Lieve meiden, Ik heb een hele stomme vraag. Ik wil zo graag met mijn vriend trouwen, maar ik weet niet hoe ik het thuis ter sprake moet brengen. Elke keer als ik het wil zeggen komt er wel iets tussen. De telefoon gaat, er is iets grappigs op tv, hij loopt naar de wc, de kat begint fratsen uit te halen. Je kent 't vast wel... Wie weet raad?!?! Alvast bedankt!
Ik zou er niet te moeilijk over doen.... Je eet toch samen? Slaapt samen? Nou, dan zeg je gewoon een keer (vanavond bijvoorbeeld) dat je het over iets wilt hebben. Voila Succes
Idd: aankondigen dat je iets te vertellen hebt, dan heb je (meestal) de aandacht wel en als 't de huisgenoten niet uitkomt dan vraag je wanneer wel, zodat je met elkaar af kunt spreken wanneer je 't gaat vertellen.
hmm ik ben er een hele tijd geleden over begonnen. Rond mijn verjaardag vorig jaar februari, hij wilde weten wat ik wilde hihihihihi en toen heb ik een hint gegeven. (Ik durfde het ook niet te vragen). Maar nee helaas... hij wilde dit niet (zag er de meerwaarde echt niet van in) En toen werd ik zwanger.. dus toen hadden we het over het regelen van alles en hij wilde al naar het gemeentehuis voor de erkenning. En uiteindelijk besloten om dan toch maar te gaan trouwen. Gratis, klein.. en werd steeds groter en met ringen en toch maar een feestje thuis (75man) en toch maar mooie kleren en toch maar een betaalde ceremonie uiteindelijk.
Mijn vriend heeft ook altijd gezegd dat hij de meerwaarde van trouwen niet ziet. Daarom vind ik het extra moeilijk om het ter sprake te brengen. En natuurlijk omdat ik ook een beetje een onzekere, verlegen muts ben af en toe.
ik zit in het zelfde schuitje en heb een hele lieve kaart gekocht en daar wat ingezet en die geef ik morgenavond tijdens ons weekendje weg hij ziet de meerwaarde er ook niet van in dus het zou mij benieuwen..... zie anders mijn topic..... hoe vraag je in de lounge laatste bericht 22-6
Sorry Floddertje, ik had de situatie verkeerd begrepen. Maar ik denk nog steeds dat je je vriend erop kunt voorbereiden door te zeggen dat je iets te zeggen hebt Als het mijn man of mij niet lukt zomaar iets te zeggen doen we dat ook zo. Daardoor bereid je de ander erop voor en begrijpt hij dat hij de tijd moet nemen naar jou te luisteren en jou de tijd te geven het te zeggen/vragen, omdat 't niet zomaar ff tussen neus en lippen doorkan.
Dankje Floddertje ik hoop het ook dat het lukt...maar ik hou ook rekening met nee.... ik laat het wel weten...... Jij ook suc6 met het vragen/zeggen en anders als jullie zitten te eten? of net in bed liggen of als je bij hem onder de douche kruip...hii maar zie dat je ook uit NH kom waar?
dan kijk je gewoon een keer naar de bruiloft van, en dan heb je gelijk een aanleiding om het erover te hebben ! Ben zelf net getrouwd, en ik kan het iedereen aanraden ! Succes...
Hoi FLoddertje, Komt het bij jullie wel eens terspraken? In ieder geval bij ons zag mijn huidige man(toenmalig vriendje) er ook nog niet zo veel in. Dat komt wel als we eens kinderen willen etc. etc. etc. Je kent het wel. Totdat we een huis gingen kopen en naar de notaris gingen om een samenlevingscontract op te stellen zodat alles goed was geregeld met het huis als er iets zo gebeuren. Uiteindelijk vond hij het teveel gedoe, wat je nog eens moet doen als je gaat trouwen op huwelijkse voorwaarden dat hij ineens bij de notaris zei; dan gaan we maar trouwen. Ik wist niet wat ik hoorde. Maar we zijn met de huwelijkse voorwaarden naarbuiten gegaan. Laat hem eens aan het idee wennen, praat erover en kijk of er een situatie kan komen waarin hij inziet dat trouwen makkelijker is. In ieder geval veel succes en ik ben benieuwd naar de antwoorden. Krissa PS: door het trouwen wil hij ineens ook eerder aan kinderen beginnen.
Ik heb het gewoon gezegd toen we op de bank zaten (ja heel romantisch he?) Dat ik het nu onderhand eens tijd vond worden dat er getrouwd ging worden na 3,5 jaar verloving. Nou dat vond het wel oke.. haha
Zou ik dus nooit doen als je weet dat je partner er de meerwaarde niet van inziet. Je moet t samen willen en er achter staan. Er is trouwens echt wel hoop dat vriendlief een keer bijdraait. Is hier ook gebeurt......heb er alleen wel 11 jaar op moeten wachten