Trouwen & kinderen (oppas)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door s1985, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik ben ten huwelijk gevraagd, ik ben zo blij!

    Nu zoek ik advies.
    Wij hebben 2 dochters van 9 en 12 en een klein cadeautje, een zoon van 6 maanden.
    Als wij gaan trouwen is onze zoon 1,5jaar oud.
    Wij willen misschien in Italië trouwen. Maar nu komt het. Overdag kan hij wel door de opa’s en oma’s in de gaten gehouden worden. Maar dan s avonds, s’ nachts en s’morgens.. het klinkt hard maar ik zie het niet zitten om hem om 6u s morgens op mijn bed hebben springen en dit kan ik ook mijn ouders niet aandoen.
    Wie is er in het buitenland getrouwd en hoe hebben jullie dit aangepakt? Een oppas gevonden die Nederlands spreekt?
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.583
    6.275
    113
    Een oppas zoeken en die meenemen.
     
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Geen leuke dochter/zoon van vrienden of familie die je niet zou uitnodigen (vrienden wel maar kids niet) die zou kunnen oppassen?
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Een meisje hier uit de buurt is laatst meegegaan met een familie die gingen trouwen in Italië. Zij zorgde voor de kinderen en bracht ze naar bed en ging er ‘s morgens met ze uit.
    Het kost natuurlijk wat. Maar dat heb je toch wel met een bruiloft in het buitenland.
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou ook zoiets regelen.
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Heel veel goede hotels hebben een oppasservice. En weet je zeker dat de grootouders dit niet willen of kunnen? Ik zou dat zeker voorleggen.

    Wel even een puntje wat betreft een buitenlandse bruiloft. Kijk wel goed wat je van gasten vraagt. Bij zo'n bruiloft komen vaak veel kosten kijken (naast de gewone kosten als gast). Dus de reis, verblijfskosten, accomodaties, eten en drinken voor meerdere dagen. Maar ook vrije dagen. En bij gasten met kinderen mogen die ook mee (hele dag en avond). En natuurlijk lopen bij een gezin de kosten op.

    En natuurlijk staat het mensen vrij om te komen. Maar een bruiloft is toch iets bijzonders en je voelt je toch wel verplicht.

    Wij zijn ooit ook uitgenodigd voor een buitenlandse bruiloft. Bruidspaar had geen accomodaties geregeld. Dus wij waren echt een zeer hoog bedrag kwijt aan tickets, huurauto, een taxi voor na het feest, verblijfskosten, feestkleding, een cadeau etc. En zaten ook met de kinderen (eigenlijk nog te jong voor een bruiloft). Maar laat je ze dan in Nederland bij grootouders? Ik vond het een enorm dilemma. En afzeggen doe je niet zomaar...
     
    Zeebra en Syane vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    In dat geval zou ik een nichtje meenemen. Maar ja, dan moet je die wel in de juiste leeftijd hebben natuurlijk… Al zouden mijn ouders dat een of een paar dagen ook absoluut niet erg vinden (ikzelf zou er overigens niet zoveel moeite mee hebben, ik zit dan toch al in dat ritme).
     
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Zelf zou ik liever om 6u m'n kind naast m'n bed zien staan dan dat ik hem bij een vreemde achterlaat zou geen oog dichtdoen.

    Trouwen in het buitenland is leuk maar wat eerder gezegd is je geeft mensen een hoop kosten, of je moet natuurlijk alles kunnen betalen voor je gasten.

    Zou als ik een oppas nodig zou hebben iemand regelen die m'n kind goed kent.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Dit. En nu met Corona nog mogelijk meer extra uitdagingen. Qua reis, verblijf, verplichtingen, gasten die geen extra risico willen lopen, etc etc. Lastige extra complicerende factor in deze tijd.
     
    Amberxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina