dat bedrag ligt en niets erboven of eronder.toen ik wist wat voor soort jurk ik wilde ben ik een budget gaan bepalen. wij hadden geen auto, geen fotograaf geen receptie of feest. maar wel een relatief dure jurk en een intiem diner voor 20 man. dus bepaal vooral wat jullie zelf willen.
Wij zijn onze bruiloft aan het organiseren met alleen een feest met dj's en geen receptie en wij zijneen euro of 8000 kwijt, waarbij we de jurk en het pak en een huwelijksreis van de ouders krijgen, wel gerekend zijn de taart, de fotograaf, het feest, een bus, een limo, broodjes en drank, het diner, bloemen, maar ik ben er wel achter dat je alles idd zo duur of goedkoop kunt maken als je zelf wilt, het hoeft er niet minder leuk om te worden en het ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, succes
Ik schrik hier wel van de prijzen die ik zie. Ik dacht dat ik met 5000 meer dan genoeg zou hebben, maar als ik het zo lees, zal ik toch een beetje meer mogen rekenen. Natuurlijk ligt het er ook aan hoe duur je het zelf maakt.
Ik denk je met 5000 euro ook een leuke bruiloft kan hebben hoor, ligt maar net aan of je extreme eisen hebt en hoeveel mensen je uitnodigt, zie het als een uitdaging om zo rond te komen, als je gewoon veel offertes opvraagt en veel rondkijkt en creatief gaat doen, succes!
tja, bij ons was de jurk het duurst. voor de receptie alle restaurants afgeweest voor een prijsindicatie. fotograaf was vriendin, receptie zonder sterke drank, goedkope kerk met een vriend die een soort mis gaf. als laatste een intiem diner met familie en getuigen. auto geleend van vrienden... jurken kan je ook tweedehands kopen, maar is wel zoeken. wij hadden wel een echte taart, maar een vriendin had warm appelgebak met slagroom. ook errug lekker! veel plezier. lidwina
Hier in België wordt er zo te zien wel wat meer geld uitgegeven aan het feest. Wij zijn 3 maanden geleden getrouwd en hebben in totaal toch zeker 12.500 EUR uitgegeven. Daar is onze huwelijksreis niet bijgerekend, die hebben we van de kado's betaald (reis was ook 3.000 EUR). Nochtans hebben we niet zo gek gedaan. Bruidswagen kregen we van de zaal. Trouw van de wet moesten we niet betalen. De suite reed gewoon met eigen wagen. De uitnodigingen zijn ontworpen door mijn zus en ze heeft een vriend het laten drukken waardoor we alleen het papier en de kostprijs van het drukken moesten betalen. Het grootste geld hebben we uitgegeven voor de zaal en het eten. Zo'n 8.000 EUR. Bij ons in België wordt eten voorzien voor heel de familie en vrienden. Daar komt dan ook het dansfeest bij. Nu hadden we echt wel een prachtige dag. Alles was perfect. Ik zou het zo opnieuw doen!
wij zijn in het veenpark in barger-compascuum (vlakbij emmen, thema park) getrouwd. met het huwelijkstreintje naar het kerkje daar te plaatse (niet vóór de kerk) met daarna koffie met bruisgebak voor de daggasten. daarna drenthse broodmaaltijd en 's avonds een groot feest in de feestzaal daar ter plaatse. we hadden: papierwerk ca 50 euro geloof ik kaarten 50 euro bloemen ca. 160 euro trouwjurk ca. 400 euro (tweedehands, mooiste jurk die ik kon vinden!) trouwpak ca. 200 euro (nieuw uit frankrijk) auto gratis (via werk van mijn man, cadillac) bruidstaart gratis (mijn oom is bakker) 35 daggasten incl maaltijd 600 euro feest voor ca. 100 gasten 1600 euro (onbep. drinken bin. & buit. gedestileerd, 3x koude hapjes, 2x warm en brood met koffie na) band gratis (mijn mans band), mocht je één nodig hebben stuur een mailtje ' dj gratis (mijn broer is top dj, mocht je één nodig hebben stuur een mailtje ) fotograaf gratis (gratis gedaan door vrienden, zeer goede fotgrafen, wel afdrukkosten natuurlijk, meende 100 euro) filmen gratis (gedaan door een goede vriend die erg handig is met monteren) weekend hotel gratis (gekregen van broers, zussen, zwagers en schoonzussen als cadeau) bedankjes 25 euro (koelkastmagenten in een kerstenvelop welke ik zelf gemaakt had) in totaal dus ca 3160 euro. vervolgens hebben we als cadeau tip een gevuld envelopje opgegeven en daarmee hebben we ca 500 euro ´terug gekregen´ heb je zo ongeveer een idee? als je vragen hebt over wat je zoal zelf kunt doen of wat dan ook, mail vooral even! succes
Toen wij 2 jaar terug in het huwelijks bootje stapten hadden we een budget van 5000 maar zijn daar wel over heen gegaan (grootste schuldige: de kleding) Jurk: 2500 PAk:2000 Taart: 40 (zelfgemaakt met spullen van planet cake.nl) Bloemen: 60 (zelf boeket en corsages gemaakt van zeiden bloemen) KAarten: 25 (en 50 uren tijd, zelf met embossen en foto's aan de slag) auto :0 (kratje bier, een uitgebouwde auto van een goede vriend) eten: 0 (bij de ouders thuis met een klein ploegje, echt super, even je jurk uit en lekker ontspannen) feest: 2000 (150 gasten, een disco vuurwerk het hele gebeuren)