Verkoop hoek fb /gratis.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik ben zolder aan het opruimen .
    Nu heel veel gratis op fb en mp gezet. Maar ook aardig wate dingen voor zeer kleine prijsjes .
    De dingen waar ik wat voor vraag zijn echt nog zgan zoals het eruitziet
    Met kleine prijsjes bedoel ik 1 a 2 euro .

Merk dat er weinig animo is dus heb bepaalde dingen nu gratis gezet zodat het snel weg is en ik weer wat ruimte heb. En dan ineens staan ze in de rij.
    Kan mij hier zo aan ergeren. Voor een euro of 50 cent hebben ze het niet nodig maar gratis dan word ik belaagd onder de pberichten.

Merken jullie ook dat je weinig of niets meer verkoopt.
    Denk dat ik alleen maar in de auto laad en naar de kringloop breng.
    Kan mij herinneren dat het paar jaar geleden goed liep.

2. rums

rums Niet meer actief

Wisselt hier ook enorm. Markplaats liep hier vorig jaar totaal niet en fb wel. Nu is het andersom.
    Ik ben ook lid van een ruilhoek dat vind ik een mooi alternatief voor als het niet veel kost maar eigenlijk te goed om zomaar weg te geven.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb juist veel verkocht vorige week op mp. Facebook heb ik niet.

Het wisselt inderdaad wel qua verkoop en animo.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat vind ik ook altijd zo vervelend. Ik zet maar weinig te koop op fb maar geld betalen willen ze niet. Zet je het op een weg geef dan wil plotseling iedereen het hebben. Zulk soort kleding gaat dan ook altijd naar een goed doel.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik doe eigenlijk niet de moeite meer voor kleine spullen. Dingen boven de 10 euro vind ik nog de moeite waard te verkopen en dan via mp. Fb komt toch apart spul op af, alles gratis.

Kun je niet op een rommelmarkt ofzo staan?

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik merk dat sommige dingen via mp heel goed gaan: maxi-cosi, kruiken. Babykleding op dit moment juist totaal niet grappig genoeg.

Maar ik herken het wel hoor: iedereen wil het gratis wel hebben maar zodra het 1 euro kost dan niet. Qua kleding gaat het hier dan ook altijd in de kledingcontainer als het niet verkocht wordt. Dan komt het tenminste bij mensen die het niet kunne betalen.

7. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Nou ik wil er graag snel van af dus rommelmarkt zie ik niet zo zitten. Denk dan maar kringloop idd.

8. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Wat ik als koper juist weer heel jammer vind is dat op mp veel dingen te duur aangeboden word.
    Ik ben bijvoorbeeld best wel voorstander van 2dehands spullen en kleding. En ben nu vaak aan het kijken naar kinderkleding van moppies, tumble n dry, vingino enz..
    Maar mensen vragen op mp nog de hoofdprijs ervoor terwijl ik met koningsdag 50 cent betaal.

9. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ja vind dat idd zo vervelend. Nu ook een baby activiteiten ding. Echt nog nieuwstaat. Toen voor 25 euro gekocht en heb hem er op staan voor 2 euro. Zo van alle kleine beetjes helpen. Niemand. Denk ik ff testen en zet hem op gratis en binnen 4 min 31 reacties .

En als er dan mensen reageren op de dingen en ik vraag wanneer ze het komen halen liefst vanavond of morgen dan krijg je antwoord volgende week. Echt wat moet je hiermee grrr

Marchella en Blijdorp vinden dit leuk.
  10. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik herken het wel...
    Zo heb ik ook dingen waarvan ik het zonde vind om het weg te doen, maar geen hond wil het hebben. Soms zelfs niet gratis.
    Mijn eigen oude wieg, bijvoorbeeld. Ik ga hem niet gebruiken voor buikbaby, want hij past echt hopeloos slecht in de slaapkamer. Het matrasje was inmiddels meer dan 30 jaar oud en keihard, die heb ik dus wel weggedaan. Maar de wieg, met gietijzeren onderstel heb ik nog. Ziet er mooi uit verder, maar staat nu voor l*l op zolder stof te vangen.

Fb: geen reacties.
    Mp: 1x de vraag wat ik er voor wil hebben (ja niks, ik ben blij als het ding weg is en nogmaals gebruikt wordt) en de vraag of ik m wil verzenden. (Nee, staat er ook bij, dat ding is best lomp, ik zou niet weten hoe):rolleyes:

En soms met schoentjes of kleren van dochter die nog praktisch nieuw zijn. Vraag je er een paar euro voor, haken mensen gewoon af.
    Kleding verkoop ik daarom alleen nog in pakketten. Misschien is op een rommelmarkt staan nog niet eens zo'n gek idee voor mij...:cool:

11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Terre des Hommes heeft heel veel tweedehands winkels in Nederland
    Deze worden gerund door vrijwilligers en de opbrengst wordt ingezet tegen kinderuitbuiting overal in de wereld :thumup:
    Zij zullen heel blij zijn met die spullen en wat ze niet kunnen verkopen gaat alsnog naar de kringloop.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ohja precies wat jij hebt dat heb ik dus ook. Ik heb ook mooie winterjassen 1 winter gedaan met 3 jassen dus zo goed als nieuw. En idd ik hoef er niet veel voor al geef je 5 euro ofzo. Maar nee niemand. En als je zet gratis moet je zien hoeveel reacties. Nou sorry maar dan idd liever naar de kringloop. Lompe is dat mensen het daar dus wel kopen?! Mensen zijn echt super gierig geworden. Ik geef dan ook alleen iets gratis weg als het mij in de weg staat en ik weet dat het geen waarde heeft haha.

Vroeger liepen die buurt groepjes idd aardig goed maar ondertussen niet meer lijkt het wel. Via mp ben ik nog wel het eea kwijt geraakt zoals een swarovski verzameling dat liep echt niet via fb. Ook de prijs die je in gedachten hebt voor iets krijg je eigenlijk nooit meer mensen bieden echt ver onder

13. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ja zeer herkenbaar helaas, maar ik vind ook momenteel dat mensen super veel geld durven te vragen voor hun spullen. Ik was bv op zoek naar toet toet spullen. Dan gaan ze maar hoogstens 10 euro onder de verkoop prijs zitten. Ja dat vind ik teveel want als ik wacht op een aanbieding van Intertoys ofzo heb ik het splinternieuw voor dezelfde prijs bv.
    Maar idd zet er eens spullen gratis op binnen no time ik weet niet hoeveel reacties. Momenteel vind ik mp wel beter verkopen

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben aan het bekijken wat we met alle roze spullen in ons huis zullen gaan doen... maar volgens mij krijg je er drie keer niets voor!
    Ik overweeg om een snuffel ochtend ofzo te doen bij ons thuis te doen zodat bekenden (al dan niet gratis) kunnen komen uitzoeken...
    Ik hoef er echt niet veel voor te hebben maar op de vrijmarkt voor 50 cent? Dan geef ik het nog liever weg!

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb al heel lang niets geprobeert te verkopen. Maar door de voorbeelden die jij nu noemt doe ik dat ook niet meer. Ik geef alleen nog maar weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken. Ik had in mijn zwangerschap een winterjasje voor dochter gekocht van 230 euro. Helaas qua maat compleet verkeerd ingeschat en nooit gedragen. Op marktplaats gezet voor 75 euro (dus nieuw met kaartjes van de huidige collectie want was een model dat jaarlijks terugkomt) en dan bieden mensen nog 10 euro. Nou dan gebruik ik het nog liever als poetslap dat dat ik het voor 10 euro verkoop en nog liever maak ik er anderen mee blij dus dat doe ik nu alleen nog maar.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Zo doe ik het ook. Echt, ik ga de moeite niet meer nemen. Dat werk wat je er aan hebt, het is het me niet waard, dus voor kleine, goedkope dingen ga ik eens in de zoveel tijd naar de kringloop of ik geef het weg.
    Alleen dingen die nog echt wat opbrengen verkoop ik.

17. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik vind het heel wisselend, soms gaat het onverwacht goed en andere dingen verkoop ik niet.
    Hier is een kledingbank, daar gaat alles heen wat k niet verkocht heb. Of k laat het gewoon nog een tijdje liggen.

18. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik heb ook weleens nieuwe hakken proberen te verkopen op mp voor 5 euro per paar. Maar je krijgt gewoon geen reactie.
    Ik zelf ben wel weer bereid om voor mooie spullen bijvoorbeeld goede winterjas(liefst wel merk) of timberlands enzo geld te betalen.
    Ook voor onze kinderen vind ik het leuk om te speuren naar merk kleding. Maar vind het soms belachelijk dat mensen voor een setje van tumble n dry wat gedragen is nog 10 of 15 euro durfen te vragen. Terwijl het uiteindelijk voor 1 euro op koningsdag verkocht word.

Mocht iemand nog leuke spullen hebben van bepaalde kinderkleding jongens vanaf maat 86 en meisjes vanaf maat 68 dan houd ik me aanbevolen.
    Ook zwangerschapskleding of goede jas is welkom. Je mag me altijd een privé bericht sturen met bijv de link naar mp of foto's:thumup:

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jup herkenbaar. Ik.doe dat ook gewoon niet meer. Gratis dingen geef ik aan vrienden of doe t naar de kringloop. Via fb krijg ik vaak gekke mensen.

Die bijv. Je kamer rondkijken en bij alles vragen of je dat ook nog kwijt wil.
    Of bijv. Of je het ook nog kan brengen.
    Of afspraken niet nakomen.

Nee dankje. Bekijk het maar.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Daarom geef ik het weg. Geen gezeur over een paar euro, dat is me het gewoon niet waard. Eerst in de familie, maar daarna gaat het zo op zon weggeefgroep. Wordt het bij me thuis opgehaald, scheelt me weer een ritje kringloop ;)

Deel Deze Pagina