Ik blijf maar afvallen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames,

Hoewel er veel zijn die graag willen afvallen, wil ik dat juist niet!
    2 dagen geleden merkte ik dat de broek die vorige week nog als gegoten zat, nu te groot werd. Gewogen; 60,9 kg. Ik heb een oude broek aangepast, maar zat nog aardig strak, dus weer in de kast gelegd.
    Vanmorgen weer hetzelfde verhaal. Diezelfde broek gepast en kon m makkelijk aanhouden. Wederom gewogen; 59,2. Ruim 1,5 kg afgevallen in 2 dagen. En dit is niet de eerste keer. In 3 maanden tijd ben ik van maat 38/40 (afhankelijk van het soort broek) naar maat 36 gegaan.
    (de broek die ik nu aan heb is trouwens maat 34/36, dus net een slag kleiner). De maat die ik had voor de zwangerschap van de oudste.

Ik ben 'maar' 1.67 m en ik heb een weegschaal die niet alleen gewicht aangeeft, maar ook spiermassa, caloriënverbruik in rust, BMI en het vetpercentage IN mijn lichaam. Bij elk schermpje geeft hij een - ; O of +(+) aan. Bij elk schermpje 'twijfelt' de weegschaal tussen een - (te licht) en een O (goed).

Maar het vervelende is dat ik helemaal niet af wil vallen. Ik vond het wel prima zo, ik doe er dus ook totaal niks aan. Jullie willen niet weten wat ik op een dag allemaal naar binnen kan werken :D Ik eet gewoon gezond (voldoende brood, fruit, groenten etc.) en 's avonds af en toe wat te snaaien (oke, iets meer dan af en toe :D). Ik werk in de horeca en zit dan ook geen werkdag stil, ook niet als er weinig gasten zijn. Er is immers altijd wel wat te doen of altijd wel iets dat geregeld moet worden. Op mijn vrije dagen ben ik altijd wel op pad met de kinderen, stilzitten doe ik dus alleen 's avonds als ze op bed liggen.
    Maar dit doe ik al sinds de geboorte van de oudste.

Na de zwangerschap van Elise woog ik trouwens 72 kg en ook dat was er binnen een paar maanden af en woog ik weer zoveel als na de eerste zwangerschap; 65 kg.

Ik heb totaal geen stress, alles loopt soepel in huis dus ik snap echt niet waar het nu door komt.

Iemand enig idee? Of nog beter; hoe laat ik het stoppen?

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wellicht tijd voor een onderzoek bij de huisarts?

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde.... Ben er zelfs 2x voor naar de HA geweest. Ik ben 1.75 en weeg nu 58 kg.... Ik heb altijd rond de 66 gewogen. Na de geboorte van ons zoontje vlogen de zwangerschapskilo's er direct af. Heb heel heb toen een half jaar op 64 kg gezeten en daarna bleven de kilo's er op onverklaarbare reden af vliegen..... Soms zomaar 2 kg per week :$

Ik ben dus naar dokter gegaan omdat ik me toch best wel zorgen begon te maken. Hij heeft alles laten onderzoeken wat hij maar kon bedenken en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het komt door het "drukke leven". Kan met er wel iets bij vooorstellen, ik zit echt NOOIT stil, loop 100x per dag de trap op en af en ben 's avonds en 's nachts vaak ook nog in de weer omdat de kids niet kunnen slapen, nachtmerries hebben, etc.... Ik ga er maar vanuit dat ik wel weer wat aan kom als de kids wat groter zijn.... Ik hou het wel goed in de gaten, met HA afgesproken dat ik weer langs kom als ik meer ga afvallen, maar ik zit dus nu al 9 mnd op dit gewicht....

Dus misschien toch een keertje naar de HA om bloed te laten prikken en evt ziekte uit te sluiten (bv snel werkende schildklier).

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik ga hier in mee, lijkt me idd verstandig.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Misschien wel verstandig. Nooit aan gedacht eigenlijk om naar de ha te gaan hiervoor :)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Lijkt me niet normaal, ik zou ook even langs de huisarts gaan.

7. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik sluit me aan bij de rest en adviseer je even langs de huisarts te gaan

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dan bel ik maandag gelijk even.

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
  10. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Het hoeft niks ergs te zijn, maar het kan wel dus dat zou ik even laten uitsluiten.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Naar de dokter! Spontaan afvallen is niet normaal en kan duiden op problemen.

12. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Zou inderdaad naar de huisarts gaan.En zeker even bloed prikken en ook je schildklierwaarden laten bepalen.
    Ik heb Graves gehad(snelle schildklier) en viel toen in 2 weken zomaar 7 kilo af.Had het trouwens ook warm en hartkloppingen maar dat is bij iedereen wisselend.Heb een jaar medicatie nodig gehad en nu is alles weer goed.:)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb het ook ooit gehad, paar jaar geleden. Ging toen ook stilaan bijna onder de 50kg (ben 1m69), en begon toen ook meer te eten omdat ik daar echt niet onder wou raken, dat vond ik echt te weinig. Na paar dagen was dat weer over, heel vreemd :) Vond het toen ook wel ff eng omdat ik nl. ook wel alles kan eten ed. Maar weet dus nog steeds niet waar het aan lag, heb het sindsdien ook nooit meer gehad :)

Maar het kan idd ook dat je schildklier te snel werkt en je dus te weinig opneemt en heel snel verteert. Misschien even bloed laten nemen en ondertussen goed blijven eten :)

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb het ook, ben in een paar maanden 7 kilo afgevallen en weeg nu 42 kilo bij 1.61m. Heb ook al allemaal onderzoeken gehad, maar daar kwam niets uit.. Ik hoop dat ze jou meer kunnen vertellen, succes!

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb hetzelfde. Ik ben 1.68 en heb voor de geboorte van de eerste rond de 62 kg gewogen. Tijdens beide zwangerschappen 25 kg aangekomen en ook weer afgevallen. Nu lijkt het alsof ik per maand een kilo afval terwijl ik hetzelfde en ook best veel eet. Ik weeg nu 55 kg en vind dat echt wel de ondergrens. Ik houd er niet van als mijn rondingen en vrouwelijke vormen weggaan.

Ik ben al diverse keren onderzocht, ook omdat ik last had van vermoeidheid etc. Ik ben net aan het herstellen van een burn out. Daarvoor diverse keren bloed geprikt, MRI scan gehad en een EEG. Niets te vinden!

Het is denk ik gewoon de drukte. Maar ik zou me ook voor de zekerheid laten onderzoeken als ik jou was. Dat heeft mij wel gerust gesteld. Al denk ik nog steeds weleens, dat er iets niet goed is.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook gehad en geen oorzaak gevonden. Kreeg advies meer rust in mn kont.
    Weeg nu bij 1.69 50/49 kilo. Nog steeds te weinig maar acceptabel.
    Maar laat het wel even checken bij ha hoor!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik weet bijna zeker dat je een snelwerkende schildklier zult hebben. zelf een traagwerkende (helaas)

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    zit ook meteen te denken aan de schildklier, ben er 16 jaar geleden 30 kilo door afgevallen en ik bleef maar door eten... tot ik veel ging drinken toen heeft mijn moeder ingegrepen en bleek het de schildklier te zijn bij mij.

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Jeb...moet ook gelijk denken aan je schildklier. Dus...zoals zo velen hier al adviseren en jij zo te lezen ook gaat doen: naar de huisarts!

20. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ben in 2008 25 kilo afgevallen in 3 maanden. Onbedoeld. Woog 65 kilo ben 1,74. Woog nog maar 40 kg. Bleef afvallen heel eng. Heb een mri gehad en helemaal onderzocht. Kwam niks uit. Dieeetvoeding gekregen van dieetist om aan te kmonen. Loste niks op. Uiteindelijk na 10 maanden kwam het er beetje bij beetje aan en weeg nu 70. Ik hoop het nooit meer mee t hoeven maken en ben echt liever ietsje te dik dan dat!! Succes laat je iig onderzoeken. Bij mij kwam het door het nog niet verwerkt hebben van een bbz en een aantal mk's toen en dat kwam er dus zo uit.

Deel Deze Pagina