Alweer een kattenprobleem topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi, ja, weer een kattenprobleem topic. Maar ik zit er echt mee.

Wij hadden vroeger twee katten, broer en zus. Twee jaar geleden hebben we het vrouwtje moeten laten inslapen omdat haar niertjes niet meer werken. Sindsdien is de kater met vlagen heel erg aan het spugen. Nou werkt het ook niet mee dat we inmiddels twee keer verhuisd zijn en ik nu 6 maanden zwanger ben van ons eerste kindje. Ik ben inmiddels al 6 keer met hem naar de dierenarts geweest en elke keer wordt er gezegd dat het stress is. Dat kan ik me ook wel voorstellen. We werken allebei fulltime en er zijn natuurlijk de nodige veranderingen geweest. Maar ik wordt hier nu echt moedeloos van. Helemaal als ik bedenk hoe het straks in hemelsnaam moet als de baby er is en we helemaal geen tijd meer voor hem hebben! Hij eist veel aandacht (gaat bijna elke nacht zeuren en als ik hem negeer, treffen we 's morgens een kamer vol kots aan). Ik zit nu dus bijna elke nacht beneden bij hem. Maar straks als ik bevallen ben, kan dat echt niet meer!

Ik weet echt niet hoe dit nu verder moet. Wie o wie heeft suggesties?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als het inderdaad stress is, heb je zoiets al geprobeerd?

http://www.feliway.nl/

WHG Dierenartsen

Dit werkt met feromonen en schijnt voor katten erg rustgevend te zijn. Je zou het in elk geval kunnen proberen!

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik werk bij een dierenarts en de Feliway verdamper geeft in dit soort situaties vaak hele goede resultaten. Zeker het proberen waard dus!!!!

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Die heb ik idd ook. Probleem is alleen dat al onze stopcontacten ergens achter zitten. De enige vrije zit helemaal aan het eind van de kamer verstopt achter de eettafel... Maar misschien moet ik daar maar even wat op verzinnen. :D

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb de haspel erbij gehaald! We hadden wel een verlengsnoer liggen, maar dat ding moet natuurlijk rechtop blijven! Met de haspel is het opgelost. :D Ik ben benieuwd! Want dit is niks.

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi,
    wat vervelend :(

zou het een idee zijn er een kat bij te zetten zodat ie meer ' aanspraak ' heeft?
    ben zelf ook bezig om er om die reden (zusje en broertje dood, nu alleen) een bij te zoeken.

veel succes!!

NB dat feliway dat we ons helaas overleden kattekind :( hebben geprobeerd hielp bij ons totaal niet..

7. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    klinkt misschien gek maar zal een nieuw maatje wat voor hem zijn ??

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Feliway werkte bij ons niet.
    Je kunt ook bachbloesems gebruiken (veel websites over).

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoe is het nu?

10. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Bach druppels werken inderdaad goed zelfs bij katten en is te koop bij de drogist.Het heeft alleen even de tijd nodig voordat je resultaat ziet omdat het hemeopatisch is!

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb nu een aantal dagen die Feliway in het stopcontact zitten en we hebben een totaal andere kat!!! Hij is veel rustiger geworden, lijkt veel minder afhankelijk en laat me 's nachts iig weer slapen! ;)

Een kat erbij heb ik ook aan gedacht, maar we hebben altijd gezegd dat als onze katten er niet meer zijn, we geen nieuwe huisdieren meer willen, dus dat is niet echt een optie. (Al heb ik wel op marktplaats naar oudere katten zitten kijken!)

12. Skye

Skye Niet meer actief

Das goed om te horen!!! Feliway werkt dus toch wel degelijk! Super hoor!

Deel Deze Pagina