Kun het weten als het niet raak is?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milena92, 19 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.788
    1.252
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ik heb hier nog nooit een bericht geplaatst haha maar nu heb ik toch echt wel een vraag die ik graag wil stellen. We zijn nu al meer dan n halfjaar bezig voor n eerste, en in het begin had ik na de eisprong steeds hoop en was ik al blij met het idee dat ik 'zwanger zou kunnen zijn' :p
    Maar nu merk ik dat ik iedere maand, ongeveer 5 a 6 dagen na m'n eisprong pijnlijke borsten krijg, en sinds de vorige poging heb ik nu zoiets van: dan is het dus sowieso niet gelukt. Het klinkt misschien raar maar ik heb liever twee weken nog hoop.. dan dat ik ver vantevoren al weet dat t weer mislukt is.
    Dus daarom vroeg ik me af, kan je pijnlijke borsten hebben tussen je eisprong en NOD (terwijl je dat normaal ook hebt, op dezelfde manier), en dan toch uiteindelijk zwanger zijn?

    Ben benieuwd of dat kan, anders weet nu alvast dat deze poging mislukt is.

    Alvast bedankt! ;)
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, dat kan. Progesteron kan voor vergelijkbare kwaaltjes zorgen als HCG. Zonder progesteron geen goede eisprong als ik het goed heb. Dus als je daar kwaaltjes van krijgt, zegt het wel of niet uitblijven van die kwaaltjes niks, behalve dat je lichaam van alles doet.

    Een voorbeeld hier. Bij mijn dochter had ik ook altijd gevoelige borsten tussen eisprong en menstruatie. Dat nam dan beetje bij beetje af, hoe dichter ik op mijn menstruatie zat. Zo ook de ronde dat het raak bleek. Toen nam het beetje bij beetje af, om op een gegeven moment weer toe te nemen. Dat was voor mij de aanleiding om te testen.
    Maar het kan zelfs zijn dat je pas kwaaltjes krijgt van hcg vanaf 6 weken of helemaal niet. Dus eigenlijk zegt zelfs dat niks.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  3. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ja dat kan. Ik heb altijd pijnlijke borsten na de eisprong. Nu ook weer gehad, maar ik ben toch zwanger:D
     
    ilse23, Milena92 en missmommytobe300 vinden dit leuk.
  4. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Jazeker kan dat. Ik heb niet zozeer gevoelige borsten, maar ze worden na mijn eisprong altijd ietsje groter. Zo ook de ronde dat ik zwanger bleek.

    zoals hierboven al is gezegd, dat komt door de progesteron. En dat zal dus niet anders zijn in de ronde dat je zwanger bent.

    ik merkte trouwens ook helemaal niks van andere kwaaltjes toen ik zwanger bleek. Alleen werd ik maar niet ongesteld. :rolleyes: Verder was er niks anders dan anders.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  5. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.788
    1.252
    113
    Vrouw
    Hoi meiden/dames,

    Bedankt jullie reacties!! Ook fijn om jullie eigen ervaringen te horen. Het hoeft dus niet perse anders dan anders te zijn.

    Hoewel ik niet t idee heb dat t gelukt is, laat ik m'n biertje toch nog maar even staan..;)
     
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dat kan zeker! Hier bij alle vier zwangerschappen gedacht dat het niet raak was, alle gebruikelijke progesteron kwaaltjes had ik en toch zwanger. Bij mij kwamen de echte zwangerschapskwaaltjes pas rond de 6 weken.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hier ook gedacht dat het weer niet raak was. Pas bij twee dagen overtijd en iets gevoelige borsten, begon er iets te dagen. Had op 12 dpo een spoortje bloedverlies (ook heel vaak gehad als het niet raak was) dus was al weer woedend in ronde 20 beland, maar nee dus niet :)
     
    Milena92 en Wishmommy84 vinden dit leuk.
  8. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.788
    1.252
    113
    Vrouw
    Haha woedend, snap ik helemaal, geweldig dat het raak was voor je!!
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  9. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Bij mij was het elke ronde dat het niet raak was weer anders, de ene keer wel pijnlijke borsten, de andere keer niet... kon er geen peil op trekken. De ronde dat het raak was was het enige wat anders was dat ik licht misselijk was vlak voor mijn nod, dat was ik nooit.. had er niet eens wat achter gezocht, maar toen was ineens de positieve test daar :D

    Ik duim voor je dat het raak is deze ronde!
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  10. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ik had precies dezelfde symptomen als wanneer ik gewoon ongesteld werd, veel last van menstruatie krampen. Maar was aangenaam verrast toen ik toch zwanger bleek te zijn!
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  11. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ik heb ook altijd na mijn eisprong pijnlijke borsten ook opgezwollen. 2 dagen voor mijn nod nemen die af en de menstruatie begon. Ik heb altijd gedacht dat je borsten dan ook pijn bleven doen, met op en afgaan als het wel gelukt was. Maar toen het eenmaal raak was, deden mijn borsten 2 dagen voor nod ook al geen pijn meer, dus ik dacht dat het mislukt was. Maar niet dus, ik heb toen de hele zwangerschap geen pijnlijke borsten gehad.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  12. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.788
    1.252
    113
    Vrouw
    Wat een mooie verrassing dan !! En wat lief, dankjewel..:)
     
  13. Susan87

    Susan87 Lid

    25 jun 2020
    87
    66
    18
    Vrouw
    Ik heb hierover nog een andere vraag; vaak zijn mijn binnenste schaamlippen rond de eisprong vrij opgezwollen. Naar mate ik dichterbij mijn menstruatie kom worden ze veel kleiner. Dit is voor mij altijd een teken dat het weer niet gelukt is... Zijn er andere die dit ook merken?

    Hetzelfde geldt voor gevoelige tepels. Ik heb hier rond mijn eisprong zo'n 3-4 dagen last van en daarna neemt het weer af...

    We zitten nu in ronde 8 voor ons eerste kindje en dit soort dingen maken me zo onzeker. Je blijft er maar mee bezig de week voor je nod.
     
  14. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Ik heb niet wat jij zegt maar wel andere dingen waaraan ik dat ook merk, enorm gevoelige tepels 1-2 dagen voor menstruatie doorbreekt, vlagen van misselijkheid en klontjes slijm in afscheiding (sorry voor details), en natuurlijk buikpijn. Behalve de klontjes slijm afscheiding zijn het ook allemaal vroege zwangerschaps verschijnselen. Ben nu jaar bezig en bijna het vertrouwen in mijn lijf kwijt. En ja daar word je heel onzeker van:(
     
  15. Yassminn

    Yassminn Lid

    3 jun 2016
    8
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij mij kwamen bij m’n eerste en tweede zwangerschap de pijnlijke borsten wel wat later.. denk zo’n 4 dagen voor NOD en normaal ongeveer een week ervoor. De laatste zwangerschap heb ik er niet op gelet omdat ik dacht dat ik te laat was met vrijen op de dag van de eisprong & dus sowieso een menstruatie verwachtte
     
    Milena92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina