Sinds 1:00 uur vannacht is het spugen begonnen, inmiddels zijn we de tel kwijt geraak, het loopt er van boven en onder uit als water, ORS blijft niet binnen kortom hondsberoerd, en hij blijft maar spugen terwijl er niks in zijn maag zit. Plassen doet hij sinds die tijd ook niet. Wanneer wordt het tijd om de huisarts te bellen? Ik heb nog nooit van mijn leven iemand zo ziek gezien
Voedselvergiftiging? Ik heb een jaar geleden precies hetzelfde gehad.... Advies van mijn huisarts was toen, heeele kleine slokjes water nemen, elke 5 minuten...als dat goed gaat kun je thee proberen. Maar geen grote slokken nemen, maar hij moet wel blijven drinken!
Mijn partner had dit ook een paar maanden terug en we hadden na 2 dagen de arts gebeld die het wegwuifde en medicijnen tegen verstopping gaf (ja dat helpt), na 2 weken was hij er pas weer helemaal bovenop, sterkte!
Nee zondag had zoontje gespuugd de hele dag en nu is hij aan de beurt dus denk buikgriep. Dat heb ik hem ook geadviseerd en hij drinkt hele kleine slokjes maar hij moet gewoon elke 15 minuten spugen + water poepen..
hij moet wel blijven drinken, heel belangrijk! ook al komt het er meteen weer uit Als het even kan dan zou ik zelf naar een andere wc gaan of iedere keer desinfecteren (buikgriep is heel erg besmettelijk) Je kan de HA altijd even bellen maar denk dat je niet meer krijgt dan diarree remmers.... meestal is het gewoon uitzieken Sterkte en Beterschap voor je man
Hij blijft ook drinken ik duw het er zowat in haha. Maak je geen zorgen ik heb overal al dettol staan, heb de deurkrukken al 300 x ontsmet, en hij maakt elke keer na spugen/diarree de toilet schoon met bleek en dettol dus dat zit wel goed!
coca cola original drinken. En het is geen geintje. Vriendin is doktersassistente en raad die ook aan bij patienten.
hij moet er echt even doorheen, zoals anderen zeggen kleine beetjes ors blijven geven en in de gaten houden of hij niet uitgedroogd raakt. dan blijft de huid wat omhoog staan als je erin knijpt en wat omhoog trekt.
Ik heb het voor de kerst gehad, leek op een variant van rota virus maar dan veel erger. het liep er zo hard uit serieus het leek alsof ik vanuit de achterkant pieste ( sorry ) heb eerst maar gewacht tot ik een uur niet naar de WC hoefde te gaan, toen met hele kleine beetjes eerst wat ORS genomen , en toen inderdaad originele coca cola. Heeft wonderen gedaan, ben uiteindelijk zeker 3 dagen nog heel goed ziek geweest.
Jeetje wat vreselijk voor je vriend Pff wat zal hij zich ellendig voelen. denk dat idd alles al gezegd is idd kleine beetjes drinken en als dat echt niet lukt en hij niet kan plassen zou de ha wel bellen voor ieder geval advies. Beterschap !
Even helemaal niks. Niet eten niet drinken en de maag heel even rust en tijd gunnen....als de tong nog nat is, de ogen nog vochtig, de huid nog flexibel hij nog aanspreekbaar is kan t vast nog wat hebben. Even ca 3 uren even helemaal niks. Dan heel voorzichtig weer proberen.
Inmiddels allang gebeld het ging helemaal niet goed, ben heen en weer gereden voor Domperidon zetpil, deze heeft hij 18:45 genomen en is er net , net zo hard weer uitgekomen. We zouden gebeld worden om 21:00 uur om te vragen of het beter ging zo niet dan langskomen. Net dus opnieuw gebeld omdat die die domperidon ook niet binnen hield en nu gaan we op weg naar het ziekenhuis ze maakte zich duidelijk zorgen ! Laten we hopen dat het gewoon goed komt
Dit ja. Even alles tot rust laten komen maar wel alles goed in de gaten houden. Pas wanneer hij een tijdje niets overgegeven heeft met hele kleine slokjes weer proberen. Wanneer hij apathisch wordt gekijk de huisarts bellen voor advies. Heel erg veel succes, en als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken bij de huisarts!!