Hoi, Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hebben gedaan om het dalijk alles goed voor je kindje te regelen. Wij zitten namelijk in dubio. Trouwen hoeft van mij niet perce maar hoe regel je het nou allemaal goed voor het geval ( ik hoop het natuurlijk niet) dat wij komen te overlijden. Ik ben er helemaal niet in thuis en kan dus wel wat info / hulp gebruiken Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Gr ice
Wij hebben een samenlevingscontract + testament bij de notaris opgesteld toen wij gingen samenwonen nu ruim 2 jaar geleden. Een samenlevingscontract alleen maakt je namelijk niet elkaars erfgenamen. Voor onze dochter hebben erkenning aangevraagd bij de gemeente (tijdens de zwangerschap) en het gezamelijk gezag bij de rechtbank. Die papieren krijg je bij het erkennen van de vader op het gemeentehuis. Invullen na de geboorte en opsturen. Volgens mij is zo alles goed geregeld. Mochten wij trouwens allebei overlijden, dan is er in principe nog niks geregeld voor onze dochter. Wij hebben niemand aangewezen voor evt voogdij in zo'n geval. Dat moet je apart doen en ook laten vastleggen bij een notaris. Weet niet zo goed hoe het in z'n werk gaat als je dat niet doet.
Wij hebben ook een samenlevingscontract en beide een testament afgesloten. De voogdij is geregeld in een van beide , bij ons is het zo opgesteld dat er dezelfde rechten en plichten zijn als wanneer we waren trouwen. Op het erkennen van het kindje na. Dat moet dan wel gebeuren.
Hier nog niks, dochter is wel erkend en gezag geregeld. Vriend had het er afgelopen week ineens over dat hij deze niet hoeft te erkennen, omdat we dan al wel getrouwd zouden zijn, dus geen idee wat ie van plan is
Wij zitten met het zelfde. Gisteren hebben we de erkenning geregeld, maar er moet nog wel meer geregeld worden. Ik geef zelf de voorkeur aan geregistreerd partnerschap, en dat is natuurlijk bijna het zelfde als trouwen, maar voor mijn gevoel is dat het niet. Ik hou ook mijn eigen achternaam, maar wel alles is geregeld (op de erkenning na dan, maar dat hebben we al geregeld) Mijn vriend wil het liefst naar de notaris en daar alles vast leggen. We hebben nog even om er over na te denken samen
Wij zijn getrouwd. Was ook echt tot nu toe de mooiste dag van ons leven.... Natuurlijk is het ieder zijn eigen keus maar ik kan me niet voor stellen dat je zo een geweldig moment aan je voorbij zou willen laten gaan!
Tja ieder zn keus. Ik hou persoonlijk niet van al die opsmuk die bij trouwen komt kijken. Al kun je natuurlijk daar ook weer je eigen invulling aan geven. Overigens is bij geregistreerd partnerschap niet alles meteen geregeld voor de kinderen. Das een groot verschil tov trouwen. Met een samenlevingscontract zul je idd een testamenten erbij moeten laten opmaken. Anders gaat je kind na overlijden van beide ouders naar wildvreemden als je daar .niks voor regelt
Wij zijn getrouwd. En dan gelijk met feestdag en alles erbij Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kunt zelfs gratis trouwen. Alles is dan meteen geregeld en je hoeft geen toeren uit te halen om toch nog alles goed te regelen voor de kinderen. Gewoon, even trouwen, en klaar . Vonden wij het makkelijkst!
Omdat wij op het moment geen geld hadden om te trouwen hebben wij gekozen voor geregistreerd partnerschap. Het is in principe hetzelfde als trouwen, maar zoals eerder aangegeven voelt dit niet zo. dit hebben wij op maandagmorgen gedaan omdat dat hier gratis is (denk overal wel). het was voor ons de goedkoopste oplossing met betrekking tot ons aankomend wondertje. Mijn vriend heeft het vruchtje moeten erkennen, straks als de kleine er is, dan is automatisch het ouderlijk gezag geregeld. het enige verschil met trouwen is dat mijn vriend het vruchtje moest erkennen. nou dat is even een kwartiertje gemeentehuis en je bent klaar ik heb ook gewoon mijn eigen achternaam gehouden, omdat we toch nog een keer willen trouwen, maar dan als de kleine wat groter is en bruidsjonker kan zijn Ik denk maar zo, als het om de kleine gaat kost alles al genoeg geld, dan kun je net zo goed geregistreerd partners worden als een samenlevingscontract + testamenten, want dan kun je net zo goed gaan trouwen, (vond het zelf nogal prijzig) Ik hoop dat je door onze verhalen een besluit kunt nemen
Hier ook alles netjes bij de notaris vastgelegd. Dit ook omdat we een wat ingewikkelde gezins situatie hebben, maar houd er zoiezo wel van. Dus samenlevingscontract en testament. Ook hebben wij vastgelegd waar ons kindje heen gaat als wij samen zouden komen te overlijden. Groet Eva
Wij zijn gewoon heel traditioneel ( In onze ogen normaal ) eerst getrouwd, na het trouwen naar ons eigen huis gegaan om te wonen en een jaar na onze bruiloft verwelkomden we onze dochter in ons huis. Goed geregeld!
Wij zijn getrouwd, uit liefde, omdat we dat samen wilden, niet vanwege eventuele kinderen. Daarvoor hadden we al een samenlevingscontract en testamenten ivm het kopen van een huis. Die testamenten kunnen we dan straks aan laten passen. Hoewel je kinderen volgens mij automatisch je erfgenaam zijn, tenzij je dat juist anders laat vermelden. Ik wil nog wel vast laten leggen naar wie de kinderen zouden gaan mochten er ons iets overkomen. Maar dan moeten we eerst daar nog goed over nadenken en diegenen ook vragen of ze dat zouden willen.
Wij hebben ook een samenlevingscontract en een testament, dit hebben we gedaan toen we dit huis kochten. Onze dochter is door mijn vriend erkent en ouderlijk gezag is ook geregeld. De voogdij moet hier ook nog geregeld worden voor als er iets met ons mocht gebeuren. Is wel belangrijk om dit vast te leggen bij de notaris. Anders gaat Jeugdzorg zich er mee bemoeien en wordt er door de rechter bepaald waar je kind heen gaat. Ik denk wel dat ze eerst wel in de naaste familie zoeken.
Wij vonden het erkennen toen zo'n afknapper. Dat ik als aanstaande moeder toen moest aangeven dat mijn partner echt wel de papa zou zijn....we overwogen geregisrteerd parnetschap, maar kwamen erachter dat met trouwen meteen alles direct geregeld is. Dus op maandagochtend getoruwd, lekker gelunched en daarna een nachtje in een hotel. Was voor ons helemaal goed. Echter wat voor anderen geldt is weer anders.
Je kan toch ook op maandag morgen gratis trouwen?! Maar je bedoelt met trouwen zeker het feest eropheen, de bruiloft?
Vind deze uitspraak een beetje vooroordelend hoor. Zo lijkt het net of anderen niet uit liefde trouwen maar om de kinderen...? Ik hoop dat voor de meesten ook de liefde voor elkaar de reden is om samen een kindje te willen. Bij ons in ieder geval wel. En ja, wij gaan voor de baby komt nog (gratis) trouwen omdat het dan direct allemaal geregeld is. We houden niet van alle bombarie van trouwerijen,vind het wel een bezegeling van onze relatie, dus doen het lekker zo. Alleen met onze ouders erbij als getuigen, met een gezellig etentje met de ouders en broer 's avonds. (dan kan ik ook heel kinderachtig zeggen tegen iedereen die er een groot feest omheen geeft; wij gaan trouwen ivm liefde voor elkaar, niet om te pochen t.o. familie, vrienden en vage bekenden)
Wij gaan trouwen, we hadden al besloten dat we wilden trouwen maar wanneer wisten we nog niet, en hij had de keus wanneer. Al leek het ons wel handig om getrouwd te zijn, als een kleintje op de wereld kwam. En hij heeft gewoon besloten dat we niet hoefden te wachten, we waren het er toch overeens hoe we het wilden. We gaan gratis trouwen, ik maak zelf een paar taarten en 's middags gaat de bbq aan en hebben we een bbq. Wie wil komen mag komen, en wie weg wil gaan kan weggaan als die dat wil. Er waren wel een aantal mensen die zeiden van ik dacht al dat je zwanger was, omdat jullie zo snel al gaan trouwen. Maar we waren nog niet zwanger toen we het gingen regelen. Dat kwam een aantal weken later pas tot onze verassing, helaas een mk maar ik zei dan gewoon daar deden we het niet om want we waren nog niet eens zwanger.