Ik heb deze cyclus voor het eerst gebruik gemaakt van de menstruatiecup. Nu heb ik een paar dagen bloedverlies gehad en toen stopte dit. Dus ik dacht oké menstruatie over. Nu begin ik opnieuw te vloeien, terwijl ik nu de cup al 2 dagen niet in heb. Hebben meer mensen de ervaring dat de cup je echte menstruatie als het ware tegenhoudt? Dan werkt het systeem namelijk wel echt heel erg goed. Of heb ik bijvoorbeeld de verkeerde cup gekocht ofzo. Mensen tips en ideeën?
Ik gebruik de cup al drie jaar en het heeft nog nooit invloed gehad op mijn menstruatie of cyclus. De bedoeling van de cup is ook niet dat het je menstruatie tegenhoudt, maar juist dat het opvangt. Ik denk eerlijk gezegd dat het toeval is. Misschien dat anderen wel deze ervaring hebben?
Dit en daarbij zitten er ook geen hormonen ofso in die dit proces in gang zouden kunnen zetten. Ik denk ook echt dat het toeval is.
Bedankt dames. Ik had even de bevestiging nodig dat het niet door de cup kwam. Het is voor mij al een hele stap om hem te gebruiken omdat ik niet tegen tampons kan. Dus vandaar. Ik ga de volgende menstruatie gewoon weer opnieuw proberen.