Wij zijn wel getrouwd, maar zonder alle poespas. We hadden 4 getuigen, en verder wist niemand dat we die dag gingen trouwen, de zelfde dag hebben we allemaal kaartjes de deur uit gedaan met de melding dat we die zaterdag een feest hebben omdat we getrouwd waren. Het feest was geslaagd en aangezien dat we wel van een feestje houden op zn tijd, kwam dat mooi uit. We zijn getrouwd niet voor een toevoeging aangezien dat we volgende week zondag 9 jaar samen zijn, meer omdat we alles netjes geregeld wilden hebben en met het toekomst van een kindje.
Ik twijfel nog over het wel of niet trouwen. Ik heb altijd hard geroepen dat ik nooit zal trouwen. Maar nu lijkt het me toch wel handig als je kind en jij dezelfde achternaam hebben. Ik heb het er niet voor over om 10000 of 15000 euro uit te geven voor een bruiloft. Vorig jaar duur huis gekocht. En ik hoop binnenkort zwanger te zijn. Genoeg kosten dus. Dus als ik trouw ik het op een doordeweekse dag in het gemeetehuis en in de kerk. Met zijn allen uit eten of een weekendje weg mety zijn 2en. Verder hebben we al een samenlevingscontract en 2 testamenten.
Wij gaan zeg maar gewoon eventjes trouwen, we zijn al 9 jaar samen en nu we een kleintje krijgen vinden we dat wel zo handig. Maar wel zonder feest of wat dan ook, gewoon koffie met gebak bij ons thuis voor de ouders en beide broers verder niks.
Wij gaan zeker op korte termijn niet trouwen. We wonen samen met samenlevingscontract + testament en hebben net de erkenning van onze a.s. dochter afgelopen donderdag geregeld. Qua achternaam zou trouwen bij ons ook niet uitmaken want als ik ooit trouw, hou ik zeker mijn eigen achternaam. Onze dochter krijgt wel de achternaam van mijn vriend. Na de geboorte moeten we natuurlijk het ouderlijk gezag nog regelen maar dan hebben we het precies zo voor elkaar als wanneer we getrouwd zouden zijn. Wie weet komt dat ooit nog eens maar voor ons allebei hoeft dat niet zo nodig.
Ja ik zij vorig jaar nog ik trouw niet. Mijn vriend heeft een achternaam die ik eigenlijk niet wil aannemen (hij staat niet zo leuk bij mijn voornaam) en als ik mijn eigen achternaam hou dan wil hij niet trouwen ! hihi. Nu heb ik me maar over zijn achternaam heengezet en neem ik die maar aan. Pendrag wat is bij jou de reden dat je je eigen achternaam wil houden ? als ik dat mag vragen ?
Wij zijn al een paar jaar getrouwd. Ik zou geen kinderen willen zonder getrouwd te zijn.......misschien een ouderwetse opvatting, maar ik vind samenwonen en een vriendje hebben toch meer iets voor een uitprobeerfase...... Maar iedereen moet het lekker zelf weten... Groetjes, Anakin.
Wij zijn afgelopen mei getrouwd en in augustus na de vakantie is de pil de deur uit gegaan. Samenlevingscontract hadden we al toen we 3 jaar geleden ons huis hebben gekocht.
wij wouden ook nooit trouwen altijd gezegt van `wij hebben geen papiertje nodig.` totdat een vriendin van mijn moeder stierf op net na de bevalling en papa had totaal geen recht op zijn eigen kindje. Ze hadden wel een samenlevingcontract en hij heeft er ook voor getekend dat hij de vader is. Maar dat had hem nog steeds geen voogd gemaakt. Daar waren we zo van geschrokken dat we zijn gaan navragen hoe of wat. Om mijn man voogdij te geven was even duur als we gingen trouwen. We waren woensdagochtend getrouwd(gratis) maar stiekum hadden onze ouders toch alles erop en eraan,erbij gedaan. Trouwauto,receptie,feestje en een weekje weg.. Het was de ena mooiste dag in mijn leven.. de mooiste dag was natuurlijk de geboorte van mijn dochter.. Die was trouwens bruidsmeisje! ze was toen net 1 jaar en kan gelukkig al goed lopen om onze ringen aan te geven.
Mijn hubbie wilde perse trouwen voordat er een kleine zou komen. Wij zijn getrouwd op 24 juni 2005 en nu een klein jaartje aan het klussen!
Leuk onderwerp! Hahaha. Wij hadden de bruiloft al helemaal gepland voor maart 2007 toen ik zwanger bleek te zijn. Nu hebben we de bruiloft naar voren verplaatst, mede omdat ik ook mijn jurk al had gekocht...We trouwen nu op 12 januari 2007 en dan ben ik ongeveer op de helft van mijn zwangerschap! Ik vind het erg speciaal om met zijn drietjes te trouwen....
Wij zijn getrouwd omdat de kleine eraan komt. Ooit waren we toch wel getrouwd (ik wil dat heel graag). Het ging nu alleen wat sneller Altijd gedroomd van een grote jurk, tot ik er een ging kopen. Nee ik voel me toch meer op mijn gemak in wat simpelers. Was wel een echt bruidje, maar niet zo'n grote jurk. We hebben het met een soort van verjaardag gedaan. De kosten lopen overigens stiekem wel snel op als ik eerlijk ben. Als ik alles bij elkaar op tel (kleding, ringen, eten, drinken) waren wij zo'n 1400 euro kwijt, en dat is tegenwoordig extreem lowbudget (helemaal als je bedenkt dat we 65 gasten hadden) Ik heb overigens pas de datum gepland toen ik mezelf wat lekkerder voelde, dus was niet misselijk. Ben geen champagne liefhebber, met jip en janneke champagne was ik al erg blij. Hebben het thuis gedaan dus geen dansen etc. Ben blij dat we het zo hebben gedaan.
@linda84: ik ben op de wereld gekomen met deze naam en die hoort voor mijn gevoel bij mij. Ik vind mijn naam echt een deel van mij. En als ik trouw, blijf ik dezelfde. Met dus dezelfde naam. Kwestie van gevoel, verder niet.
Toen wij 6 jaar geleden ons huisje kochten zijn we een geregistreerd parnerschap aan gegaan maar omdat dit toch niet helemaal dezelfde rechten geeft als getrouwd zijn zijn we "eventjes getrouwd" toen ik 4 mnd zwanger was van onze dochter. Groetjes Claudia
Ik zou zeggen: trouwen. Mijn mannetje en ik trouwen voor we uberhaupt seks hebben, dus kan ik voor die tijd ook niet zwanger raken... Maar ik geloof in God en daarmee dat Hij het huwelijk heeft bedacht en dat seksuele gemeenschap bedoeld is voor in het huwelijk en niet voor ervoor of erbuiten.
Ik wilde eerst trouwen voordat we aan kinderen begonnen. En we zijn nu al een tijdje getrouwd (al bijna 6 mdn!)! Gr, Butterfly
ja 30-11 gaan we trouwen! we wouden al eerder dit jaar trouwen, maar het kwam er steeds niet van, we hadden besloten dat ik de pil zou laten staan. en toen bleek ik na 3 maand zwanger te zijn.. en ik heb altijd gezegd voor dat de baby er is te trouwen..
Ik ben al meer dan 3 jaar getrouwd en sinds februari 2006 de pil eruit. Helaas een miskraam verder. Mijn man en ik wilde getrouwd zijn voordta we aan kidneren begonnen (we zijn overigens al 10 jaar samen). trouwen heeft voor ons wel een toegevoegde waarde, je geeft aan bij wet en aan God (in de kerk dus) dat je voor elkaar kiest. Het "man en vrouw" zijn hebben wij als zeer bijzonder ervaren. Ik gebruik wel in mijn werk mijn eigen naam, want daarmee ben ik geboren Wij hadden ook een huwelijk met alles erop en eraan. Bovendien moet je als je niet getrouwd bent ALLE juridische zaken voor je kindje apart regelen terwijl als je getrouwd bent dat allemaal automatisch gaat.