Menstruatiecup vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb deze cyclus voor het eerst gebruik gemaakt van de menstruatiecup. Nu heb ik een paar dagen bloedverlies gehad en toen stopte dit. Dus ik dacht oké menstruatie over. Nu begin ik opnieuw te vloeien, terwijl ik nu de cup al 2 dagen niet in heb.
    Hebben meer mensen de ervaring dat de cup je echte menstruatie als het ware tegenhoudt? Dan werkt het systeem namelijk wel echt heel erg goed. Of heb ik bijvoorbeeld de verkeerde cup gekocht ofzo.
    Mensen tips en ideeën?

2. Treez

Treez Niet meer actief

Ik gebruik de cup al drie jaar en het heeft nog nooit invloed gehad op mijn menstruatie of cyclus. De bedoeling van de cup is ook niet dat het je menstruatie tegenhoudt, maar juist dat het opvangt. Ik denk eerlijk gezegd dat het toeval is. Misschien dat anderen wel deze ervaring hebben?

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Nee, ik herken het niet. De cup vangt alleen bloed op, houdt niets tegen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik hoop ook dat het toeval is. Laat hem in ieder geval even achterwege tot de volgende ronde.

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dit en daarbij zitten er ook geen hormonen ofso in die dit proces in gang zouden kunnen zetten. Ik denk ook echt dat het toeval is.

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Is gewoon toeval. De cup heeft nul procent invloed op je cyclus/menstruatie.

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Is gewoon toeval, ik merk nooit verschil. Zou ook heel raar zijn als het wel invloed had.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bedankt dames. Ik had even de bevestiging nodig dat het niet door de cup kwam. Het is voor mij al een hele stap om hem te gebruiken omdat ik niet tegen tampons kan. Dus vandaar. Ik ga de volgende menstruatie gewoon weer opnieuw proberen.

Deel Deze Pagina