@Emama is er een reden waarom je perse volgend jaar pas wil trouwen? Je geeft aan dat het niet speciaal etc hoeft dan maar zou nu wel kosten gaan maken om het tot die tijd ‘af te dekken’? Mij lijkt dan de goedkoopste oplossing om nu gratis te trouwen voor de wet en bijvoorbeeld volgend jaar een feestje te houden (mocht je dat willen) met evt iemand die een ceremonie doet (dat hoeft dan niet perse een Babs te zijn). Dan is alles geregeld en hoef je niet en nu geld uit te geven en evt volgend jaar.
Even iets anders maar ook al ben je erfgenaam maar geen partner dan kun je ontzettend veel erfbelasting gaan aftikken en zul je het huis wellicht daarom moeten verkopen. Als partner heb je over een heel deel vrijstelling.
Ik denk dat niemand in een relatie daar op rekent. Maar dat is echt ontzettend naïef. Er kan vanalles gebeuren en ook lieve mensen doen dan onaardige dingen. Je hebt geen werk, geen inkomen en geen eigen dak boven je hoofd. Word echt tijd om wat te regelen. Op deze manier ben je veel te afhankelijk.
ja idd kosten 2e kindje is er dan en wou t liefst in de zomer en dan in de tuin ofzo een klein feestje maar tuin is nog niet af zat ook al te denken om zsm te trouwen en dan komende zomer feestje te geven maar weet t even niet meer zit nog met mn komende bevallng en nog meer dingen
ja dat is ook zo, maar heb er vrijwillig voor gekozen heb bijna 15 jaar altijd zelf een woning ed gehad en had t toen veel slechter dan dat ik het nu heb heb heel bewust hier voor gekozen en ben er heel zeker van vooral omdat ik ook geen terugval opties heb ik ken mijn situatie en mijn vriend en vroeger hebben we weleens ruzie enzo gehad dat we bijna uit elkaar gingen (voordat onze kleine er was) en toen mocht ik ook alles houden tot aan zn geld toe en wou hij gewoon naar zn ouders gaan maar dat wou ik uiterraad niet en hij ook niet gelukkig en zijn altijd bij elkaar gebleven en het goed uitgepraat heb echt heel veel slechte mensen in mijn leven gekend jammer genoeg beste vrienden en vriendinnen die uit eindelijk alleen maar op mn geld uitvaren ed heb daardoor veel mensenkennis opgedaan (en sndere gebeurtenissen) en weet dat mijn vriend alles behalve zo is anders had ik ook nooit kinderen met hem genomen ik kan mijzelf geen betere man wensen als hem gelukkig maar vind het wel lief van je dat je mij erop wijst
Misschien is het al gezegd (ik heb niet alles gelezen) maar als je zwanger bent en je wilt alles snel geregeld hebben waarom trouw je dan niet op korte termijn? Je wilt geen feest en het liefst gratis en dat kan in sommige gemeentes. Trouwen is op zich niet duur en met één handtekening is alles geregeld. De nalatenschap en je hoeft niks voor je kind te regelen. Wat is de reden dat je volgend jaar pas wilt trouwen?
Is het dan geen idee om nu stilletjes te trouwen en bijvoorbeeld volgend jaar voor jullie eerste huwelijksjubileum een feestje te geven? Dan kunnen jullie het met de kids en vrienden/familie vieren en is het aan de andere kant voor de geboorte allemaal geregeld. Kan je misschien ook wat rust geven voor je bevalling en laatste weken
Ja, wij hebben ook een partnerschap. Dit zou ik TS aanraden omdat je daarmee direct alles qua erfenis regelt, ook voor je kinderen. Als je niet al een kind hebt is dit zeker het makkelijkst, als er al een kind is niet je bij de notaris navragen hoe je dat kunt regelen. Belangrijk: bij een huwelijk 'wordt het kind geacht van de echtgenoot te zijn', bij een geregistreerd partnerschap moet je vriend voor de geboorte in bijzijn van jou ' de ongeboren vrucht erkennen'. Maar als je het toch goedkoop wilt doen en wilt trouwen, waarom dan nu niet even gratis trouwen op het gemeentehuis? Geregistreerd partnerschap een huwelijk kosten evenveel (of zijn even gratis) bij het gemeentehuis.
Ik lees nu dat er al een kindje is. Als je gaat trouwen voordat de nieuwe baby er is is het geregeld voor jezelf en de nieuwe baby maar ik weet niet hoe dat met het kindje staat dat buiten het huwelijk is geboren. Misschien zijn er hier dames die zo'n situatie hebben gehad en daar wat over kunnen vertellen?
zat daar ook over na te denken maar de wachtlijst om gratis te trouwen is erg lang vandaar dat ik ook dacht volgend aar dan kunnnen we dat nu regelen bij de gemeente voor volgend jaar de baby is er dan al en de tuin is dan klaar voor een klein feestje maar ga er nog over nadenken en maandag het een en ander bellen om te kijken hoe het allemaal zit
Handig zeg! Ik keek het na en dat is net 1 jaar na de geboorte van onze jongste gedaan, ideaal! Ik vond het nogal storend om te moeten erkennen, beetje onhandig. Fijn dat dat niet meer hoeft!
Goed dat het gefixed is. Is ook raar natuurlijk. Als je getrouwd bent gaat men er logischerwijs vanuit dat ieder kind door de partner verwekt is. Maar bij geregistreerd partnerschap moest je eerst officieel maken dat je niet rond gewipt had en je partner gewoon de vader is..
Ooh echt? Dat zei onze lieftallige notaris natuurlijk niet Hadden we toch iets meer research moeten doen.
Voogd regelen kan idd online https://formulieren.rechtspraak.nl/formulier/CGR_Voogdij_020.aspx/CGR_Voogdij_Inleiding_020 Echter in deze situatie is er veel meer nodig dan alleen mogelijke voogdij regelen. Je weet immers nooit hoe de toekomst loopt. Mijn ex-schoonzus en ik konden het ook super vinden en zouden zeker contact houden. Ik had een hele goede band met de hele familie, was daar altijd welkom etc. Tot er iets gebeurde waardoor we uit elkaar gingen. Nou, ik ben heel blij dat ik niet afhankelijk van hen was... En ik verwacht dat er nog 101 van zulke verhalen verteld kunnen worden. Hoe goed je het nu ook hebt en misschien wel 99% zeker zal behouden in de toekomst, er is helemaal niets zeker in het leven (op 1 ding na, dat je ooit overlijd). Dus regel iets, voor jullie allen
Je kunt ook rondkijken wat de wachtlijsten bij andere gemeentes zijn. Bij ons was de wachtlijst toentertijd ook aan de flinke kant, maar bij een naburige gemeente was dit veel korter. Wij hebben toen ervoor gekozen om in die gemeente te gaan trouwen. Dat maakt verder niets uit, alleen de naam van die gemeente staat dan op je trouwboekje.