Nou, ik zou dus heel erg blij moeten zijn maar ben het als ik diep in mijn hart kijk helemaal niet! Het volgende is gebeurd; Mijn vriend heeft me kort na de geboorte van ons kindje ten huwelijk gevraagd. Echt heel schattig hoor maar eigenlijk ben ik dus helemaal niet blij! Vroeger toen ik klein was wilde ik dolgraag trouwen en in het begin van onze relatie wilde ik dit nog steeds. Maar mijn vriend is al eens een keer getrouwd geweest. Voor mij begint dit nu steeds zwaarder te wegen en ik kan het beeld niet meer uit mijn hoofd krijgen van mijn vriend met zijn ex (heb foto's en een film gezien van de bruiloft) vrolijk feestend en de hele mikmak erbij. Ik had het hele trouwen eigenlijk al uit mijn hoofd gezet want voor dit aanzoek waren er al een paar vooraf gegaan (maar dan was hij dronken en meende het niet). Had dus eigenlijk al besloten dat ik het gewoon niet meer wilde. Een vriendin van mij gaat ook trouwen en ik vind dit stiekem eigenlijk leuker dan dat ik zelf ga trouwen. Ik moet hem dit eigenlijk zeggen, dat ik misschien toch niet wil trouwen met hem, maar ik vind het zo zielig en durf dit eigenlijk niet! Hij heeft namelijk echt zijn best gedaan en heeft er veel zin in. Wat nu te doen?
Tja, als je echt niet wilt kan je het beter nu zeggen dan alles op zijn beloop te laten. Maar het beeld wat je hebt met je vriend en zijn ex, zal je toch moeten proberen los te laten. Hij is immers bij jou en jullie hebben samen een kindje. Iedereen heeft een verleden, maar het belangrijkste is te kijken naar je toekomst. Groetjes, Elvira
hoi hoi tja ik vind als je niet wilt trouwen moet je het niet doen zo simpel is het eigenlijk, in princiepe trouw je maar 1 keer en voor de rest van jullie leven aan de andere kant denk ik dat je niet helemaal fair bent tegenover hem jij neemt hem kwalijk dat hij al eerder getrouwd is en dat ze toen gelukkig waren, jij ziet steeds die video met hem en zijn ex maar dat is verleden tijd die tijd kan hij never nooit meer omkeren hij kan alleen naar de toekomst kijken en die ziet hij met jou samen het is dus aan jou de keuze of je hem de rest van zijn leven zijn fout in het verleden toen jij er nog niet was kwalijk blijft nemen ik zou er wel eerlijk met hem over praten voordat je alle kosten op je hals haalt groetjes nathalie
Inderdaad, je trouwt voor de rest van je leven. Maar als dit de reden zou zijn dat je niet zou willen trouwen, is dat dan wel fair? Jullie hebben immers een kind samen dat jullie bindt voor de rest van je leven. Ongehuwd samenwonen is uiteraard niet 'minder' dan een huwelijk, maar als je altijd met die uitstapmogelijkheid rekening blijft houden: "we blijven samen zolang het goed gaat", kun je het dan wel een volwaardige relatie noemen waarin je jezelf volledig aan elkaar en aan het gezin geeft? Waar kijk je vooral tegenop? Tegen de binding die je in het huwelijk met elkaar aangaat? Ben je bang je zelfstandigheid te verliezen, ben je bang dat het misschien niet blijf duren en dat getrouwd zijn dan erger is? Ben je bang dat jullie huwelijk in de schaduw van zijn vorig huwelijk zal staan, ...?
Ik zou in dit geval ook maar eens een goed gesprek aangaan met mijn mannetje. En toch zeggen dat je misschien liever niet wilt trouwen of in elk geval nog niet zo snel.
ik vind het niet zo eerlijk tegen over je mannetje! mijn vriend heeft mij verleden jaar ten huwlijk gevraagd tijdens moederdag! ik heb ja gezegd onder 1 voorwaarde dat we nog wel een paar jaartjes wachten ik wil echt het huwlijk van mijn leven en wil eigelijk dat mijn dochter het ook begrijpt dus vandaar dat ik wil wachten we hebben gewoon het geld er niet voor! je hoeft toch niet meteen binnen een jaar te trouwen!
Ik begrijp je gevoelens heel goed. Mijn vriend heeft mij wat dingen verteld die hij met zijn ex heeft gedaan en die kon ik in het begin ook niet uit mijn hoofd halen. Ik was constant bang dat ik 'minder' was dan hem, en dat hij aan haar dacht als we iets samen deden. Uiteindelijk heb ik het uit mijn hoofd kunnen zetten. Dat moet jij ook proberen. Het heeft geen nut om aan die beelden te blijven denken, hij is nu bij jou en houd van jou! Ik denk dat het verstandig is als je met je vriend gaat praten, dit heb ik ook gedaan en hij heeft mij er toen van overtuigd dat hij blij is met zijn leven met mij. Veel succes!
Waarom ga je in godsnaam foto's en zelfs de film kijken van hun bruiloft? Mijn vriend heeft ook wel filmpjes van de kraamtijd van zijn ex en hem, maar ik denk er niet over om die te gaan kijken..waarom zou je dat willen? Zie het al voor me samen gezellig op de bank met een zak chips hahaha!
Hoi, Ik vind je niet helemaal eerlijk! Mijn man is ook eerder getrouwd en heeft ook een kind uit dat huwelijk! Toch ben ik met hem getrouwd en hebben wij ook een kindje! Ik heb zeker in het begin gedacht dat hij het allemaal niet zo bijzonder zou vinden omdat hij alles al een keer heeft meegemaakt. Ik heb hier met hem over gesproken! En hij heeft mij duidelijk verteld dat hij dolgraag met mij wilde trouwen en dat hij andere gevoelens heeft bij het trouwen met mij dan met haar! Dat moet ik dus respecteren! Ook met het krijgen van onze kleine is het allemaal weer nieuw voor hem, juist omdat het een andere relatie is en dus een ander gevoel. Mijn man is katholiek en dus ook getrouwd met zijn ex in de kerk. Dit betekent dat voor de kerk hij nog steeds getrouwd is met haar! Ook daar heb ik mee moeten leren leven. Maar niet trouwen omdat iemand al een keer getrouwd is geweest is niet eerlijk! Hij houdt van jou!
Ik denk dat voor hem de stap zwaarder is geweest dan voor jou, hij is immers al getrouwd geweest en heeft het verdriet en leed van een scheiding meegemaakt. Dat hij nu jou ten huwelijk vraag, beteken dat hij heel veel van jou hou en de moeder van zijn kindje ook als vrouw wil hebben. Zo kan je het natuurlijk ook zien! En tsja de band en foto's heb je nu al gezien van hem en zijn ex, gooi de boeg om en vier je trouwerij gewoon lekker heelllll anders dan hun hebben gedaan In ieder geval succes ermee!
mijn vriend is ook getrouwd geweest en heeft kids uit die relatie. ik heb ook foto's gezien daarvan... Maar je moet het idd loslaten. Want dit is niet eerlijk. Hij heeft voor jullie en jullie kleintje gekozen. dus hij gaat voor jullie. Net als dat mijn vriend voor ons gaat. ik had ook al een kindje voor we bij elkaar kwamen. en samen hebben we nu een dochtertje.... We willen bewust niet trouwen... Wij vinden het samenwonen in 1 huis net zo volwaardig als het huwelijk.