trouwen in gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe zijn jullie getrouwd??

1. in gemeenschap van goederen

2. onder huwelijkse voorwaarden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in gemeenschap van goederen. Hadden beide niet veel haha en geen eigen bedrijf dus weinig reden om het anders te doen.
    Verder gaat alles hier ook gezamelijk.

2. Purk

Purk Niet meer actief

haha ja inderdaad, wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar alles gaat in 1 pot. Zijn geld is mijn geld en andersom. Mocht het ooit tot een 'split up' komen dan pas is het een ander verhaal. Dat hopen we niet, maar zekerheid heb je niet

3. MichMar

MichMar Niet meer actief

Maar in dat geval, ben je dan bang dat hij meer op strijkt dan jou?
    Ik vind het een vreemde gedachte om van te voren te denken dat je misschien ooit uit elkaar gaat en je dit niet zelf kan oplossen, vandaar mijn vraag.

Nogmaals, wanneer je een eigen zaak hebt begrijp ik dat, in dat geval komen de schuldeisers niet aan privé bezit.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij zijn na 11 jaar samen vorig jaar getrouwd. In gemeenschap an goederen. Toen we een relatie kregen hadden we beiden "niets". We hebben geen eigen bedrijf, alleen samen een huis. Het leek oor ons het meest logische om te doen.

5. Jel

Jel Niet meer actief

In gemeenschap van goederen.

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Onder huwelijkse voorwaarden. Omdat mijn man bezig is om een bedrijf op te zetten en mocht het ooit misgaan ( wat in deze tijd absoluut niet onmogelijk is ) word er maar beslag gelegd op 1 loon en hebben we nog 1 loon waar we normaal van kunnen leven. Maar voor de verder rest doen we alles samen, ik wil alleen niet dat ik mijn dochtertje niks meer te bieden heb of dat ze beslag op alles kunnen komen leggen mocht het ooit misgaan

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd omdat mijn man een bedrijf heeft en hij had ook al een huis. De rest is hier ook gemeenschap van goederen..

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    gemeenschap van goederen alles is van samen

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gemeenschap van goederen. Heb ik nu beetje spijt van. Nee wil niet scheiden hoor:D maar zijn nu zelfstandig ondernemer.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan ook onder huwelijkse voorwaarden trouwen omdat mijn vriend een VOF heeft. En mochten wij uit elkaar gaan en in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, ik dus een deel kan opeisen uit het bedrijf ;)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kan je toch alsnog laten aanpassen?

12. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wij hebben alles wat we hebben samen opgebouwd, dus was het voor ons ook logisch om in gemeenschap van goederen te trouwen.
    Persoonlijk vind ik huwelijkse voorwaarden alleen logisch als je te maken hebt met een eigen bedrijf van één der partners, of als één van beiden al een eigen koophuis had als er getrouwd gaat worden.

13. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wij gaan in gemeenschap van goederen trouwen. Huis samen gekocht en alles vanaf de grond samen gedaan. Dus geen reden om huwelijkse voorwaarden op te stellen. Ook zijn we beide niet van plan een eigen bedrijf op te zetten en anders kunnen we alsnog iets regelen bij de notaris..

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    in gemeenschap van goederen alleen niet getrouwd nog, maar geregistreerd partners ;)

15. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Gemeenschap van goederen.

Redenatie was: geen van beiden een eigen bedrijf, dus wat dat betreft geen bezwaar. En we verdienen dan wel niet allebei evenveel, maar ik vind dat we samen een team zijn. En dat de een misschien financieel gezien niet evenveel inbrengt als de ander, maar er tellen ook andere vlakken mee: dingen als huishouden, morele en emotionele steun aan elkaar, noem maar op. Dat soort van team-schap vereist volledige inzet van ons allebei, en als dat er is, hebben we ook allebei recht op de helft van de fysiek aanwezige spullen, mochten we ooit uit elkaar gaan.

Ik lees dit terug en realiseer me dat ik het werkelijk ultra-vaag heb opgeschreven. Sorry hoor! Maar goed, gemeenschap van goederen dus.

Overigens wel allebei nog een eigen rekening, hoewel dat meer een formaliteit is.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben geen eigen zaak en dat zou voor ons de enige reden zijn om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen, dus ik heb gestemd voor gemeenschap van goederen.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    In gemeenschap van goederen en we hebben dus ook samen 1 spaarrekening (die ik beheer :D)
    We hebben geen eigen zaak oid en wilden ook graag financieel alles samen doen.. gewoon als team, ongeacht wie er meer verdient en wie er meer in huis doet.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

we hebben geen bergen geld of bedrijven dus alles wat van hem is is van mij en wat van mij is is ook van mij :p;) neehoor alles wordt netjes gedeeld mochten we uit elkaar gaan.. vraag me toch af hoe we dat met de auto moeten doen.. rijdt wel beetje moeilijk

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

Hebben geen eigen zaak of veel geld :p

Dus ja dan is de keus simpel..

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen.

Deel Deze Pagina