Hoi 25 sept trouwen wij het word langzaam tijd om de kaarten te gaan versturen. Maar nu zitten we met het volgende: Ik vind dat je gekleed naar een bruiloft gaat, met gekleed versta ik voor de vrouwen een leuk jurkje of nette broek met blouse of iets dergelijks en voor mannen een nette broek met overhemd. (Hoeft geen pak te zijn) Ik vind (no offence) dat het echt NOT DONE is om in een spijkerbroek op een bruiloft te komen. Tis tenslotte niet zomaar een feestje... Dus ik wil wel iets van een dresscode op de kaart, maar welke. Als je Googled kom je op de term smart casual. Maar omdat het woord casual erin staat ben ik al gauw bang dat mensen daar een spijkerbroek onder verstaan Maar wat is dan een goed alternatief? Gekleed? Netjes, chiq etc. Bij welke dresscode zouden jullie gelijk weten hoe wij het willen? Dank je wel alvast
Wij hadden'feestelijk' op de uitnodiging staan en van de ongeveer 100 gasten zijn er 3 in spijkerbroek gekomen. Ik denk dat er 2 van die 3 ook niets anders hadden aangetroffen met een andere dresscode. Van 1 had ik het niet verwacht.
Oh echt.. ik vind een nette strakke spijkerbroek met een mooie eff kleur blouse erop mooi staan. Wist niet dat dat echt een no go was
ik zou zeggen: gekleed. maar ik persoonlijk vind een hele mooie donkere spijkerbroek van een fatsoenlijk merk dan ook netter als bv menig slechtzittend pak. bv iemand draagt dat nooit maar heeft er dan nog 1 van 15 jaar geleden een in de kast hangen en daar past eigenlijk dan net niet meer die beginnende bierbuik in. of het is vele malen te groot. zag het pas bij een vriend van ons. die had een begrafenis gehad. komt ie zn dochter halen van school, loopt ie ook in zon ouderwets pak en 3 maten te ruim. nee dan liever die spijkerbroek. denk dat het moeilijk is om echt iedereen aan je eiden te laten voldoen. en anders zet je op de uitnodiging: geen spijkerbroek, dan is het duidelijk
Hmm ja moeilijk. Ik snap wat je bedoelt en ik denk dat de juiste dress code casual chic is. Maar je loopt dan wel een groot risico dat er mensen in een spijkerbroek komen denk ik. Ze zullen namelijk niet allemaal de term gaan googelen en er zelf vanalles bij verzinnen. Ik zou gaan voor tenue de ville. Zou willen dat ik dat ook op mijn uitnodiging had gezet. Een vrouwelijke gast bij ons had zelfs bergschoenen onder haar spijkerbroek aan (ergste was nog dat die gast mijn schoonzus was)
Dit precies. Mijn ceremoniemeesters hadden wel de daggasten goed geinstrueerd. Ik vond dat namelijk geen gezicht als er één in spijkerbroek op een foto zou staan. 's avonds wel meer in spijkerbroek gezien maar oke, ik heb me er verder niet druk over gemaakt.
Wij doen een kleur ipv stijl. Denk dat t dan minder opvalt.. Zag laatst een mega leuke familie foto waarbij de dresscode pastel was!
Mijn neef had 'casual chic' en ik heb geen outfits gezien die echt niet konden (maar ik ben daar misschien ook wel wat makkelijk in). Maar als je specifieke eisen hebt zou ik die maar gewoon op de kaart zetten in plaats van een term waarbij je zelf nog in kunt vullen wat wel of niet geaccepteerd is, want daar verschillen de meningen blijkbaar over. Al zou ik dat lijstje niet te lang maken, het is best zonde geld om kleding voor een bruiloft te moeten aanschaffen vind ik zelf.
Prachtig toch casual chic? Een mooie spijkerbroek kan bij mannen heel netjes staat met een blouse en jasje erboven
ik zou voor chique gaan. Dan snappen mensen iig dat ze verwacht worden in hun nette kleding en niet in een jeans of in een vale tuniek met witte 3/4 legging en birckenstocks (SERIEUS!!! zo een troffen wij 1 maand geleden op de bruiloft van vrienden...een daggaste, die in die klof dus op een groot deel van de foto's van het bruidspaar staat...zo'n domper)
Ik zou denk ik ook voor casual chic gaan, of eventueel nog de toevoeging; liever geen spijkerbroek/ geen denim ofzo?
Ik zou iig niet iets kiezen waarvoor mensen moeten gaan googlen om erachter te komen wat het inhoudt..Dat maakt het ontzettend verwarrend. En bij Chique zou ik nog meerdere keuzes kunnen bedenken. Een net pak (ook voor de dames), een mooie pantalon met een knappe blouse erop, lange jurk/korte jurk/wijde jurk/strakke jurk, mooie jumpsuit afgewerkt met mooie sieraden. Ik denk bij chique gewoon aan gelikt, goed verzorgd tot in de details, op je mooist.
Wij hadden: ''Lelijker dan de bruid. '' Hihi, gefeliciteerd! Hoop dat je eruit komt, alvast een superdag gewenst!
Had laatst een feest met dresscode party chique, iedereen zag er erg leuk uit! En ik vond het ook erg leuk om op netjes te gaan 😄