Trouwen en zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sanne1980, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein98

25 jun 2008
    67
    0
    0
    Zeewolde
    Echt wat grappig!

Spannend hoor! Maar ook jij bent al bezig?

2. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Wij zitten met een soortgelijk dilemma: wij trouwen pas half mei volgend jaar, en willen eigenlijk in september stoppen met de pil. Wanneer het in één keer raak zou zijn, wat ik niet verwacht trouwens, komen we niet in de knoei met de bevalling en de bruiloft.
    De reden dat we over drie maanden al willen gaan proberen is, dat we al héél lang een kinderwens hebben, en rekening houden met het feit dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te worden. We hebben nu dus echt af zitten tellen vanaf wanneer het zou kunnen. Omdat in september ook net mijn pil op is, leek ons dat een mooi moment.

Aan de andere kant blijf ik me wel ongerust maken om dezelfde redenen die hierboven al vaker genoemd zijn: ik weet natuurlijk niet hoe ik me voel tijdens de zwangerschap e.d. We hebben een rustig dagprogramma, maar hoe voel ik me als ik dan inderdaad 7 maanden zwanger ben? Of als ik net 6 weken zwanger ben?
    De jurk wil ik sowieso ongeveer drie maanden van tevoren laten maken. Als ik dan zwanger ben kan daar rekening mee gehouden worden, en anders ben ik op het moment van trouwen maximaal drie maanden zwanger. Dat moet met de jurk ook nog wel op te lossen zijn...

Ik denk dat het voor een deel twijfels zijn die er een beetje bijhoren.
    We hebben het er zelfs nog even over gehad om de bruiloft te vervroegen, maar uiteindelijk hebben we toch besloten dat niet te doen, omdat de datum heel speciaal voor ons is.

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat wij tot volgend jaar mei wachten, al zou dat natuurlijk de eenvoudigste oplossing zijn...

3. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Inmiddels besloten om nog drie maanden langer te wachten: rond half december gaan wij proberen zwanger te worden. Dan zit er misschien ook nog een huwelijksreis in namelijk ;)

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij zitten een beetje met hetzelfde. We willen heel graag beginnen met een kndje proberen te krijgen en we (nou ja eigenlijk vooral ik) vinden het moeilijk om nog te wachten. Wij gaan trouwen in januari.
    Gisteren hebben we het erover gehad om misschien toch nog te proberen om eerder te trouwen. We zijn nu bezig met een verhuizing en als het een beetje meevalt met de kosten daarvan willen we in oktober trouwen. De bruiloft zal klein zijn en we hoeven niet zoveel te regelen dus dat moet nog te doen zijn. We zijn er dus nog niet helemaal uit...

5. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Ik ga 10-10-08 trouwen, en zit nu in mijn derde cyclus zonder pil. Maak me er helemaal niet druk om. Zou juist erg mooi zijn, en verwacht dan nog niks te zien aan mijn figuur. Zowel dan zie ik het dan wel weer. Als ik dan zwanger mag zijn natuurlijk.

Deel Deze Pagina