Hoi, Twee weken voordat ik ga trouwen loopt mijn id-kaart af. Als ik nu een nieuwe aanvraag, moet ik dan straks weer een nieuwe aanvragen omdat mijn naam/handtekening gewijzigd is? Als ik ermee wacht geld dan mijn rijbewijs als tijdelijk id-bewijs? Groetjes, Einad
nee hoor je hoeft geen nieuwe aan te vragen, jou meisjes naam blijft altijd, op een idee kaart staat nooit een getrouwde naam
Ik weet t zeker dat je getrouwde naam op de achterkant staat. Edit er staat op de achterkant Echtgenote van.. Maar weet niet of je daar een nieuwe id kaart voor aan kan/mag vragen
Nee je hoeft er geen nieuwe voor aan te vragen, maar als je het leuk vind kan je wel gerust wachten tot na je trouwen je betaald geen boete geld. Manlief was 2mnd te laat met aanvragen geen probleem
Bij mij zeiden ze dat toen ook... Zolang je de naam van je partner+ je eigen naam neemt, dan mag het op je id. Als je alleen je partners naam neemt dan blijft gewoon je meisjes naam op je id staan.
ik zou even 2 weken wachten en dan met je rijbewijs een nieuwe aanvragen op je nieuwe naam. Ik kon bv. mijn naam en handtekening niet wijzigen bij de bank, omdat ze daar het controleren aan de hand van je id kaart. Ik vond dat heel irritant.
Ze hebben er bij mij nooit moeilijk over gedaan. Mischien omdat ik mijn meisjes naam als eerste heb gehouden? Maar ik ga dus ook geen kapitalen betalen voor een nieuwe. Zonde van het geld toch?? Hier was dus het zelfde probleem maar mij is verteld dat je wel verplicht bent om een id kaart / paspoort te hebben.
Ik zou ook wachten. Als je de achternaam van je partner aanneemt, is het heel fijn dat deze ook vermeld staat op het ID (naast je meisjesnaam dus, er staat nml e/v *achternaam*). Ik heb zo vaak gehad dat ik bijv. een nieuw contract afsloot en mijn getrouwde achternaam opgaf maar alleen mijn ID kaart bij me had. Ik heb het namelijk alleen op mijn paspoort laten zetten omdat die toch afliep en mijn ID kaart nog niet. Toen konden ze me dus niet meer identificeren. Hetzelfde met toen ik vorig jaar naar de stembus moest Matchten de achternamen dus ook niet...
een rijbewijs is een geldig identiteitsbewijs, dus je kunt gerust even wachten.. ik heb pas geleden 2 maanden zonder geldig bewijs gezeten, mijn rijbewijs was verlopen, maar ik wou graag zo'n nieuw rijbewijs, dus heb ik 2 maanden gewacht. mag eigenlijk niet, maar ben nog nooit gecontroleerd, dus wou dat risico wel nemen.
Ik ben bijna 5 jaar getrouwd en heb pas vorig jaar een nieuwe id aangevraagd, Ik gebruik mijn eigen naam + partnernaam en nooit geen problemen ondervonden wb identificatie. Ben zelfs nog op huwelijksreis geweest met mijn getrouwde naam en op mijn id stond alleen mijn meisjesnaam,geen probleem.
Ik heb op mijn paspoort alleen mijn meisjes naam laten zetten (vorige week ). Op de vorige stond ook alleen de meisjesnaam. In mijn paspoort staat nergens dat ik de echtgenote ben van, misschien is dat op een id kaart anders? En verander je je handtekening? Waarom is dat als ik vragen mag? Ik heb gewoon nog dezelfde als voor ik getrouwd was, lijkt me ook lastig met bankzaken enzo.