Trouwen....maar we hebben een probleem

Discussion in 'De lounge' started by dds, Jan 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Vrienden van ons hadden een oppas ingehuurd die die dag/avond zich bezig hield met alle kinderen, echt ideaal vonden we. Ze deed spelletjes met de kinderen en zat bij ze tijdens het eten aan een tafel voor kinderen en ging lekker met de kinderen dansen.
    Nu was dit een bruiloft in Frankrijk maar misschien kun je via zo'n nanny bureau ook wel een oppas voor een trouwdag inhuren, of misschien is er iemand in je omgeving die heel goed met kinderen is en op zo'n dagje wat bij wilt verdienen met oppassen.

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Wij gaven een uitgebreid diner en hebben ons pleegkindje in een campingbedje in dezelfde ruimte laten slapen. Oma deed het pyjamaatje aan en gaf de nachtfles, opa las een boekje voor en samen deden ze de kleine in het campingbedje. Het kleintje heeft echt heerlijk getukt!

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn collega had hetzelfde probleem.
    Zij trouwde in een kasteel en naast de feestzaal was een kamertje waar haar kindjes gingen slapen op een gegeven moment. Ze had campingbedjes meegenomen en dit ging hartstikke goed.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    de masseur waar ik kwam en daar de dochter van heeft bij ons opgepast na t eten en man lief is met me broertje naar huis gegaan niels op bed gelegd en toen terug gekomen hy miste wel t vuurwerk van t toetje maar ja anders hadden we geen oplossing

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vrienden van ons hadden gewoon een matras/dekbed meegenomen. Hun dochter lag gewoon in de feestzaal te slapen, zij was toen 3,5. Is er geen aparte ruimte op de feestlokatie, dat de kinderen daar naar bed kunnen en dat een van de gasten de babyfoon in de gaten houdt.

6. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou ook bij hoge uitzondering de leidsters van het kdv vragen
    Ik werk ook op een kdv en ik zou het om die reden best willen doen. Het is namelijk iets heel anders
    Ik zou dan de juf uitnodigen naar de receptie en na een tijdje haar met de kids naar jou huis laten gaan.

Ik zou er ook niks voor voelen om mijn kleine savonds laat nog op te hebben.
    DL slaapt echt niet ergens waar drukte is.

7. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo weet je in ieder geval dat je een professionele oppas hebt die vertrouwd is met jullie kindjes. Misschien is het ook nog mogelijk (als jullie kdv die heeft) een van de stagiaires te vragen. Die zijn wat jonger en zien het wellicht meer zitten? Desnoods vraag je er twee? Als ze met z'n tweeën zijn vinden ze het misschien geen probleem om op het feest te blijven, zodat jullie de kindjes er wel gewoon bij hebben.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb jaren in de horeca gewerkt en het gebeurde daar regelmatig dat er kindjes in de ruimte naast de feestzaal stonden, kon behalve de ouders en de 2 leidinggevende niemand bijkomen, dan waren ze er overdag gewoon bij en sávonds gingen ze slapen!

9. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

Feb 6, 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    als eerste van harte met jullie voorgenomen huwelijk!
    toen wij trouwden was onze dochter net een jaar geweest. ze zou gewoon op locatie slapen, ik heb een babyfoon met trilfunctie! en niemand kon daar bij haar komen. maar mevrouw wou niet slapen en heeft samen met ons doorgefeest tot half 1...gelukkig was ze absoluut niet vervelend!
    zelf werk ik ook op kdv..en ik zou het niet doen als ik gevraagd werd! is toch beetje werk-prive gescheiden houden maar je kunt in elk geval vragen misschien willen ze wel!
    nog veel plezier en succes met de voorbereidingen!

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

Jul 14, 2009
    2,774
    0
    0
    Is het geen optie om thuis een tuinfeest te geven,zo ben jij dicht bij je kindjes en kun je genieten van je feest.Je kunt dan zelf bij ze kijken of opa/oma,er is altijd oppas dan.

11. Eeksie

Eeksie Bekend lid

Jun 10, 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Het lijkt mij ook wel dat er een betere oplossing is dan geen feest... Inderdaad zou je na kunnen kijken of je er een bedje voor ze neer kan zetten. Vaak slapen kindjes wel als ze maar moe genoeg zijn! Ik vind het ook niet raar om een vaste invalkracht te vragen, is toch ook aardig vertrouwd dan. En mocht het echt niet lukken, dan breng je ze maar hoor, zie dat je ook in Drenthe woont. :D

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,039
    113
    Wij hadden hetzelfde probleem destijds. Ons zoontje heeft uiteindelijk ook op de feestlocatie geslapen. Mijn moeder had de babyfoon en ging elk kwartier ongeveer even kijken.

13. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    op het trouwfeeest van me schoonzus heeft haar zoontje van toen 2 lekker in de bondolino op zijn pap zijn rug geslapen

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter (van toen 2,5) heeft tijdens ons feest bij mijn ouders geslapen, waar er een oppas was (zus van schoonzus, die ook daar op haar neefje pastte). Mijn vader en schoonmoeder hebben haar 's avonds voor het feest naar toe gebracht. Wij wilden haar liever nog even op het feest hebben. Helaas was ze voor die tijd al zo moe van alle indrukken dat ze alleen maar overstuur was. Ze heeft overigens heerlijk geslapen.
    Wij hebben er ook aan gedacht om de camper van mijn ouders op het terrein van de feestlocatie te zetten.

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Wij hadden met een trouwfeest van een zus een kamertje achteraf op de feestlocatie. Ging prima.
    Af en toe gingen we kijken.
    Onze dochter was toen 2maanden oud.

groetjes!

16. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Hier ook dit "probleem".
    Ik ga trouwen eind sept en dochterlief is dan 1,5 jaar. Nu heeft mijn zus ook kleine kinderen dus uiteindelijk besloten dat zij daar gaat logeren. De moeder van mijn zwager (de oma van de andere kindjes dus) zal dan oppassen. Mijn dochter blijft dan gewoon de hele nacht en wij zullen haar de volgende dag weer ophalen.

Wellicht zijn er in jouw familie/vriendenkring ook mensen met kleine kinderen die een oppas hebben?

Mijn dochter op de feestlocatie laten slapen zou ik persoonlijk nooit doen, lijkt mij niet echt prettig "feesten".

17. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk ook niet dat ik prettig kan feesten met de kinderen op de feestlocatie.
    Ik ga morgen voorzichtig vragen of er iemand op de kdv is die eventueel zou willen oppassen.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Stel dat er geen juf of stagaire wil, zou je evt. nog de ouders van een vriendje/vriendinnetje van op de opvang kunnen vragen.

19. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    We hebben de oplossing:D:D
    Vanmorgen gelijk geregeld....i.p.v 's avonds gaan we 's middags feesten. Van 14 tot 18 uur met buffet. Zo kunnen de kinderen er ook bij zijn.
    Nogmaals bedankt voor het meedenken.

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hier zijn wij sept 2010 getrouwd... En wel met een feest..
    Vooraf hadden wij mijn zusje en haar vriend gevraagt of ze het erg vonden om de kinderen in de gaten te houden die dag.
    Dat vonden ze zelf helemaal niet erg. Kinderen waren toen 5, 2 , 9 maanden
    Voor de kinderen was het vertrouwd en op die manier voor ons ook heel gerusstellend.
    Ik had een reistrollie gevuld met allemaal spulletjes die nodig waren die dag... Die lag vooraf al bij hun in de auto.
    Ook mijn andere schoonzus sprong bij (mijn broer was namelijk ceremoniemeester)....
    's avonds bij het feest hebben we op een ander gedeelte een campingbedje neergezet voor de jongste en een babyfoon geplaatst voor het geval dat ze erg moe zou zijn.
    De andere 2 hebben heel de avond mee gefeest en gedanst.. ik zou ze beslist niet hebben willen missen op ons feest.. Zo leuk om te zien hoe ook hun genoten.
    Mijn dochter is in slaap gevallen in de kinderwagen en heeft de hele avond doorgeslapen en negens last van gehad...

Share This Page