Hoi allemaal!! Mijn vriend en ik gaan 10-05-10 trouwen. Het lijkt me leuk om met andere meiden te kletsen die ook in 2010 gaan trouwen. Om ideeen,tips en ervaringen uit te wisselen. Groetjes
Hoi Mams, Ook wij gaan trouwen in 2010, op 4 juni om precies te zijn, dus een maandje later dan jullie!!! We hebben ondertussen, de zaal, gemeente, dj, fotograaf, videograaf en trouwauto vast liggen! 17 oktober ga ik naar een bruidsmodezaak om trouwjurken te kijken. Omdat we bezig zijn met ICSI kan het ook zijn dat ik zwanger trouw, hoogstens 29/30 weken... Dus moet maar even navragen hoe dat zit! Hebben jullie al veel geregeld?! Liefs Loesie
Wij hebben nog niet veel geregeld. We gaan ook niet een MEGAbruiloft geven. We gaan voor de wet trouwen en geven een receptie. Wel foto's enzo uiteraard maar verder gewoon klein!
Hoi, Dat kan natuurlijk ook. Hoeveel gasten hebben jullie uitgenodigd? En is het om een bepaalde tijd afgelopen, of ga je met familie nog uit eten, of moet ik dat zien? Ik kom zelf uit Twente en heb altijd een grote boerenbruiloft gewild. Vriendje was daar eerst nog niet van overtuigd, maar hij wilde als daggasten ook al onze vrienden uitnodigen, 's avons al onze familie (ooms en tantes, neven en nichten) erbij, dus dan kom je al een aardig eind... We komen nu uit op rond de 45 daggasten en 230 avondgasten...Dus een flinke bruiloft. Ga je wel in een bruidsjurk, of ga je in gepaste kleding?! Liefs Loesie
Ik ga in een avondjurk waarschijnlijk. We gaan na de dienst met de gasten van de dienst eten(buffet) en dan smiddags een receptie met +/- 50 volwassenen en een trop kinderen.
@ mams136, dank je wel! ik las in een ander topic dat je ook een budget bruiloft wilt. ben je al druk bezig met de voorbereidingen ? ik ga er volgende week een beetje mee beginnen, denk ik.
Ja we zijn al een beetje aan het puzzelen hoe en wat Denk dat we rond de 1000 euro uitkomen en dan wel met een klein feestje/receptie
Leuk topic!! Wij willen 22 januari gaan trouwen, hebben het nog niet vastgelegd.. Heb wel gezien dat er genoeg plek is die dag. Jeetje voor 1000 euro vind ik echt knap! Wij willen het ook klein houden, mijn budget ligt tussen de 3000 en 4000 euro. Het liefst 3000 natuurlijk. Dit omdat ik zwanger ben en we het geld wel 'beter' kunnen gebruiken. Maar we willen erg graag trouwen voor de bevalling. Wij willen gaan trouwen, hier nodigen we dan 50 gasten voor uit. Daarna uiteten met de mensen waar we veel om geven (dit zullen ongeveer 10 mensen zijn denk ik) en savonds een feest voor diezelfde 50 mensen. Ik heb een hele grote familie dus ik heb ervoor gekozen niet iedereen uit te nodigen. Er zijn zat familieleden die ik bijna nooit zie en het kost toch weer een hoop meer geld... Mijn vriend zijn familie woont allemaal in het buitenland dus van zijn familie is er niemand bij, daarom doen wij over 2 jaar nog een feest daar, voor zijn familie en vrienden. Wij hebben sommige dingen al met familie geregeld. Zo maakt mijn zus de uitnodigingen, mijn broer de bruidstaart en mijn oom gaan we vragen voor het trouwvervoer. Dat scheelt toch alweer wat geld. Trouwjurk wordt voor mij een mooie galajurk, vriendlief in pak. Mijn haar laat ik bij een goedkope kapper doen, 20 euro voor haar en 25 euro voor make up. Mij zou het niet lukken met 1000 euro hihi, was het maar waar.
Wow...was het hier al helemaal vergeten. We hebben inmiddels de locatie gereserveerd en de ringen besteld. Mooie stalen relatie ringen voor een nog mooier prijsje haahahahah. Hoe gaat het met de huwelijksvoorbereidingen bij jullie?
Leuk Mams136! En je haalt het nog steeds met 1000 euro? Ongelofelijk vind ik haha! Wij hebben inmiddels het trouwvervoer geregeld, en de locatie voor het feest. Ik kwam op het idee om mijn oom en tante te vragen, hun huis is onderkeldert met een mooie bar en muziekinstallatie etc. En het scheelt toch weer geld. Zij vonden het heel leuk! Ook wisten zij nog een hele goede cateraar dus daar gaan we binnenkort eens naar kijken. Nu eerst alles regelen met de gemeente... kwam er helaas van de week achter dat wij een speciaal formulier in moeten vullen omdat mijn vriend geen nederlandse nationaliteit heeft. Ons huwelijk moet dan eerst goedgekeurd worden voordat we in ondertrouw kunnen gaan... Dus dat gaan we maandag meteen regelen. Dit kan 6 tot 8 weken duren.... dus dat is ff balen! Het enigste wat daarna dus nog geregeld moet worden is de catering en ik moet even een restaurant uitkiezen waar we gaan eten die dag. Ik ga met de kerst kijken voor een mooie jurk, dan heb je veel meer keus natuurlijk. Pak doen we na nieuwjaar, dan gaat het in de uitverkoop haha. Ik denk dat het me absoluut wel gaat lukken voor 3000 euro. Misschien zelfs nog wel minder!
hihi nou we gaan er misschien overheen hoor. Een vriend is een oldtimer aan het opknappen die we misschien kunnen gebruiken als trouwauto. En mn moeders neef werkt voor een man die een limo heeft die hij misschien zou mogen gebruiken hahaha...Ik zoek gewoon heel veel dingen in de vrienden/kennissen kring. En onze ringen kosten samen ook maar 52 euro We huren een zaaltje waarbij we de boodschappen enzo zelf moeten regelen en dat scheelt natuurlijk ook flink.
Breek even in hoor! Ben zelf al 4 jaar getrouwd.. Maar wilde jullie allemaal even van harte feliciteren met jullie voornomen huwelijken! En heel veel plezier met de voorbereidingen! *Uitbraak...*
Ja dat scheelt inderdaad veel!! Ik wilde in eerste instantie feest op een hele mooie locatie maar die mensen reageerden ongelofelijk stom. Ze wilde dit niet omdat ze in die maand een vele hogere omzet haalden als ze open bleven (restaurant) dan als ze dicht gingen en voor ons het feest gaven..... En toen kwam ik op dit idee. Dat scheelt toch een hoop geld!! Wij doen dus het drinken zelf inslaan, maar laten wel een cateraar komen voor de hapjes. Ringen gebruiken wij onze verlovingsringen voor dus dat scheelt ook al geld. Dit is wat ik nu in gedachten heb: ik (dus jurk,schoenen,make up, haren etc) 300 euro vriend (ook alles, pak, schoenen etc) 350 euro auto = gratis bloemen voor op de auto = 50 euro (wil dit laten maken op de markt, scheelt geld haha!) taart = gratis uitnodigingen ontwerp = gratis, drukken weet ik niet. misschien 50 euro in totaal? drank (hier heb ik geen idee van..500 euro?) hapjes 750 euro uiteten met getuigen & naaste familie = 500 euro Dan komen we dus op 2500 euro! Zeer netjes vind ik zelf hihi. Aangezien we 1000 euro van schoonfamilie krijgen en 1000 euro van mijn familie. Dan hoeven we zelf maar 500 euro te betalen, das heel erg mooi.
Doe er trouwens nog maar 500 euro bij voor de extra's die ik nu vergeten ben. Haha! Maar dan ben ik alsnog erg blij. QueenBee bedankt trouwens.
hoi dames, wij trouwen op 10 sept 2010!!! hebben de trouwlocatie al vqst staan en de toko waar we de receptie, diner en het feest willen gaan houden al gereserveerd... verder wil ik erg graaag jurken kijken en passen, maar omdat we ook bezig zijn met zwanger worden moet dat vrij laat.....helaas
Hoi Sylcor! Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Wij hebben de ringen binnen, hebben toch gekozen voor andere locatie omdat we de gastenlijst iets hebben uitgebreid. We gaan nu dus voor de 1500 euro. Buffet voor 25man word door schoonmams betaald en de jurk door mijn ouders Dus dat scheelt erg! We zouden eerst ook drinken enzo zelf inslaan, maar omdat alle zaaltjes te klein waren hebben we nu 2 opties op zaaltjes die slijterijprijzen hanteren als je de bediening regelt.
he meiden, wat een leuk topic! Ik wacht heel ongeduldig tot vriendlief mij nou is gaat vragen! haha waarschijnlijk kan ik wachten tot ik een ons weeg Vorige maand vertelde hij me dat hij mij iets wou vragen op een speciale plek!! Nou noh niks! vind het wel erg leuk om met jullie mee te lezen als dat mag? Liefs perfectionn
Hahahahah jij leest maar mee Helaas niet zo'n actief topic, maar dat veranderd vast als het 2010 is Ik ga iig zaterdag jurken passen bij PerfectDress in Groesbeek(Als ik me beter voel, heb een grieppie sinds afgelopen weekend)