trouwen en veel vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames

mijn vriend en ik willen graag volgend jaar september oktober trouwen ..
    maar
    nu komen er vragen
    1 - ik heb een trouwjurk maar die is iets te kort, kan ik hem ook iets langer laten maken?.

2 - mijn bruiloft moet niet al te veel kosten,
    hoe zit het dan met corsases
    die wil ik graag maar zowiezo nep..
    een beetje goedkopen?

3 - waar trouwen? ik woon in rotterdam overschie..
    en ik wil graag in rotterdam trouwen.. maar waar ???

4 - trouwauto, ik zie heleboel mooie autos, maar zo duur, dan moet je er borg voor betalen en noem het maar op. dat geld hebben we niet.

5 - ceremonie meester..? hoe wat wanneer,, geen ideee :(:(

6 - wat erna.. een feest of niet .. zo wel hoe hou je de budget een beetje laag?

7 - trouwschoenen ? ik wil geen hoge hakken daar kan ik niet op lopen. maar waar een beetje leuke niet al te dure schoenen ?

ik weet er zo nog honderden maar wie kan me helpen?

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    het is net wat jezelf allemaal wil en wat je budget is. om op je vragen terug te komen:

1. waarschijnlijk kunnen ze je trouwjurk wel langer maken, anders even vragen waar je je jurk gekocht hebt

2. Je zou van zo'n nepbloemen bij de action of in een andere winkel kunnen halen en daar zelf een speldje aan vast maken/lijmen.

3. daar kan ik je helaas niet mee helpen woon aan de andere kant van het land ;)

4. voor een trouw auto kun je ook misschien vragen als vrienden een mooie auto hebben of je die mag lenen ervoor? Of als je iemand kent met een cabrio (als je zoiets zoekt) of die jullie wil rijden?

5. ceremoniemeester, kan een goede vriend zijn of broer of zus of wie dan ook. Hij of zij is ervoor om alle kleine dingetjes op de dag zelf nog te regelen. Dus dat jullie optijd bij het stadhuis komen, en in de kerk als jullie voor de kerk trouwen. Dat jullie optijd op de plek van het feest zijn, dat als er evt voordrachten gedaan worden dat ze goed gepland worden op de avond, mochten jullie nog eten hebben laterna dat dat klaar staat als het etenstijd is. Allemaal die kleine dingetjes regelen. En niet te vergeten dat de ringen aanwezig zijn ;). Het moet wel iemand zijn die jullie vertrouwen en die jullie goed kennen (tenminste is mijn mening) en die jullie wensen weet van de dag zelf en maak een soort van draaiboek, hoelaat jullie overal moeten zijn. hoeft niet uitgebreid maar dan heeft de ceremoniemeester een beetje een 'gids'.

6. tja een feest of niet, dat ligt helemaal aan jullie zelf. Wil je het feest klein houden met familie, kun je zeggen van nou we doen het thuis in de tuin bij mooi weer (of je zet een tent neer). Maak je een paar leuke cd's met muziek erop, zet je die op en klaar. Maar je kunt natuurlijk ook een band laten komen of een dj en er een groot feest van maken, maar is natuurlijk wel weer duurder. Of zoek een leuk gezellig zaaltje uit en kijk wat hun voor jullie kunnen betekenen qua prijs.

7. trouw schoenen... je kunt eens bij een paar schoenwinkels binnen gaan en kijken voor gympen in ongeveer de kleur van je jurk, niemand die ziet wat voor schoenen jij eronder aan hebt hoor! Dat is 1 ding waar ik spijt van heb dat ik dure schoenen gekocht heb en niemand die gezien heeft. Een vriendin van mij had ook samen met haar vriend dezelfde gympen gekocht, niemand die dat gezien had onder haar jurk.

Hoop dat je wat hebt aan deze tips.
    Succes ermee!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    1. Langer maken kan misschien wel, maar wordt er niet mooier op, denk ik.

2. Wil je corsages voor alle gasten?
    Want na de bruiloft gooien de meeste het toch weg.
    Ik had alleen corsages voor de getuigen en de bruidegom.
    Scheelt toch een hoop geld.

3. Je kan op het stadhuis en op deelgemeentes een ochtend in de week gratis trouwen.
    Andere locaties kosten altijd geld,
    en als het in het weekend/ vrijdag is kost het nog meer.

4. Wij hadden --- [ Magic Happens ] --- Home
    zij bieden huwelijkspakketten aan:
    De pakketten bieden je:
    •een fotoreportage, verwerkt in een mooi album.
    •een luxe bruidsboeket, en een corsage voor de bruidegom.
    •een trouwauto met chauffeur.
    •just-in-time planning, voor een soepele dagindeling
    Afhankelijk van jullie voorkeur, smaak en budget kun je kiezen voor een pakket met èen tot vijf sterren.

5. Ik had geen ceremoniemeester, heb alles zelf geregeld.
    Alleen voor de dag zelf had ik dan een paar mensen gevraagd om wat taken op zicht te nemen.

6. Wij zijn 's ochtends getrouwd, daarna taart en lunch bij ons thuis.
    's Avonds zijn we met familie wezen wokken.

7. Ik had witte leren schoenen de zomer voor mijn trouwen gekocht,
    satijnen schoenen vond ik te duur :D
    Als je voeten nu nog niet te veel opgezwollen zijn,
    zou ik nu een beetje rondkijken voor schoenen.

Nog meer besparingstips:
    Had geen echte trouwtaart met meerdere lagen,
    maar bij de banketbakker een grote vierkante taart besteld.
    Voor 35-40 man kostte die 65 euro, als ik een lagentaart had gewild, was ik minstens het dubbele kwijt.
    Het kan natuurlijk nog goedkoper bij de Hema ofzo,
    maar ik had nu toch nog een marsepeinen taart naar eigen ontwerp.

Omdat onze bruiloft kleinschalig was, had ik niet zoveel kaarten nodig, heb ze toen zelf gemaakt. Bedankjes ook zelf gemaakt.

Hoor het nog wel als je nog vragen hebt!

4. augustus

augustus Niet meer actief

even een korte reactie...

Ik zou gewoon goedkope nette witte pumps kopen bij van haren.
    Sportschoenen of slippers zou ik niet zo snel doen. Er zijn altijd momenten waarop je het toch ziet. (in en uit stappen auto bijv.)

Als jouw dag niet zo heel lang duurt zou ik lekker alles zelf regelen. Wel voor op de dag zelf een aanspreekpunt benoemen.
    Dat is altijd handig voor het geval dat er iets overlegd moet worden.

Heb je niet een familielid met een grote tuin waar je een feestje kan geven? Alleen tja als het koud wordt of regent moet je weer oplossingen treffen die geld kosten. Denk aan party tenten blowers etc. Of je trouwt nu en geeft over een jaar een feest? Dan kan je nog even sparen.

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hallo ff over de corsages wij gaan maandag trouwen en hebben houte roosjes echt zooo mooi en we hebben een boekket voor mijn dochter bij elkaar was het 30,00

Deel Deze Pagina