trouwen met 30 weken zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daanielle, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daanielle

Daanielle Lid

27 feb 2014
    48
    1
    8
    Hoi meiden,

Wij willen heel graag trouwen voordat ons kindje geboren word in september en hebben besloten om kosteloos te trouwen.
    Zijn hier mensen die ook rond 30 weken zwangerschap zijn getrouwd en wat is jullie ervaring hierin? en zijn er ook mensen die ervaring hebben in het kosteloos trouwen? heb gehoord dat je zo weer buiten bent?

Liefs

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik ben getrouwd met 30 weken! Wilden eerst ook kosteloos doen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat je dan (bij ons) in een hokje van 2 bij 2 verwacht wordt met alleen de getuigen en idd binnen de kortste keren weer buiten staat. Ze hadden bij ons ook een low-budget mogelijkheid, dat hebben wij gedaan. We trouwden in de vergaderzaal van B&W, hadden onze moeders, broers en zussen met kids en getuigen bij ons. Waren dus ook iets langer binnen omdat er nu wel een praatje gehouden werd enz. We zijn op een donderdag getrouwd en de zaterdag erna hebben we een feest gehouden in de tuin van mn schoonzus, grote bbq enz. Hier waren onze close ooms, tantes, neven, nichten en vrienden dus ook bij. Het verspreiden was sws lekker omdat ik het niet had getrokken op 1 dag.

3. Pioenroos89

9 mei 2013
    59
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij gaan 18 mei trouwen en zijn 4 juni uitgerekend.
    Ook kosteloos, dit is puur dat de formaliteiten geregeld zijn...maarja als de kleine eerder komt dan trouwen we zoals we op de planning hadden in 2016.

4. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    wij trouwen ook 18 mei, kostenloos. In een zaaltje waar 10 mensen in kunnen en wijzelf dan.
    Het is niet romantisch en dat hoeft ook niet, belangerijkste is dat we getrouwd zijn voor onze kleine en dat alles goed geregeld is

5. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Wij trouwen op 4 mei kosteloos en mogen dan inclusief onszelf met tien personen komen. We staan dan met 10 minuten weer buiten. Als we thuis komen doen we een taartje en brunch en vrijdags vieren we een feestje voor 40 personen. Ik ben dan 31 weken zwanger.

6. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik ben getrouwd met 37 weken wij hebben het alleen met de ouders gedaan zijn na de plechtigheid gaan eten met de ouders was een mooie dag

7. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wij gaan 13 april trouwen, ben dan 33.5 week zwanger. We doen dit gratis en ff snel in het gemeentehuis en ook om alles goed geregeld te hebben. Je mag bij ons 10 personen incl. wij zelf mee naar binnen nemen.
    Daarna is iedereen die wil gewoon welkom bij ons om koffie met gebak te komen eten. En s avonds trakteren onze moeders ons op een etentje.

8. Daanielle

Daanielle Lid

27 feb 2014
    48
    1
    8
    #8 Daanielle, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt: 1 apr 2015
    hier staat de datum ook vast, 20 juli:D ik ben dan 30+4 zwanger. Wij gaan dit ook kostenloos doen. Hier mogen alleen maximaal 4 getuigen mee naar binnen en staan na 5 minuten weer buiten maar ben zo blij dat ik straks dezelfde achternaam heb als mijn kindjes:D

Dat weekend daarna houden we een bbq in de tuin voor onze naaste familie en vrienden.

Jullie nog leuke ideeen om te gaan doen op de dag zelf? Vind het brunch idee wel heel leuk!
    En waar halen jullie je jurk? gaan jullie voor een echte bruidsjurk of gewoon een mooi jurkje?

9. Wij zijn ook kosteloos getrouwd, toen ik ruim 35 weken zwanger was. Het is inderdaad niet heel uitgebreid, maar ik had niet het idee dat we 'even moesten tekenen' en de deur weer uit werden gezet ;) Dat had ik vooraf wel verwacht, ook door de verhalen die ik hoorde.

Wij zijn op het gemeentehuis in Drunen getrouwd (was nog best lastig om een gemeente te vinden waar je kosteloos mag trouwen, als je er niet woonachtig bent!) en daarna naar de Efteling gegaan. M'n moeder had als verrassing een taart gebakken en meegenomen. Zij is stiekem in één van de restaurants wezen vragen of we hem daar op mochten eten en dat was geen probleem. Kregen de koffie/cola/chocolademelk zelfs gratis omdat we net getrouwd waren, als cadeautje :D We hebben foto's gemaakt in het Sprookjesbos en verder gewoon gedaan wat je normaal gesproken ook in de Efteling doet. 's Avonds was ik hélemaal kapot en zijn we gewoon naar huis gegaan. We hebben patat gehaald bij de snackbar en het in bed opgegeten :D Was een topdag!

Ik had een simpel, wit jurkje van Noppies aan.

Veel plezier, 20 juli! ♥

10. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
  11. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook kosteloos trouwen in juni en ik ben dan ook 30 weken. Wij mogen er maar 4 mensen bij hebben, dat vind ik wel jammer. Daarna gaan we foto's maken met de volkswagen bus van mijn broer en gaan we lunchen/ brunchen met ouders en broers en hun gezij erbij. Dan rijden wij door naar huisje aan de kust waar we met onze hond nog gaan genieten van een weekje samen😊
    Kleding moet ik nog naar kijken, daar wacht ik liever nog even mee tot ik weet hoe 'groot' ik dan ben😆

Deel Deze Pagina