trouwen of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Eigenlijk is het meer de vraag of je graag wilt trouwen of niet. Ik bedoel, als het echt meerwaarde voor jullie heeft zou ik het wel doen. Als je het alleen doet omdat het anders zo'n gedoe is, is het goed om te beseffen dat het gedoe wel mee valt.

    Gewoon erkennen bij de gemeente (gratis) en ouderlijk gezag aanvragen bij de kantonrechter (ook gratis) en dan ben je klaar. Als je al een samenlevingscontract hebt, hoef je tov elkaar niets te regelen. Anders is het wel verstandig om een samenlevingscontract te maken of een testament. Dat kost natuurlijk wel het nodige. Als je getrouwd bent is dat niet nodig.

    Voor de situatie dat er met jullie beide iets gebeurt kun je een testament laten maken; dit is ook het geval als je wel getrouwd bent.

    Succes!
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij gaan 14 september trouwen en mijn vriend heeft Evi dus voor haar geboorte erkend. Wij hadden alleen een samenlevingscontract maar daar staat verder niks in over kinderen.
    Dat is echt helemaal geen gedoe hoor en ik weet niet of het overal zo is, maar ons kostte het niets.

    Wij gaan nu trouwen voor onszelf, niet omdat dat makkelijker is dan met Evi ofzo.

    En de voogdij (voor als er wat met ons mocht gebeuren) moet toch apart worden vastgelegd bij de notaris.
     
  3. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Vind dit wel interessant om te lezen... wij hadden het er een tijd geleden ook over... Erkenning, gezag aanvragen...of gewoon trouwen? We zijn er ook nog niet helemaal uit.
    Inderdaad wel handig om te weten om dingen vast te laten leggen bij de notaris voor het geval er iets gebeurd.

    Wat ik me wel afvraag, aan de degenen die een kindje hebben of krijgen, en niet getrouwd zijn, maar samenwonen... Wiens achternaam krijgt het kindje in jullie geval?
     
  4. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ons kindje krijgt de achternaam van mijn vriend, gewoon omdat als we ooit nog eens trouwen de kidnjes die dan geboren worden ook de achternaam van hem krijgen.

    En als je getrouwd bent moet je ook een testament op laten maken hoor en dat kost echt niet 1000 euro. Sommige zijn echt verkeerd voorgelicht!
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je getrouwd bent ben je niet verplicht omdat te doen, mijn schoonzusje en zwager hebben het pas laten doen ,hun kleine is een jaar en een testament kost 500 euro.
    dus als je niet getrouwd bent kost het 450 voor de voogdij en 500 euro voor voor het testament als je dat ook gelijk wilt regelen.
    kom je toch al bijna op 1000 euro .
    ik schud dat niet zo ff uit me mouw dus wij hebben de goedkoopste manier genomen, gratis trouwen.
     
  6. Niet meer actief

    Dat zonder poespas is ook niet helemaal waar, want je hebt nog steeds 2 getuige nodig... en ze willen het zelfs afschaffen he... de ger. partnerschap, want stel je gaat ooit emigreren naar het buitenland of wat dan ook.... geld het daar dus niet! het is alleen maar in NL iets waard.

    En ger partnerschap kun je net zo goed gaan trouwen, maar ook dat vind ik onzin omdat je een kindje krijgt... ik wil trouwen om de juiste redenen en niet omdat ik een kindje met hem heb.. wij zouden ook gaan trouwen, op 10 juni maar uhhh onze bink kwam er gauw tussen is 9 juni geboren... en wij stelen het nu uit zelfs voor 5 jaar... wanneer de kleine man het snapt gaan we trouwen en op de juiste manier met alle poespas erom heen ;)

    en bij ons was het trouewns ook gratis de erkenning etc etc
     
  7. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Je kunt zelf kiezen of je wilt dat je kindje jouw achternaam krijgt of die van de vader. Dus dan is je vriend wel officieel de vader maar draagt het alleen jouw naam
     
  8. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik denk dat wij ook voor het trouwen kiezen, en niet alleen voor het geld maar ook omdat we heel erg veel van elkaar houden. als je je al bekijkt van een notaris kost helaas heb ik niet even 500euro of meer liggen om ff aan de notaris te betalen.

    @ gilmoora stel dat we toch niet trouwen krijgt de baby gewoon mijn vriends achternaam want ik wil zowieso achter een paar jaar voor de kerk trouwen.
     
  9. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Als je getrouwd bent moet je alsnog een testament op laten maken hoor en dat kost ook geld.
     
  10. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    een testament is niet verplicht om te hebben zoals ik begrepen heb.
     
  11. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Nee het is niet verplicht, maar wel verstandig
     
  12. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    oke dat begrijp ik maar ja dat kan altijd nog.
     
  13. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij gaan ook trouwen, wilde het doen voordat de kleine er is maar bij nader inzien vind ik t toch leuker om te wachten tot t voorjaar.
    Heb ik (hoop ik) mn figuur weer terug, geen last meer van zwangerschapskwaaltjes en ik mag weer alcohol drinken dan.

    Ik weet niet wat een testament kost, volgens mij een paar honderd euro, geen 1000 in ieder geval.
    Wat wel duur is zijn huwelijkse voorwaarden, dat kost ongeveer 750 euro als je t doet voordat je getrouwd bent en doe je t als je al getrouwd bent dan kom je boven de 1000 euro uit.
    Ik denk dat dat hier op t forum met elkaar verwrd wordt.
    Wij gaan in ieder geval met huwelijkse voorwaarden trouwen ivm een eigen bedrijf.
    Ons kindje is gewoon erkend en straks regelen we het gezag. Dat kost hier op zich niks, je hebt alleen de kosten van de officiele uitreksels die nodig zijn, maar da's tientjeswerk.
     
  14. truus12349

    23 mrt 2007
    14
    0
    0
    Het blijft een hot item het trouwen. Ooit hoop ik dat wij dit ook nog eens gaan doen. Maar voor nu is alles goed geregeld.
    Onder huwelijkse voorwaarde zou ik niet willen het lijkt dan net alsof je nog niet honderd procent voor elkaar gaat. En niet zeker van elkaar bent.
     
  15. Jennefer1985

    Jennefer1985 Actief lid

    onder huwelijkse voorwaarden zou ik zeker wel doen als een van beiden een eigen bedrijf heeft anders ook niet precies zoals je zegt maar met een eigen bedrijf komt er iets anders bij kijken wat als het niet goed met de zaken gaan ;) (tenminste bij eenmanszaak en een VOF) als je bv de inboedel en bv het spaargeld/huis op de naam van de ander zet kunnen ze niet zomaar ineens alles van je wegnemen (het vertrouwen in elkaar moet dan juist wel enorm groot zijn ;) )
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Niet alleen als t een vof of eenmanszaak is hoor.
    Tis idd zo dat je dan je spullen veilig kunt stellen.
    Maar buiten dat moet je ook realistisch zijn, een relatie kan fout lopen.
    En het is dan niet de bedoeling dat de partner het bedrijf kapot kan maken.
    En je hoeft niet bang te zijn dat je een hoop geld mis loopt als je de partner bent waar het bedrijf niet van is. Daar zijn heel mooie constructies voor.
     
  17. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Tja wij zijn met de andere 3 niet getrouwd, pas toen ik 18 weken van deze zwanger was zijn we getrouwd!
    En kwa kosten, ik zou niet weten wat er in moet verschillen hoor :confused:

    Alleen moet je vriend vrucht erkennen met ongeveer 7 maanden en heb jij alleen gelijk de voogdij na de geboorte, dit kun je daarna gewoon veranderen door een brief naar de rechtbank.(formulier krijg je bij de gemeente)!
     
  18. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Testament en trouwen :confused:
    Das voor mij geheel nieuw, dat mag en is geen moeten.
    Kan ook 20 jaar na je trouwen pas.

    Als je onder huwelijkse voorwaarden trouwt dan moet je vantevoren nog wel naar de notaris om alles te verdelen wat vban wie is.
    Maar onder gemeenschap van goederen(zoals wij) dan hoef je niet naar een notaris of advocaat.
     
  19. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ** hoe krijg je het voor elkaar..allebei een uitkering!
    staan jullie niet bijelkaar ingeschreven.

    **waarom werken jullie niet!
     
  20. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Nou bv school of een ziekte!

    Wat een harde vragen zeg, zoiets kan je toch zeker ook normaal stellen!
     

Deel Deze Pagina