Trouwen in 2017!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Vinexkindje, Jan 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Hoera, ik ga trouwen in juni 2017! Ik ben al wat aan het rondkijken en denken over wat er allemaal kan en wat wij willen. Nu lijkt het me leuk om met een paar meiden te kletsen die ook in 2017 gaan trouwen en aan het plannen zijn! Zijn er mensen die het leuk vinden om mee te kletsen?

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Helaas niemand die met me mee wil plannen en kletsen?

3. Kroel

Kroel Bekend lid

Sep 3, 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wat leuk, gefeliciteerd!

Ik zelf ben alweer een paar jaar getrouwd maar weet nog goed hoe ik er van genoten heb. De dag zelf maar ook de aanloop er naar toe.

Ik wens je daarom heel veel plezier, geniet er optimaal van!

4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Ha Kroel,

Wat lief je berichtje! Dankjewel! Ik ben al volop aan het googlen wat er kan. De voorpret is inderdaad minstens zo leuk haha.

Heb je nog goede tips waar we aan moeten denken? Wat waren achteraf jullie mooiste momenten of goede koopjes of dagplanning? Of is het daarvoor alweer te lang geleden? ;)

5. Kroel

Kroel Bekend lid

Sep 3, 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Het is nu ruim drie jaar geleden.

De hele dag was van het begin tot het einde enorm speciaal.
    Aangezien het ook een heel erg persoonlijke dag is, iedereen heeft zijn eigen ideeen en gevoelens bij zijn/haar trouwdag, kan ik je niet echt tips geven.

Enige tip is; doe wat jij/jullie willen en niet zozeer dat wat andere mogelijk van je verwachten. Het is JULLIE dag! ;)

6. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

May 25, 2012
    223
    20
    18
    Female
    Werkende mama. Logistieke/poetsmedewerkster
    Oost-Vlaanderen (BE)

Heey,
    Ik ga trouwen in mei 2018! :D
    En ik zoek ook iemand om gezellig mee te kletsen en af te tellen natuurlijk. Het lijkt nog zo ver weg maar het gaat daar snel zijn denk ik. Ik hou me nog even in om alles te regelen want het is nog te vroeg en mijn verloofde is er helemaal nog niet mee bezig, want ik vraag heel vaak en kijk je uit naar onze dag? En zijn antwoord is, wat dat gij u allemaal mee bezig houd. Dus neen hij is er nog niet mee bezig en hou ik me nog even koest. :) Ik heb wel al gekeken naar paar jurken via het internet en het is heel moeilijk! Ik weet niet wat te kiezen.
    In ieder geval ook een dikke proficiat!

7. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    He Muisje wat leuk! Ik dacht dat ik ver vooruit plande maar jullie zijn er al helemaal vroeg bij haha. Is mei 2018 een speciale periode voor jullie?

Super leuk om hier samen te kletsen! Ik ga nu even wandelen met de kids maar kom vanavond wat meer vertellen!

8. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

May 25, 2012
    223
    20
    18
    Female
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Hehe, mijn collega's moesten ook lachen en vonden dat raar toen ik zei we gaan in 2018 trouwen. Zolang nog zeiden ze en waarom zo lang wachten? Wij willen alles op ons gemak regelen en natuurlijk nog wat de kans hebben om wat centjes langs de kan zetten. :D
    Ik vind het helemaal niet gek om nog 2 jaren te wachten, er zijn andere die bijvoorbeeld meer als 5 jaar of langer verloofd zijn, dat vind ik pas gek, haha! :p Mei is inderdaad speciaal voor ons want op 2 mei 2018 zijn we dan precies 8 jaar samen, jammer genoegd valt die op de woensdag en worden dan geen huwelijke gedaan, behalve op een vrijdag middag dan wel dus dan word waarschijnlijk 4 mei 2018 onze dag. ;)

Geniet van je wandeling met de kids!

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Oja lekker de tijd hebben om te plannen is heerlijk én bespaard ook veel geld hoor. Als je goed kunt vergelijken en alles nog vrij is, hoef je niet met die duurdere partij in zee omdat je geen keus meer hebt. Zo heb ik al een goedkope fotograaf gevonden die anders absoluut al bezet was. En tot die tijd sparen is natuurlijk ook super lekker!

Wij gaan 16 juni 2017 trouwen, dan zijn we precies 10 jaar samen en het valt ook nog eens op vrijdag. Mazzeltje. We hebben volgende week een gesprek met een pastoor die ook het wettelijk huwelijk kan doen en we hebben dus al een fotograaf. Eind januari doen we mee aan de top trouwlocatie openroute (tip voor jullie voor straks?) en bekijken dan twee locaties.

Hebben jullie al een idee wat jullie allemaal willen op de dag? Feest? Receptie? Kerk? Hoeveel mensen ongeveer?

10. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Je hebt helemaal gelijk, Kroel! Voor mij best lastig want ik ben snel bezig met wat men verwacht of leuk vindt maar ik moet het inderdaad bij onszelf houden. Thnx!!

11. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

May 25, 2012
    223
    20
    18
    Female
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Ooooh wat leuk allemaal en precies ook al een tijdje samen en zo lang is het niet meer hé jullie dag. ;) Nog geen zenuwen? :D
    Hopelijk vinden jullie locatie voor een goed prijsje.
    Ja juist daarom nog even wachten en spaar je inderdaad wat uit!

Mijn zus is als bij bijberoep fotograaf maar ik wil niet dat ze werkt op onze dag, ik wil dat ze mee geniet en ik denk niet dat ze dit ga kunnen terwijl ze constant foto's zit te trekken. Natuurlijk wil ze dat graag doen en het gratis maar ja ik weet het zo niet goed.
    Wij willen het klein houden voor de dichte familie, denk dat we met ongeveer 25 mensen zouden zijn! Het feest liefst in onze eigen gemeente maar waar is de vraag? :p Receptie gaat sowieso op het gemeentehuis zijn denk ik. Ik wil graag een zaaltje huren met eten en drinken en dan kunnen we ook s'avonds goed dansen! Ook voor onze foto's te trekken weten we ook nog geen locatie maar wel hoe we er zullen op staan, bijvoorbeeld mijn vriend rijd graag met moto en heeft zelf een racing dus ik wil wel zijn moto bij betrekken bij onze trouw foto's! :) ;) We gaan niet voor de kerk trouwen maar alleen voor het gemeentehuis.

Van waar ben je? En heb je al je trouwjurk? :D

12. Nan87

Nan87 Actief lid

Nov 21, 2015
    444
    502
    93
    Ik ben in augustus getrouwd, dus nog niet zo lang geleden. Het was echt een super leuke dag. Helemaal ons (redelijk onconventioneel dus:p). Het heeft os niet veel gekost en we hebben alles gedaan wat we graag wilden. Oh en een geweldig vrijgezellen feestje er aan vooraf prachtig :D

Wij hoefde niet zo'n uitgebreid huwelijk dus het regen was eigenlijk ook zo klaar.. ambtenaar, kleding, fotograaf, borrel, restaurant en feestzaal.
    Ik denk dat ik het in 2 weekenden voor elkaar had haha.

13. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Zoooo, eindelijk even tijd om te reageren. Het was een drukke dag haha.

Oja dat kan ik me voorstellen dat je je zus niet wil laten fotograferen. Heeft ze geen contact met een fijne medefotograaf? Misschien kan zij bijvoorbeeld zelf de foto's bewerken om geld uit te sparen? En super gaaf om de motor te betrekken bij de fotos. Dan wordt het echt heel eigen. Wij hebben niet echt zoiets volgens mij. Naja onze kinderen dan haha. Heb de fotograaf al even gecheckt of ze kinderervaring heeft maar dat komt goed haha.

Ik woon in omgeving Utrecht. Wij gaan dus voor de wet en voor de kerk trouwen en dat doen we waarschijnlijk in een leegstaand kerkje in de buurt. Wel super schattig. Daarna wil ik graag bruidstaart aansnijden met de daggasten (maar liefst 40 stuks.... ik heb een grote familie) en daarna een receptie. Savonds lekker eten met de daggasten. Ik vrees dat door het grote aantal daggasten de prijs ook al flink oploopt. Eind januari maar eens babbelen bij de locatie wat de schade gaat zijn :p

Voor jurken nog niet gekeken. Wel een adresje van de buurvrouw gekregen waar ze jurken voor max 1000 euro hebben. Ga sowieso even kijken haha, ik wil eigenlijk niet van die mega bedragen uitgeven voor iets dat ik 1 dag draag. Heb wel al op websites naar ringen gekeken. Jij ook? Hebben jullie dezelfde smaak?

En mag je zoontje ringendrager zijn? ;) En krijgt hij ook mooie kleertjes? Zo schattig! Waar woon jij?

14. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113

Ha Nan,

Wat leuk dat je reageert! Wij willen natuurlijk alle details horen haha dus als je tijd hebt :D Wat voor jurk, wat voor feestje, wat voor vrijgezellen, wat voor kaart, bedankjes, ringen! Inspireer ons haha!

Zoooo in 2 weken regelen, dat doe je goed! Dat gaat hier niet lukken ;)

15. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

May 25, 2012
    223
    20
    18
    Female
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Heey,
    Hier was ook even druk en neem ik ook eventjes tijd om te reageren.
    Ik gaf eigenlijk wel een domme vraag.. :) "heb je je trouwjurk al?" Natuurlijk niet want je trouwt in 2017, goh ik was een beetje verstrooit denk ik. :p Weet je nog niet in welke style je jurk wilt? ;)

Ivm met mijn zus, allez dat komt waarschijnlijk grof over maar ik vind haar bewerking niet mooi. Soms kan ze wel heel mooie foto's maken maar er zitten ook tussen dat ik zeg, ze mist ervaring en ze bewerkt ze veel te veel. Ze heeft ook niet echt een diploma gehaald als fotograaf. Maar we gaan wel iemand vinden en we hebben nog tijd genoegd!

Ik woon België in Oost-Vlaanderen, gemeente Aalter.
    Ooooh leuk in een leegstaand kerkje, wat romantisch!
    Hier niet, alleen voor de wet, meer moeten wij niet hebben. Ik vind dat best ook romantisch zo voor een kerk maar hier liever niet. Pas op ik en me vriend zijn wel gedoopt, wij wouden eerst onze zoon dopen maar door omstandigheden hebben we dit "nog" niet gedaan, ik weet zelf niet of we het nog gaan doen nu dat hij al 16 maanden is. Ik weet het niet, ik vind het niet zo belangrijk want het ontgaat met altijd! Zelf mijn vriend heeft het zelfde gedacht als mij.
    Ik heb ook een grote familie maar ik wil niet iedereen uitnodigen want anders ga het een kostelijke boel worden en zoveel geld hebben we niet, hahaha! :) Mijn vriend heeft niet zo grote familie en dat doet hem wel pijn, ook al ontkend hij dat veel, ik zie dat aan hem dat het hem iets doet. Liefst onze dichte familie/vrienden mogen onze dag komen vieren! ;)

Terug over de jurk heb ik vandaag weer fijn rond gesurft ivm met de style van de jurk en ik weet het al. Liefst een prinsessenjurk of in A-lijn of gewoon allebei maar of het effectief die style ga zijn weet ik niet. Dat ga pas weten als ik eens een jurk pas en welke style er goed uit komt op mijn figuur! :D Hier toch liever onder de 1000 euro, meer moet dat niet zijn en trouwens gaat me mama de jurk betalen, dat had ze me beloofd toen me zus bijna 3 jaar geleden trouwde, heeft ze die jurk ook betaald en ze beloofde al mijn zussen hun jurk te betalen als we in het huwelijksbootje stappen, lief hé en leuk meegenomen! :)

Ja ja ons zoontje mag de ringen dragen en word ook in een leuk pakie gestoken en mag dan schitteren naast zijn 2 nichtjes! De jouwe ook zeker? En over de ringen gesproken heb ik ook even gekeken op de site van onze juwelier en ik viel bijna van me stoel van de prijzen! :$ Amai, dat word dus nog even goed door sparen een jaar, haha!

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    ik klets graag mee ! Misschien trouwen we augustus dit jaar en anders april 2017 we zijn er nog niet over uit . Volgende week zondag gaan we wel locaties kijken (willen op locatie trouwen) Trouwjurken doe ik pas als ik wat ben afgevallen hihi

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hoi hoi

Ik ga ook in 2017 trouwen wij zijn dan ook 10 jaar bij elkaar :) verder hebben we al best veel geregeld locatie, getuigen, ceremonie meester, DJ enz ik ben nog niet gaan kijken voor een jurk zou ook niet weten wat ik wil en jij?

18. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Hee wat leuk, nu wordt het een echt groepje! Welkom Tweekids en Mamsie! Wat leuk dat jullie ook gaan trouwen!

Tweekids, spannend of het al dit jaar of volgend jaar is. Waar hangt het vanaf? Leuk om locaties te gaan kijken, wij gaan zondag de 31e kijken. Heb er zin in! Vertel eens, ben je romantisch gevraagd? Ennuh, trouwjurken passen als je afgevallen bent kan ik ook over mee praten. Moet echt nu eens het doorzettingsvermogen vinden!

Mamsie, wat leuk dat jullie ook 10 jaar samen zijn! Extra bijzonder! En wat ben je al goed aan het regelen. Waar heb je op gelet bij de locatie etc? Misschien geeft dat ons nog tips? En hoe ben je gevraagd?

Muisje, haha ja je was wat vroeg met de jurk. Ik ben pas 21 dagen verloofd ;) Maar super leuk dat je alvast rondgekeken hebt wat jij wilt. Ja, ringen zijn duur he! Maar hangt ook wel erg vanaf wat je wilt, goud, zilver, meerkleurig.
    En uit Belgie! Dat dacht ik al aan het typen te zien haha ;) Leuk!
    Ik hoef ook niet perse voor de kerk maar mijn vriend wil het graag. Wij zijn beiden ook gedoopt en onze kinderen ook dus wat dat betreft wel keurig in het rijtje ;)

Morgen komt de pastoor op bezoek. Het is dus niet onze eigen pastoor (die is draaaamaa) maar een andere dus ik ben heel benieuwd of het klikt en we samen iets moois kunnen maken! Morgen dus weer een stapje verder in het proces! Leuk leuk!

19. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

May 25, 2012
    223
    20
    18
    Female
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Welkom Tweekids en Mamsie!

Tweekids,
    Dikke proficiat en veel succes met het zoeken van een locatie en met het een beetje afvallen. Snap ik wel dat je nog niet heb gekeken voor een jurk! Alhoewel ik toch sta te popelen om jurken te gaan passen is het nog véééééééééééééél te vroeg voor mij... tegen dan zijn er al andere mooiere jurken te vinden dus ik ga geduld moeten hebben. :)

Mamsie,
    Voor jou ook een dikke proficiat en kom er gezellig bij! ;)
    Jullie zijn ook al lang en goed samen, 10 jaar zeg! Hier nog een dikke 5 jaar te gaan om zolang samen te zijn maar dat gaat zeker geen probleem zijn want we zijn onafscheidelijk en dit jaar zijn we 6 jaar samen. :D

Vinexkindje,
    Hier pas 12 daagjes verloofd. :) Het voelt zo goed!!!
    Veel succes morgen bij de pastoor, hopelijk klikt het wat en stelt hij zo geen moeilijke vragen. ;) Hihi, ik wist het wel dat je het ging merken dat ik uit België kom, ik moet wel zien dat ik geen dialect begin te schrijven of je gaat me niet verstaan. :D

Wel tof dat het groepje groter word. ^^

20. Frozenn

Frozenn Lid

Sep 17, 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier al bijna 4 jaar getrouwd! Wilde de bride to be dames feliciteren!

Ik weet nog toen wij alles moesten regelen. Ik ben de rust zelve maar achteraf echt wel een bridezilla geweest! Hahaha 1 tip doe lekker wat jullie willen! Wij hebben zelf een gigantische grote familie en veel mensen betekent veel wensen maar daar konden wij onmogelijk aan voldoen. We hadden ruim 360 gasten op de wedding ( I know hoofdpijn ten top!) Maar ondanks alles genoten van onze bruiloft.

Hier was de locatie toch echt de eerste stap. We wilden graag een datum prikken maar als alle zalen vol waren was het onmogelijk. Pas toen we een feestlocatie hadden werd de datum bekend.

Veel succes met regelen dames en geniet ervan!

Share This Page