Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoliJoy, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Hoi!

Sorry, maar daar ben ik weer met een vraag!
    *22 juni ben ik gestopt met de pil.
    *25 juni had ik mijn (pil-menstruatie) die zo'n 4 dagen aanhield.
    *Op 14 en 15 juli had ik 2 x donkerdere streepjes als voorheen op ovulatietest. 16-7 geen streep meer.
    * op 14 en 15 juli ook flink buikkrampen gehad.
    *in de tussentijd gemeenschap met mn lief.

Er vanuit gaande dat 15juli mijn eisprong was, zou ik mijn NOD op 29 juli hebben, en dan kunnen testen.

MAAR mijn vraag:
    Wat als mijn eisprong toch later komt, en ik mis hem.(ben niet van plan 400 ovutesten te gaan kopen :p ) Wanneer zou ik dan een zwtest kunnen doen??

2. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Iemand?

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat ik jou aanraad is gewoon even afwachten hoe je cyclus gaat lopen, geef het even 2 maand de tijd.
    Bij de een blijft hij stabiel, de andere is helemaal van de regel en weer een ander krijgt een veel langer of kortere cyclus.
    Verder is je berekening wel juist lijkt mij en heb je je eisprong dus al gehad, je hebt dan je NOD op 29 juli. Gewoon even afwachten, niet gelijk gaan testen alleen als je 30 juli nog niet ongesteld bent gewooneven een test ertegenaan gooien.
    En sluit je aan op een van de nod lijsten daar kun je je vragen zo in de groep gooien en leest/denkt iedereen met je mee

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oja, gemiddeld genomen duurt het een paar maanden tot een half jaar voordat die piltroep uit je lichaam is.. dus relax!

5. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Volgens mijn gynaecoloog is dat onzin. Pil"troep" is vrijwel meteen uit je lichaam. Echter een natuurlijke cyclus kan wel wat tijd nodig hebben. ;)

6. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Prima dat ze dat zegt maar onze lichamen zeggen wat anders.

7. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Het ont pillen wil niet zeggen dat alle hormonen je lijf
    Uit moeten maar dat je lichaam zijn eigen ritme in cyclus moet
    Gaan vinden omdat er opeens weer een eisprong moet komen wat met de pil het geval niet is ....
    Daar moet je je lichaam dus de tijd voor geven ... En dat geduld is soms lastig 😉
    Zelf hielt ik het bij in een agenda en kreeg zo beetje inzicht.

En vaak nog wat door klussen als je denkt dat je je ei hebt gehad want bij sommige vrouwen met een positieve test springt hij daadwerkelijk na 2 dagen dan de richtlijn tussen de 24 en48 uur. Dan heb je zelf iig het idee dat je er alles aan hebt gedaan.

Succes!!

Deel Deze Pagina