Trouwen in het buitenland

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    En op welke dag zijn jullie daar getrouwd, is er een verschil in kosten op vrijdag of zaterdag zoals hier?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij zijn op een woensdag getrouwd, kwam beter uit.

Weet niet of het duurder is, maar denk haast van wel..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Klopt maar sinds vorig jaar is een huwelijk daar niet meer geldig hier en moet je het ook laten legaliseren.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Doen mensen op Bali zo'n beetje aan de lopende band:)
    Je kunt het zo uur en zo goedkoop maken als je zelf wilt, er zijn daar heel wat bedrijfjes die dingen voor je regelen.
    Je kunt van te voren kijken wat je aan papierwerk moet regelen, geboortebewijzen en bewijzen van niet getrouwd zijn enzo.
    In Indonesië moet je ook aangeven wat je religie is. atheïsme is daar illegaal...vriendin van me die daar ging trouwen moest zich eerst even laten dopen :)

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #25 Syrse, Sep 23, 2012
    Last edited: Sep 23, 2012
    Wij zijn getrouwd in Nieuw Zeeland :) Om zo'n beetje dezelfde reden: we wilden geen poespas, geen héle dag op schok met al die verplichtingen errond.. gewoon lekker intiem.

Op zich heeft de trouw zelf ons heel weinig gekost: Ringen, trouwkostuums (die je trouwens perfect mee op de vlieger kan nemen, ze hangen die netjes voor je weg), en de meneer die ons heeft getrouwd. De fotograaf was nog het duurste :p
    Mijn man kende daar mensen die ons op voorhand hebben geholpen een leuke lokatie te kiezen, en die zijn ook onze getuigen geweest. Maar niet elk land verplicht getuigen, dus dat kan je altijd nog zelf bezien.

We hebben het gekoppeld aan onze 'huwelijksreis'. We hadden een datum op het oog, maar waren bereid daarin te schuiven moest er nog iets niet in orde zijn qua papierwerk. Je moet natuurlijk wel op voorhand uitvissen wat je moet aanvragen en waar, wat je mee moet hebben, en hoeveel dagen vantevoren.
    Wij wisten dat we drie dagen op voorhand de aanvraag moesten doen, maar drie dagen op voorhand bleek een feestdag. Woeps :p De lieve mensen hebben ons alsnog in spoed gezet, maar als dat nu een dagje later was geweest...

Ter plekke natuurlijk ook nog even met de meneer gaan praten die ons getrouwd heeft, ceremonie was heel simpel, we hadden onze eigen teksten geschreven. Op 20 minuutjes waren we rond, maar het was gewoon perfect. En daarna zijn we gezellig iets gaan eten.

Qua familie en vrienden: wij wilden er eigenlijk niemand bij ;) maar bij thuiskomst wilden we wel een feestje geven. Dus hebben we de uitnodiging een twee weken voor we vertrokken verstuurd, het feestje was toen 5 weken ver. Er heeft niet één iemand geklaagd, ze vonden het allemaal super, en ons feestje was eerder een fuif, en zeer geslaagd :D

Ik zou het zo opnieuw doen. Geen idiote tafelverdeling, geen stress van wie moet er nu met wie lopen en in welke volgorde, wie draagt welk tekstje voor, gaan we wel tijd hebben voor fotos tussen de dienst en het eten, en dan savonds helemaal op zijn en dan nog moeten dansen. Nee hoor, niets voor mij :)

En natuurlijk moet je even op voorhand uitzoeken hoe je het bij thuiskomst dan laat legaliseren, maar daar is niets aan hoor! Wij hebben nu ook een trouwboekje met een pagina erin geplakt vanvoor, met de datum en plaats op :) Je moet gewoon even weten welke papiertjes je nodig hebt en waar ze naartoe moeten.

En we hebben dus alles gewoon zelf geplant, een jaartje op voorhand mee begonnen, lekker rustig. Ik denk dat als je hier een heel trouwfeest moet plannen van smorgens tot savonds dat je dan iets meer in de stress zit :p
    En het is zo duur als je het zelf wil maken natuurlijk. Wij gingen sowieso naar Nieuw Zeeland. Kostuums, ringen, fotograaf, administratieve kosten (maar die heb je altijd) en we waren gesteld.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb info ontvangen voor Aruba en ik moet zeggen get valt me mee! Het goedkoopste arrangement is 875 euro.. Daar trouw je volgens mij hier in nl niet eens voor? (behalve gratis op maandag dan ;) )dan komt er natuurlijk nog wel de reis etc bij..

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    #27 chantal84, Sep 24, 2012
    Last edited: Sep 24, 2012
    Je kunt in EL trouwen op vrijdag voor rond de Eur. 400,- ;)

Nee hoor meis grapje, trouwen in het buitenland heeft natuurlijk ook wel wat!

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Wat is zit er allemaal bij inbegrepen dan?

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Echt waar? Ik dacht dat dat ook tegen 800 zat..
    Oh nee ik zie nu waar ik dat zag: dat was een particuliere ambtenaar...

Hier in de omgeving waar wij dan als het nl zou worden willen trouwen is 650

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    In het ‘Classic’ trouwarrangement op het stadhuis van Aruba is inbegrepen
    • Kennismakingsgesprek met de weddingplanner
    • Vervoer naar het stadhuis en de romantische locatie (maximaal 2 personen)
    • Officiële ceremonie in het stadhuis inclusief de diensten van een ambtenaar
    • Trouwboekje & afschrift huwelijksakte
    • Twee getuigen (indien gewenst)
    • Bruidsboeket
    • Bijpassende corsage
    • Bruidstaart geschikt tot 6 personen
    • Fles champagne
    • Romantische top locatie voor champagne toast (kan bijvoorbeeld zijn het schitterend gelegen restaurant Faro Blanco)
    • Coördinator aanwezig

Share This Page