Trouwen in 2017!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vinexkindje, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Haha Muisje, je moet inderdaad nog geduld hebben. Straks kies je iets moois en veranderd de mode helemaal ;) Wel vervelend lijkt me hoor dat je je zo moet inhouden, zeker als je zo enthousiast bent.

Wat lief, Frozenn, dat je even langs komt! Oooh 360 gasten, dat is veel! Ik heb 6 broers en zussen dus daarom loopt het daggastenaantal hard op maar verder valt het gelukkig mee. Maar heerlijk dat je zo genoten hebt! Wat vond je het mooiste, leukste, een goede tip die je hoorde?

Vanmorgen is de pastor hier geweest. Wat een leuke, gewone, enthousiaste man! Echt heel fijn! Hij is ook helemaal niet bezig om ons om te praten om meer aan het geloof te doen oid. Hij wil gewoon een mooie dienst met ons maken die helemaal bij ons past en niet omdat dingen op een bepaalde manier moeten. Klinkt zeer veelbelovend! En toen bleek ook nog dat als we in 1x betaalden, we een flinke korting kregen! Goed voor het budget haha!

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd dames wat leuk dat jullie gaan trouwen. Ik kan mijn eigen bruiloft nog goed herinneren met alle voorbereidingen die aan te pas kwamen. Nu bijna 5 jaar geleden! Ik heb veel gehad aan Trouwen en Bruiloft plannen | ThePerfectWedding.nl

Wij hadden zelf bierviltjes laten maken met een foto van ons erop. dat was wel erg leuk en maakte de feest locatie ook direct persoonlijker. een betere versiering was er eigenlijk niet vond ik! Bijna iedereen had er wel wat over gezegd!
    Geniet vooral van alle voorbereidingen. Ga denken in een thema, anders kan het nogal rommelig worden. Thema kan ook een kleur zijn. (Wij hadden roze geel en oranje. Dus alle versieringen, de bloemen, de taart, decoratie et cetera waren allemaal in die kleuren. Dit zorgt voor een eenheid. )
    Enjoy!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mag ik ook meekletsen? Ik ben al ruim 2 jaar verloofd, maar in verband met zwangerschappen en een verhuizing naar het buitenland hebben we onze bruiloft uit moeten stellen. We hebben nu in gedachte om zomer 2017 dan eindelijk elkaar het ja woord te geven.

4. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    @vinexkindje vooral echt van je dag genieten! Ik ben echt heel eerlijk. Soms betrapte mijzelf dat ik dat echt niet deed. ( had de cateraar wel genoeg eten gemaakt? Wat als er teveel gasten kwamen en het niet genoeg was? En ga zo maar door ); uiteindelijk heb ik het van me afgezet en echt genoten van mijn dagje. We hadden inderdaad een heleboel gasten en daarom had ik ook op de uitnodigingen gezet GEEN INTRODUCÉS het klinkt een beetje hard maar ik hou gewoon niet van pottenkijkers op mijn bruiloft haha

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    @ tweedeopkomst: Wat een leuke tip van die bierviltjes en de website! Met dit soort tips kunnen we onze bruiloften nog specialer maken!

@ Boommm: Natuurlijk mag je meekletsen! Super leuk! Bijzonder hoor dat jullie het nu toch gaan doorzetten. Al een beetje een idee wat je wil qua kerk/ wet/ receptie/ feest?

@ Frozen: Oh man, ik zie mezelf ook al zo stressen over wat iedereen er van vindt. Ik vind verjaardagsfeestjes thuis al vreselijk en nu zo'n groot feest. Ik ga proberen om me aan je tip te houden maar durf niks te beloven hahaha ;)

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ha dames,

Ik heb even een vraag en misschien hebben jullie een idee of hebben jullie ervaring van eerdere bruiloften.

Wij willen graag begin van de middag trouwen, daarna met de daggasten de bruidstaart aansnijden en daarna begint de receptie. Nu lijkt me dat je je receptiegasten dan ook bruidstaart geeft? Dus dan zouden we voor ongeveer 100 mensen oid taart moeten hebben. Is dat gebruikelijk? De taarten zijn namelijk best prijzig (7 euro per persoon) dus ik vraag me af of andere mensen dat ook zo doen of misschien met de receptie alleen hapjes doen ofzo?

Wie denkt er mee???

7. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Het is een beetje stil, dames! :( Zijn jullie het topic vergeten? ;)

8. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Werkende mama. Logistieke/poetsmedewerkster
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Sorry Vicexkindje ik was de topic niet vergeten hoor maar ik heb een serieuze drukke week gehad ivm met werk en ook nog door omstandigheden ivm met familie.. ik heb er even doorgezeten maar gelukkig komt het weer langzaam goed.

Ik ga het helemaal anders doen denk ik want hier hebben we niet echt geen keuze. In mijn gemeente trouwen ze alleen maar op vrijdag tussen 13u30 en 16u30 en ik zou wel graag om 13u30 trouwen. We kunnen nog altijd om 12u eten maar ik denk door de zenuwen en tijdsgebrek zou er van middageten niet veel in huis komen denk ik. ;)
    Maar wat ik me wel afvraag wanneer moeten we dan ons trouwfoto's maken? Ik kan onmogelijk onze familie naar huis sturen omdat ze niet dicht bij de deur wonen, hmmm da's nog iets om over na te denken! Na ons Ja-woord is er waarschijnlijk een drink in de gemeente maar dat weet ik eigenlijk ook nog niet zeker.
    S'avonds sowieso eten en dansen en dan de bruidstaart voor mijn familie en lekker voort feesten. We gaan met 25 zijn, 20 volwassenen en 5 kinderen dus het is heel intiem en klein dat we gaan trouwen! :):D

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ach, muisje, wat naar dat je er echt even doorheen zat. Wil je er wat over vertellen? En wat voor werk doe je?

Misschien kun je een uurtje later trouwen en dan vanaf 1 uur je trouwfoto's maken? Wij maken 's ochtends denk ik de trouwfoto's met z'n tweeen en met de jongens, dan trouwen we om half 2 en maken dan om 3 uur trouwfoto's met de familie. Maar andersom kan natuurlijk ook. En wat heerlijk met maar 25! Bij ons is het echt groot, het intieme diner is al met 35, de receptie met meer dan 100. Maar ach, je trouwt maar 1x haha.

Morgen gaan wij locaties kijken! Hebben er drie op de planning staan dus ik ben heel benieuwd. Ik ben nu even vragen aan het verzamelen die we morgen moeten stellen!

10. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Het is eigenlijk wel een lang verhaal maar mijn vriend en mijn jongste zus hebben ruzie, pas op ik begrijp me vriend wel want wij doen alles voor me jongste zus. Is het gedaan of ze zit met een probleem, het zijn wij altijd die haar op vangen! We trekken het ons veel te veel aan waardoor het voor ons ook te veel word met al haar problemen. + mijn ouders zijn helemaal niet streng, ze geven haar wel een preek maar daar blijf het ook bij en mijn vriend heeft met dat een probleem mee en vind dat mijn ouders strenger mogen zijn. Ik zit daar een beetje tussen en het is ook moeilijk voor mij! Het is alle sinds uit de hand gelopen en zijn ze elkaar beginnen uit te schelden, zowel mijn vriend, mijn mama of jongste zus! Dat doet pijn weet je... Er zijn harde woorden gevallen maar gelukkig waren die woorden niet gemeend! We laten nu elkaar met rust en als iedereen er klaar voor is kunnen we weer even bij elkaar zitten en het uitpraten en zien wat nodig is want er moet wel wat veranderen. Ondertussen voel ik me weer goed in me vel en ik heb al paar goede gesprekken gehad met mijn mama. Het laatste wat ik wil is mijn ouders verliezen, tenslotte heb je je ouders nog altijd nodig, ook al sta ik al op mijn eigen benen!
    Nu over mijn werk, ik ben logistieke/poetshulp in een rusthuis, een heel toffe job! Ik poets niet alleen de mensen hun kamer maar ik bezorg hen ook hun ontbijt of avondmaal. Zo moet je niet de hele dag poetsen en dat vind ik wel heel leuk! En jij, wat voor job doe jij?
    Veel succes voor de locaties, hopelijk vind je snel jullie eigen goesting om je feest te doen! Dat is inderdaad geen slecht gedacht op eerst de foto's te trekken en dan daarna pas trouwen!
    Zo ik ga nu een filmpje keken, een fijn weekend!

11. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Oh dat is echt wel heel moeilijk als je tussen je vriend en je familie in zit. Het is voor jou toch anders dan voor je vriend he. Hoe oud is je zus? Gelukkig was het verder niet gemeend en heb je je moeder alweer gesproken. Soms is het ook wel goed als de bom barst, als het daarna maar weer uitgepraat wordt.
    Leuke combinatie heb je op je werk! Heb je ook een zwak voor oude mensen of ben je er meer ingerold? Ik ben orthopedagoog en werk nu op scholen om te adviseren hoe ze de kinderen het beste kunnen ondersteunen. Ook erg leuk :)

Ben benieuwd hoe je dag er straks uit gaat zien! Heb je ook nog opas of omas die komen? Ik heb nog twee omas en hoop dat die er volgend jaar ook nog bij kunnen zijn! Lijkt me zo bijzonder.

12. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    En we hangen dan ook zo aan elkaar. Dat heeft me moeder altijd gewild dat me zussen en ik goed overeen komen. (ik heb 3 zussen trouwens) 29 jaar, 23 jaar en mijn jongste zus word 21 jaar.
    Maar het is waar. Het moet wel eens barsten en daarna gaat dat weer beter! ;) Ik vind het wel leuk om met oudere mensen te werken. Ik heb ook voeding/verzorging gestudeerd maar ik heb eigenlijk meer voor voeding gekozen dan verzorging. Ik heb wel de theorie gezien van logistiek maar in de praktijk nooit meegemaakt. Ik heb eerst in paar winkels gewerkt (blokker, spar) Daarna in een bedrijfje beland als productiemedewerker. Ik wou normaal nooit poetsen maar uiteindelijk wel de stap gezet en het was het waard! Ik heb nu een vaste job, dichte bij huis, verdiend goed en ik doe het graag, wat moet je nog meer hebben!

Wat toffe job heb jij ook! Moet geweldig zijn om die kinderen te kunnen helpen die leer of gedragsproblemen hebben om hen meer te ondersteunen! Mensen zoals jij hebben ze hard nodig.

Eerlijk, ben ik ook benieuwd hoe onze dag er uit ga zien! :D
    Neen ik heb jammer genoegd geen oma's of opa's meer..
    Aan mijn moeders kant is haar moeder heel vroeg gestorven (1983) aan kanker, ik heb ze dus nooit gekend. Haar vader heb ik ook nooit gekend want ze had geen goede band met hem. Aan mijn vaders kant heb ik me oma en opa wel gekend, alleen is mijn opa ook te vroeg gestorven toen ik 13 jaar oud was. (2002) Mijn oma heeft nog lang geleefd maar is gestorven door een hersenbloeding. (2013)
    Mijn vriend heeft maar één oma over maar zei is veel te oud om bij ons huwelijk aanwezig te zijn. Ze is ook al 85 jaar oud! Zijn opa is jammer genoegd in 2014 overleden toen ik zwanger was van ons zoontje, was toen 26 weken ver. Maar ik weet diep van binnen dat zij toch wel aanwezig zullen zijn op onze trouw, ook al zien we ze niet!
    Wel ik hoop van harte dat ze bij jullie trouw aanwezig mogen zijn!

13. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Even snel: Gisteren locaties gekeken en verliefd geworden op de duurste..... Had het kunnen weten haha. Zijn nu aan het kijken of we wat kunnen regelen met arrangementsprijzen zodat het toch in ons budget past. Het is zo mooi haha.

14. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Haha, meestal is dat zo dat het duurste het mooiste is! :D
    Ik blij voor je dat je toch je locatie al hebt gevonden. ^^
    Hier ben ik van alles al aan het bekijken, een beetje voorbereidingswerk voor volgend jaar! Kijk er zo naar uit!

Maar er ligt iets op mijn maag.. Iets dat ik niet snel ga vergeten! :( Ik heb je gezegd dat er harde woorden zijn gevallen zowel bij mijn vriend als bij mijn moeder. Bij mij vriend zat het zo hoog dat ik bijna mijn ouders niet meer mocht zien van hem want hij had er genoegd van. Pasop hij had wel punt waarom hij zo boos werd. Er is wel altijd iets in mijn familie.. Maar dat kan ik niet, ten slotte heb je ouders nog altijd nodig! Ik heb dit natuurlijk verteld aan mijn moeder en die was niet blij met mijn vriend uitspraken. Was ook te verwachten en toen in eens zei ze iets heel erg eigenlijk.. :( "Ik zou er toch wel eens over nadenken om met hem te trouwen.." ??? Hoe kan je zo iets zeggen?! Ik heb het niet durven zeggen tegen hem.. Vrees voor het slechtste! Maar wie zegt zo iets tegen je kind? Ik hou van hem en hij zeker niet te slechtste, hij is het beste wat me ooit is overkomen! Hij toont alles, liefde, respect, hij is een goede vader! Mijn moeder zit volledig verkeerd! Ik heb alles wat ik wil, een eigen gezin, een thuis, vast werk en ga dit allemaal niet opgeven hoor! Sorry Vinexkindje, maar ik moest het even kwijt!

15. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ach muisje, wat een ellende! Ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent en nu kun je het er ook nog eens niet over hebben met de mensen die dichtbij je staan.
    Het lijkt er een beetje op dat zowel je vriend als je ouders grote irritaties naar elkaar hebben. Dit hebben ze nog niet uitgesproken naar elkaar en diegene die ertussen zit..... ben jij! Jij krijgt dus van beide kanten hun irritatie over je heen. Zij zouden liever niet met ELKAAR omgaan dus verbieden ze jou om met de ander om te gaan/ om te trouwen. Zo is hun eigen probleem opgelost. Echter, in beide situaties denken ze dan aan zichzelf en niet aan wat jij graag zou willen. Ik zou denk ik zowel aan je vriend, als aan je ouders, op een rustig moment er nog eens op terug komen. Waarom wil je vriend dat jij je ouders niet ziet? Omdat hij ze vervelend vindt? Of omdat dat slecht voor jou is? En leg dan rustig uit dat voor jou familie heel erg belangrijk is en dat jij ze nodig hebt. Hij kan toch niet willen dat je over je eigen grenzen heen gaat? Hetzelfde voor je moeder: Vraag haar eens rustig, zonder oordeel, waarom ze dat zei. Misschien komt er gewoon naar voren dat zij je vriend te direct vindt maar als je aangeeft hoe jij hem ervaart, dat ze ook kan beamen dat hij lief voor jou en jullie kindje is en dat dat ook wel erg belangrijk is.

Helpt dit misschien een beetje? Lijkt me echt heel moeilijk! Praat hier maar van je af hoor!

16. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Dankjewel Vinexkindje, deze babbel had ik echt nodig en bedankt voor de tips! Als de tijd rijp is wil ik dat we allemaal samen zitten, ik hoop dat dit op een rustig manier kan gebeuren. Het klopt helemaal wat je zegt, het zijn allemaal irritaties en ik zit daar mooi tussen..
    Mijn vriend meende niet wat hij zei, dat hij heeft na zijn woede uitbarsting, na hij terug normaal kon denken heeft hij toegeven dat het een stap te ver was en dat hij dit niet meende en daar ben heel blij om! Als de tijd rijp is ga ik het inderdaad eens vragen aan mijn moeder of ze dit echt wel meent wat ze zei, ik hoop van niet natuurlijk, zowel ben ik teleurgesteld in haar! Zoiets kan je niet verlangen van je eigen kinderen. Ik heb ook mijn eigen leven en dat vergeet me moeder precies, familie is belangrijk dat is waar maar met een eigen gezin is dat niet meer zo gemakkelijk om elkaar te zien. Wij wonen niet zo dicht bij elkaar en ik voel gewoon dat het een beetje wringt! Ze zegt dat ze me vriend ook aanvaard als haar eigen zoon, wat mooi is maar als er een ruzie ontstaat tussen mijn vriend en één van mijn zussen, zou ze eigenlijk wel altijd de kant kiezen van me zussen en niet van me vriend. Ze probeert neutraal te zijn zegt ze maar ik zie ook dat ze meer de kant kiest van me zussen dan me vriend en daar wringt het ook!

17. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Ik heb ondertussen al gebeld naar mijn moeder en het ga waarschijnlijk niet meer zolang duren vooraleer we allemaal terug bij één kunnen zitten om te praten. Het ga niet meer het zelfde zijn, dat weet ik ook maar het belangrijkste is dat we weer overéén kunnen komen als normale mensen. ;)

Nu terug over ons huwelijksplannen! :D
    Ik heb een leuke website gevonden om ons uitnodigingen te maken. Die heb ik toch mooi bij mijn favorieten gezet op me computer en de prijs valt ook nog mee. ;) Kijk er zo naar uit!
    Wat heb jij nog geregeld Vinexkindje?
    Binnen 4 dagen zijn we al een maand verloofd. :p

18. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113

Wat fijn dat jullie binnenkort weer om de tafel kunnen! Als ik het zo lees, is jullie gezin ook wel erg hecht. Misschien hoort het er dan ook wel een beetje bij dat er frictie is, want jij hebt nu eenmaal je eigen gezin en hebt daar ook rekening mee te houden. Misschien worden de banden nu ietsje losser en daarmee wel fijner voor iedereen. Ik duim voor je!

He dat klinkt goed die uitnodigingen! Is het alleen maar een vlaamse site? ;) Anders ben ik natuurlijk erg benieuwd! Ik kreeg van een medetrouwster de tip om op pinterest moodboards te maken met jurken, uitnodigingen, taarten, gastenboeken, aankleding etc. Super makkelijk om met je vriend te kijken wat hij mooi vindt en je kunt het ook makkelijk meenemen naar de jurkenwinkel of taartenmevrouw zodat je een illustratie hebt van wat je wilt. Ik vond het wel een hele goede tip! Binnenkort een keer doen!
    Verder hebben wij eind februari een afspraak bij de locatie om een offerte te gaan maken. Ik denk dat we er wel uit gaan komen, al is het daar relatief wat duurder! Spannend! Verder liggen de voorbereidingen heel even stil. Straks maar eens gaan focussen op meer details!
    Spannend he allemaal!

19. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Dit de site die ik gevonden had en het is een Nederlandse site maar ik weet niet dat die goed is.. Planet-cards.nl | Uitnodigingen, Geboortekaartjes, Trouwkaarten
    Hehe, wel speciaal om je eigen pinterest moodboards te maken om meer een overzicht te hebben dat je echt wilt, het wel een goede tip maar ik weet niet of ik er gebruik van ga maken! :D
    Ik heb al zitten denken dat we beter al naar een zaal zal moeten zoeken, al zeker omdat we het waarschijnlijk in onze eigen gemeente willen blijven en die is niet bepaald groot en denk dat de beste zaaltjes/restaurant zullen weg zijn als we een jaar verder zijn! Mijn vriend is er echt niet mee bezig hé want hij vind al dat ik zaag over ons huwelijk! Typische mannen zeker. :p

20. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Haha ja de mannen hebben minder haast hoor ;) Ik merk wel dat het heerlijk is dat we zo vroeg plannen omdat alles inderdaad nog vrij is nu. We komen nergens tegen dat het al bezet is en hebben dus alle keus. Als je gemeente niet zo groot is, is het zeker geen slecht idee om vast te gaan plannen. Nu nog even vriendlief overtuigen haha!

Deel Deze Pagina