Ik begon er gisteravond over en ik krijg al direct het deksel op de neus dat ik aan het zagen ben.. Typische hé! "Je bent er veel te veel mee bezig"... zegt hij. Neen ik ben alles aan het voorbereiden, alles aan het vergelijken hoe of wat en de prijzen. Hij wil ook af wachten hoe ons budget is en verloopt de komende weken en maanden bv als we ons vakantiegeld krijgen ergens in mei willen we graag een groot deel langs de kant zetten, als het goed is. Gohja, dat zien we dan wel weer! Die mannen denken altijd dat ze tijd genoegd hebben.
Ojee de bruiloftsplannen liggen even helemaal stil want wij gaan dinsdag een weekje naar Gran Canaria. Nu dus even druk met koffers inpakken en de kilo's beperken hahaha maar daarna weer helemaal terug!
Hier liggen ze ook compleet stil. Maar veel ontspan en reis plezier en pas op voor de kilootjes. Daag!
Ha Muisje, Ik ben er weer hoor! We hebben een heerlijk weekje gehad in Gran Canaria en nu moeten we weer aan het echte leven geloven haha. Gelukkig hebben we de bruiloftsvoorbereidingen als afleiding. Donderdag zijn we nogmaals bij ons voorkeursrestaurant geweest om een offerte te maken en dat was helemaal leuk. We hebben dus gekozen om hiervoor te gaan, super leuk! We hebben ook een offerte opgevraagd bij iemand die taarten maakt. Zij is veel goedkoper én origineler dan de bakkerijen. We gaan binnenkort een keer met haar om de tafel. En als laatste heb ik een mail uitgedaan naar iemand die leuke activiteiten met de kinderen kan doen. Geen idee of dat betaalbaar is maar ik wilde het wel even onderzoeken. Kortom, we maken weer kleine stapjes! Heb jij nog iets gedaan? En hoe is het met je familie?
Daag Vinexkindje, Dat kan ik wel geloven dat je genoten heb van je weekje vakantie! Het is dan altijd extra moeilijk om daarna weer met je beide voeten op de grond te staan. Wat fantastisch dat jullie je restaurant al heb gevonden! En gaan jullie dan ook taarten proeven? Hier lig het echt stil. Ik denk er nog vaak over hoe af wat maar echt plannen kunnen we niet doen want ik vind het nog te "vroeg". Met mijn familie gaat het terug prima! We hebben het weer bijgelegd en vandaag komt me jongere zus langs en gaan we een pannenkoek eten in een brasserie die een apart zaaltje heeft die ons eigenlijk wel interesseert om ons bruidsfeest daar te doen, als het mogelijk is. Volgende week naar mijn ouders want het is weer eventjes geleden. En ik en mijn 3 zussen gaan de zelfde tattoo zetten, als teken voor onze band samen! Ik wil ook mijn zoontje zijn naam op me lichaam zetten maar ik weet niet wat? Het is zo moeilijk! Ik wil iets moois, iets speciaal, niet dat iedereen al heeft! Daar moet ik nog eens over nadenken. Nog een fijne zondag!
Ha muisje, Ja het is inderdaad weer echt schakelen om morgen aan het werk te gaan. Jammer genoeg is het niet altijd vakantie haha. Ik snap inderdaad dat het plannen nog te vroeg is. Zelfs ik loop daar al wel tegenaan, de taartenmaakster gaf aan dat ze eigenlijk pas volgend jaar januari op zn vroegst hoeft te weten wat we willen. Ik ga dus ook maar wat rustiger aan doen denk ik haha. Wat fijn dat het weer goed gaat met je familie! En een tattoo om dat te bevestigen. Dat zal wel echt een opluchting voor je zijn!
De kinderactiviteiten zijn ook geregeld. Super leuk! Ze gaan een soort spellenparcours doen en met de kinderen knutselen. Blij blij!
Oooooh wat super leuk dat de activiteit voor de kinderen ook al vast ligt! Sorry dat ik nu maar reageer maar ik was even weg en had wat weinig tijd de laatste tijd om eens te reageren. Hier zullen er maar weinig kindjes aanwezig zijn, ons zoontje zelf en dan zijn 2 nichtjes en misschien ook zijn stiefneefje, dat is nog niet zeker en echt een kind ga hij ook niet meer zijn, haha! Dan is hij waarschijnlijk al aan het puberen. Hier lig het nog altijd stil de trouwplannen. We zijn het wel al over eens dat we wat geld langs de kant gaan zetten van ons vakantie geld en dat we zeker en vast apart gaan slapen de nacht voor onze trouw, lekker ouderwets, haha moet kunnen! En dan komt hij mij op halen aan ons huisje.
Hoe gaat nog met de plannen? Hier heel andere plannen aan het maken. Mijn vriend is al een tijdje opzoek naar een andere job en mag dinsdag gaan solliciteren maar één probleem.. Hij krijgt nu momenteel een ziekte uitkering en dat moeten ze natuurlijk weten. Normaal gezien mag hij zijn werk hervatten op 22 april (bijna 2 jaar geleden een motor ongeval gehad, rechterarm gebroken en bekken gebroken, heeft 2 operaties achter de rug en 7 maanden revalideren. Maar in januari 2016 moest hij weer onder het mes voor zijn rechterarm om de spil eruit te halen.) Hij is bereid om dus vroeger aan de slag te gaan, voor hen omdat hij graag de job wil maar wij zijn natuurlijk bang van hun reactie, wij zijn bang dat ze hem niet meer willen aanvaarden terwijl ze wel heel geïnteresseerd zijn. We hopen natuurlijk op het beste! Ik hoop het zo voor hem want anders zouden we heel teleurgesteld zijn...
Dames mag ik met jullie mee kletsen? Ik ga alleen niet in 2017 trouwen, maar in juli dit jaar al! Alleen is daar geen topic over en ik vind het wel leuk ook met anderen over te praten
Ik zie net dit topic. Wij gaan in september van dit jaar trouwen, maar er is geen 2016 topic. Ik wil hier wel meeschrijven als dat mag. Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de bruiloft van mijn zusje gehad. En ik heb nu helemaal trouw-kriebels!
Helemaal leuk, Pepijnn, als je mee wilt schrijven! Vertel eens, wat hebben jullie al geregeld? Hoe gaat de dag eruitzien? En gefeliciteerd met het huwelijk van je zusje! Heb je daar nog inspiratie opgedaan?
Nan87, herkenbaar. Wij hebben alles ook vrij snel geregeld. Oudjaarsavond ben ik gevraagd en in februari hadden we het meeste al wel rond. Wij trouwen in september dit jaar al, puur omdat we hopen op redelijk weer. We zijn eind dit jaar 20 jaar samen, dus het werd eens tijd. De ceremonie is om 15.00 op een mooie locatie met dito tuin. Daarna champagne met taart, die bak ik zelf met mijn zus. Ik ben niet van de bruidstaarten, het wordt lemonpie, cheesecake, chocoladetaart etc. Om 18.30 een barbeque met salades en bijgerechten. We hebben een Mediterraans/Arabisch thema qua eten en veel vegetarisch, omdat wij vega eten. Tot slot nog tijd voor drankjes, gezelligheid en dansen. Twee vrienden van ons verzorgen de muziek (dj van beroep, ze hebben nog nooit op een bruiloft gedraaid, dus ben benieuwd). Alles op een locatie, wel zo handig. Verder geen ringen, geen bijzondere uitnodigingen, geen bedankjes, corsages en weet ik het wat. Ik ben daar veel te chaotisch voor en houd niet van poespas. Gewoon een gezellige dag met vrienden en familie. We hebben 72 gasten, maar daar zitten 16 kinderen bij en ik denk niet dat die allemaal komen. Alleen mijn kleding en die van de kinderen moet nog geregeld worden. Voor de kinderen wacht ik nog even, vanwege de maten en voor mezelf kan ik maar niets vinden
Ik lees nu het topic door en wow Frozen: 360 mensen? Hoe kom je aan zoveel mensen? Of heb je wellicht een wat exotische achtergrond met een grote familie? En Vinexkindje, nou mijn zusje woont in SA, dus het is een heel andere bruiloft dan wij zullen hebben. Vriend, dochter en ik zijn 5 dagen die kant in geweest en zus en haar man (gek om dat zo te zeggen nu) komen met onze bruiloft ook een aantal dagen over. Wel heel leuk, door de bruiloften zien we elkaar ineens een stuk meer
Supi, wat leuk dat je ook mee wil kletsen! Ik had je even over het hoofd gezien! Wees welkom. Pepijnn, wat klinkt het heerlijk relaxed wat jullie voor ogen hebben. Geen gedoe, gewoon genieten. Nu nog duimen dat het mooi weer wordt! Ik ga dit weekend voor het eerst jurken passen. Best een beetje spannend hoor!
Oh spannend, waar ga je heen? Ik ben al 2x op zoek geweest, maar twijfel nog heel erg of ik een echte bruidsjurk wil. Ik heb iets in mijn hoofd en ik kan dat maar niet vinden, dus twijfel nu of ik een ander soort jurk ga kopen. Heb jij al een idee van wat je wil?
Tnx Vinexkindje, Leuk jurken passen! Hier ben ik niet zo traditioneel dus vriendlief was mee met passen. We hadden alles op één dag gepland ( weddingplanner, in ondertrouw gaan bijde gemeente en de notaris) en moesten aan het einde van de dag nog wat op zijn werk halen. We waren om 14 uur klaar dus nog genoeg tijd over om daar in de buurt wat te gaan passen. Uiteindelijk nog geslaagd ook! Bij de eerste echte keer passen Het is geen witte jurk, maar een kleur jurk Bij ons is alles vrij vlot gegaan. Begin februari besloten en in juli trouwen we al. Locatie is geregeld, jurk ook en de ringen worden gemaakt, we hebben ook een soort van gastenboek. Nu nog het pak van mijn vriend en kleding voor onze zoon. De taart moeten we nog een afspraak voor maken en ik wil nog een keer voor ondergoed voor onder mijn jurk kijken.
Wat leuk, Narcisje, gefeliciteerd. Klets gezellig mee! @ Pepijnn: Ik ga in Haarlem jurken passen. Mijn moeder en zusjes gaan mee. Voor mij hoefde het niet met zo'n hele entourage maar mijn zussen wilden wel heeeeeel graag mee dus vooruit dan maar Ik ben redelijk van de tradiotionele jurken dus ik verwacht wel dat het lukt om iets te vinden. Ik vind zoiets: 435 - Bruidsmode - Bruidscollecties - Bruidsmode 2016 met trouwjurken van topmerken wel mooi, hoewel deze onderkant iets te druk is maar even grofweg. Ik ben benieuwd of ik ook met zoiets thuis kom haha. @ Supi: Wat heerlijk zeg dat jullie gewoon in een dagje jullie trouwdag hebben geregeld. Lekker down to earth en samen een jurk kiezen. Was je meteen helemaal verliefd? Heel anders dan je van te voren gedacht had of niet?