zware baby niet ingedaald

Discussion in 'Zwangerschap' started by malouc, Aug 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malouc

malouc Lid

Aug 11, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Ik ben gisteren op controle geweest en ben 38 weken nu
    De baby werd geschat op 4,110 kg momenteel hij was ng niets ingedaald en had dus ook niets ontsluiting, de gyn vertelde dat er kwasi 0 kans was op een normale bevalling, ik moet met 39 weken tegen op controle en gaan het dan bekijken, zijn er ng mensen met een zware baby waarvan hij niet inhaalde, ik hoor graag verhalen? Xx

2. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn 1e kindje daalde niet in, maar omdat er geen reden voor was zijn we toch gestart met een normale bevalling. Helaas na 15 uur weeën en 1,5 uur persen is het toch een ks geworden.

De tweede nu wil ook niet indalen. Hij ligt al weken in de juidte houding maar zakt gewoon niet door. Volgende week wordt de knoop doorgehakt, maar ik vrees voor een geplande ks.

IS de grote van het kindje de reden bij jou dat hij niet indaalt? Dat hoeft toch niet perse? Het gewicht blijft altijd een schatting

3. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Mijn zoontje woog 4318gram op 39.4 weken (geboorte). Indaling begon rond de 37 weken, 1 dag voor geboorte was hij bijna volledig ingedaald

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    En waarom zou jij geen kans hebben op een normale bevalling? Omdat hij/zijn niet indaald of omdat hij/zij groot is?

Bij mijn dochter werd er op 33-34 weken gezegd dat ik zowiezo NIET voor de 40 weken zou bevallen 'ze zit nog veel te hoog...' kreeg ik te horen.
    Op 38.4 weken spontaan bevallen en ze was nog helemaal NIET INGEDAALD, ze begon pas te zakken in mijn buik!
    Tijdens de bevalling (heb ik natuurlijk pas achteraf gehoord) dacht iedereen (vroedvrouwen) dat mijn bevalling lang zou duren omdat ze zo hoog zat. Na 7 uurtjes weeen was ze er (voor een eerste niet lang) en de tweede trouwens na 3 uurtjes!!

Ze zitten er echt wel vaker naast met hun schattingen (qua gewicht) of voorspellingen over bevallingen! Je moet sowieso positief blijven denken!!

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn zoontje was niet zo zwaar (3480gram), maar ook niet ingedaald. Toen de vliezen braken was hij nog steeds niet ingedaald en is na 24uur plat liggen en 6 uur weeen gewoon via de natuurlijke weg geboren.

Het hoeft niets te zeggen, maar toch fijn dat ze het goed gaan onderzoeken. Dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    mijn dochter was 4000 gram en daalde met de bevalling pas in!
    bevalling was een eitje! dus zou me niet te veel zorgen maken.
    ik ken iemand die een dochter van 3500 gram had, helemaal uitgescheurd. daarna een zoon van 4770 gram! geen scheurtje superbevalling!
    zou me geen zorgen maken om de grootte. lijkt me niet de reden dat t niet indaald hoor....

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het ligt een beetje aan je eigen bekken etc, kan een reden zijn dat hij niet indaald.

8. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Onze kleine man daalde ook niet in. Na een bevalling van 24 uur, inclusief persen is het uiteindelijk toch een keizersnede geworden. Bij de geboorte woog onze zoon 4045 gram. Toch was het niet (van tevoren) indalen volgens mijn gynaecoloog niet persé een reden om niet natuurlijk te kunnen bevallen. Succes meid!

9. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ons mannetje is afgelopen donderdag (37+2) al geschat op 5053 gram en kan niet indalen, printers hij wel. diameter van zijn hoofdje is ook al 10,5 cm komende week krijg ik en geplande keizersnee, daarmee willen ze zelfs niet tot 39 weken mee wachten.

10. malouc

malouc Lid

Aug 11, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, de gyn zei dat alles vanbinnen nog veel te vast zat en sprak over een geplande keizersnede die ze als alles goed was vanaf 39 weken uitvoerde. Hij heeft me niet echt een reden gegeven wat er nu niet lukt maar hij zei als we moeten wachten tot alles vanzelf gebeurd is het kind veel te groot voor een normale bevalling en je weeenopwekkers geven zou veel te zwaar worden en zou het geen mooie bevalling zijn. Xx

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Wat raar zeg! Je bent 38 weken, je lichaam heeft nog 2 weken de tijd om zich klaar te maken! Ik vind dat je gyne écht wel véél te snel over een keizersnede praat!
    Als je pas over 2 weken zou bevallen zal je kindje rond de 4,5kilo zijn (volgens de schatting), maar die krijg je er ook prima uit hoor! Die is zeker niet veels te groot dan toch? Een flinke baby ja, maar veel te groot spreek ik over kindjes boven de 5kilo!

Bij mij zoontje op 3 uur bevallen, zonder iets van verdoving! Prima te doen!
    Jammer dat hij je al zo snel wil laten inleiden dmv keizersnede, er iets niets mooiers dan een natuurlijke bevalling!

12. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindje na de geboorte weegt. Bij ons hadden ze ook geschat dat het een kindje van 10 pond zou worden, maar uiteindelijk woog hij ' maar' 8 pond;)

13. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier precies hetzelfde verhaal! Ben nu 40,4 weken zwanger van eerste kindje, word ook een flinke 8 pond geschat, maar wil ook maar niet indalen, terwijl ze al 11/12 weken goed ligt.
    Bij mij wachten ze gewoon met de bevalling af wat er gebeurd. Als ze niet indaalt tijdens de bevalling, moet ik naar het ziekenhuis.voor een poliklinische bevalling. Wil het dan echt niet.lukken, dan zal het een ks worden, maar ik dacht dat over het algemeen de meeste kinderen wel tijdens de bevalling indalen.

Wat apart dat je gyn. nu al een ks wilt! Hoe sta je daar zelf in? wil je je het niet via de natuurlijke weg, met hulp van wee-opwekkers proberen, of ben je tevreden met de keuze voor een ks? Geef iig goed aan wat je wilt! Ik persoonlijk heb bij de gynaecologen die ik heb gehad, steeds erg het gevoel gehad dat ik echt een nummertje was, en dat ze niet echt meedachten met wat het fijnst voor mij is. Maar ik kan net pech gehad hebben, haha! Hoe dan ook, heel veel succes!

14. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik vind het ook wel heel wat dat ze nu al een ks gaan plannen.
    Er wordt bij mij nu wel gekozen voor een ks omdat bij de 1e hij ook tijdens de weeën niet indaalde. Ik zou dolgraag normaal bevallen, maar ik zou het niet aankunnen om weer zo'n dubbele bevalling in te gaan.

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    mijn oudste was ook niet in gedaald maar kreeg gewoon weeen en de kleine man daalde in tijdens de bevalling gewoon lekker thuis. dus het zegt allemaal niks

Share This Page