Zouden jullie met een leeftijdsverschil van 2,5 jaar nog een duowagen kopen of zal dat niet nodig zijn?
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe goed er gelopen wordt door de oudste. Mijn zoontje was 21 maanden toen zijn zusje geboren werd en we hebben toen een plankje gekocht voor aan de kinderwagen. Dat was voor hem echt voldoende. Hij kon al goed lopen met zijn 1e verjaardag. Ik denk dat ik niet voor een duowagen zou gaan maar voor een plankje (staan of staan/zitten) en als je toch graag een duowagen wilt hebben, koop dan in ieder geval geen nieuwe. Die dingen zijn trouwens ook te huur! Mochten wij volgend jaar nog een kindje krijgen dan huur ik denk ik er een voor een periode van 2-3 maanden.
nee, hier niet gedaan. Maar ik loop ook niet súperveel met de meiden. Naar de supermarkt gaat prima en kort wat winkelen lukt ook prima lopend. En in het weekend als het wat uitgebreider is ofzo, dan gaat m'n man mee en kan de oudste in de buggy...En zo ook in een pretpark ofzo, waar we met z'n 4tjes naartoe gaan.
Ja! Hier 26 maanden verschil zodadelijk, mijn dochter loopt al sinds ze 11 maanden is. Ze loopt nu dus perfect, maar ze luistert nog niet even goed . Ik loop heel veel, zowel naar de supermarkt als met de hond een rondje als zomaar een blokje om. Als je met een kinderwagen loopt kun je die niet even alleen laten staan om achter je peuter aan te rennen, als die wegloopt. We hebben dus een tweedehands duowagen gekocht voor een klein prijsje, en over een tijdje gaat ie gewoon weer op marktplaats. Zo maak je er vrijwel geen verllies op, en heb je toch het gemak van een duowagen.
dochter loopt ook al goed.. sinds haar 1e verjaardag, maar op dit moment wil ze soms getild worden. Maar goed we zijn straks ook weer 8 maanden verder. Denk dat ik het maar niet doe. Als het echt niet gaat kan t altijd nog.
ligt aan je kindje, heb je een wegloper, kind die in een keer weiger te lopen? mijn oudste kon prima lopen, maar liep weg en weigerde te lopen, dus we hebben toen een duowagen gekocht, we hebben het eerst zo geprobeerd, maar plankje was hier geen succes. mijn zoontje was toen wel 22 maanden. Ik zou persoonlijk zo eerst proberen...... gr brenda
Ik doe het wel. Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden oud als mijn tweede geboren wordt. Maar ik loop heel veel en de afstand naar het winkelcentrum is echt nog veel te ver voor hem. Een meerijdtplankje is voor mijn zoontje echt geen optie, hij stapt daar vanaf zodra ik stil sta, niet handig dus. Vooral niet omdat ik veel alleen ben met ze en dan is het toch heel handig dat hij 'vast' zit . Ik koop de Bugaboo Donkey, met het oog op het feit dat ik die wagen binnen 3 klikken naar een 'mono' kan veranderen en de wagen dus multifunctioneel is. Zodra het niet meer nodig is voor mijn zoontje kan ik de wagen aanpassen, superhandig.
J. is 2 jaar en 9 maanden als de baby komt, maar ik heb wel een duowagen gekocht. Ik loop vrij veel en heb geen zin om de hele tijd te moeten 'zeuren' dat ze mee moet lopen en moet luisteren, enz. Dingen die ze op zich goed doet, tenzij ze moe is. En om dat te voorkomen (dat te moeten doen, terwijl ze moe is), zet ik haar dan vaak in de wagen. En ook als ik met het OV ga, vind ik het toch wel erg handig dat ze gewoon even vast zit en niet overal naar toe kan (wat dan ook gevaarlijke situaties op kan leveren op een perron ed). Heb een goedkope gekocht, dus als ik hem niet heel veel gebruik, is dat ook geen drama.
ik had een leeftijdsverschil van 2j8mnd, wel een duowagen, maar niet voor dochter. Zij liep, maar meestal ging ze mee op haar loopfiets dat vond ze veel leuker en het schoot veel meer op.
Hier was de oudste net 2 jaar en had ik in 1e instantie een plankje, later nog met een zitje erop. Maar dit wandelt voor geen meter, peuter sprong er constant vanaf en was dan weg of liep niet door. In een supermarkt niet echt handig. Dus wat later pas een duo-buggy gekocht van Koelstra en ben er nog steeds heel blij mee. Voordeel is dat deze helemaal plat kan dus zoontje kon er al meteen in en doordat het een buggy is neemt het niet zoveel plek in.
die vond ik er inderdaad ook wel superhandig uitzien, maar is zooo duur hmm toch lijkt t me wel makkelijk. Heb nogal een druk eigenwijs meisje.. haha..
scheelt wel heel veel wat voor kind je hebt.....mn oudste was ook 2,5 jr toen de jongste kwam. wij hebben voor een plankje gekozen en dat vind ze helemaal leuk en blijft hier ook prima op staan! Dus het zal per kind verschillen wat handig is denk ik!
Nou, duur is 'ie zeker, dat zal ik niet ontkennen . Maar ik zie er zoveel voordelen in, dat ik dat er wel voor over heb. Kan het ook doen, dat scheelt natuurlijk . Mijn zoontje is ook een heel druk mannetje, en hem niet in de wagen kunnen zetten is voor mij nu nog echt geen optie. Als je de wagen kunt veroorloven, zou ik er zeker eens naar kijken. Heb een hele demo gehad en 'm uitgeprobeerd in de winkel met m'n zoontje er in en was 'verkocht'! Zodra ik een goede 12 weken echo achter de rug heb, dan wordt de wagen gelijk aangeschaft. Voordeel; ik kan 'm gelijk als mono gaan gebruiken voor mijn zoontje, de huidige wagen (Mura) verkoop ik.
Ik doe het niet. Julia is ruim 2,5 als de baby geboren wordt. Ik heb een draagdoek en een buggy, een kinderwagen met een meerijdplankje, en hopelijk tegen die tijd ook een Manduca én een fietskar. Lijkt me genoeg mogelijkheden En ik heb geen plek voor ook nog een duowagen.
Onze oudste was 25 maanden.... en wij hebben het niet gedaan. Zij loopt prima, vanaf dat ze 16 maanden is.
Bij ons zit er straks 2 jaar en 8 maanden ongeveer tussen, en hier kopen we een meerijdplankje. Als dat niet genoeg is kunnen we altijd nog een duobuggy (2ehands) aanschaffen, dan hebben we hem ook snel genoeg
Ik zou het denk ik niet doen. Misschien kun je een plankje (met zitje) kopen. En eventueel een draagzak/draagdoek..? Kijk eens op www.babybij.nl En als je met zijn tweeën bent een buggy erbij?
wij verwachten in mei onze 2e en wij hebben ook gekozen voor zo'n meerijplankje. Wij hebben er 1 met een zitje erop. Stijn is rond de geboorte net geen 2 1/2 jaar.
Ik vind zo'n plankje ook nog aardig aan de prijs...en dan met het risico dat je kindje niet blijft staan (denk dat je dat vooraf wel een beetje kan inschatten van je eigen kind)... Voor dat geld had ik ook de duobuggy, waarvan ik vrijwel zeker weet dat het gaat werken. (Had ik een fietskar gehad, dan had ik hem natuurlijk niet gekocht, een fietskar kan ook als duowagen dienen.) Verder heb ik ook een draagdoek en een enkele wagen, dus komt goed.
mijn dochter is 2,5 en mijn zoontje 10 maanden. Ik heb nu wel een duowagen, want die had ik toen wel nodig. Maar ik gebruik hem niet vaak. Alleen als we naar de stad gaan ofzo want dan is het handig als ze even vast zit. Al vind ze dat niet zo leuk... Ik zou hem denk ik niet meer aanschaffen voor nu. Mijn dochter loopt bijna alles. Je kan eventueel zo een plankje voor achter je wagen kopen en anders kan je altijd als je toch graag een duowagen wilt hebben, een of ander oud ding van marktplaats kunnen kopen voor 50 euro ofzo. Voor die paar keer dat je het gebruikt kan dat best denk ik.