Ik heb zo'n pijn in mijn stuitje... Wie heeft dit ook? Of ben ik de enige... Ligt het aan de zwangerschap of doe ik gewoon iets verkeerd?
Volgens mij is dat een teken van bekkeninstabiliteit maar weet het niet zeker hoor. Zou het even aangeven bij je verloskundige/gyn
jawel hoor, even goed in de gaten houden, en als het erger wordt direct even naar een therapeut, uitleggen hoe en wat, deze kan je dan precies vertellen wat je het beste kunt doen. soms is dat even pas op de plaats, soms is dat door de pijn heen lopen etc.
Ik heb ook m.n. last rondom mijn stuitje. Ik heb nu Mensendieck-therapie en de therapeut zegt dat het geen BI is, maar wel te maken heeft me de verweking van je banden en spieren van je bekken. Je krijgt meer ruimte en je bekken wordt beweeglijker. Ik heb oefeningen gekregen, die het een stuk verminderen.
Niet wachten en een afspraak maken bij de fysiotherapeut! Het hoeft geen BI te zijn, maar wat Angelie zegt, het heeft te maken met verweking van je banden enzo van je beken. Hier is het met wat simpele oefeningen goed in de hand te houden! Mijn advies is niet afwachten, maar gewoon een keer naar de fysio en kijken wat die voor je kan betekenen.
hey pruppeltje dat heb ik ook.. oef pijnlijk he? Met draaien in bed of als ik een poosje stil gezeten heb op de bank na t werk en als ik dan weer ga lopen.. Wanneer heb jij er last van?
Ik heb het ook soms , na het lang stilzitten idd of slapen.. Moet ik de dokter eerst raadplegen of kan ik gelijk een afspraak maken bij een therapeut ? En is het wel 100 % zeker dat het bekkeninstabiliteid is.. ?
volgens mij moet je voor bi wel wat meer last hebben hoor. ik had dit bij mijn eerst ook. en mijn vk zei toen dat alles dus weker word daar en er zit daar dus veel kraakbeen of is helemaal kraakbeen dat weet ik ffn iet meer maar goed. je stuitje maakt dus gewoon ruimte en gaat alvast aan de kant en word beweegelijker en dit kan zeer doen niet iedereen heeft er last van. ik kon ook echt niet langi nde auto zitten vond dat verschikkelijk als we een ruim uur richting mijn ouders gingen pff echt slopend.
Ik heb rechtstreeks een afspraak gemaakt met de therapeut. Die kan heel goed beoordelen of jet BI is of niet. Maar zoals ik eerder al zei, kan het ook gewoon het gevolg zijn van een beweeglijker bekken door het oprekken van banden e.d.. En daar kan de therapeut oefeningen voor geven.
Ik denk dat het inderdaad met de verweking heeft te maken, niet met bekkeninstabiliteit. Omdat ik voor de rest nergens last van heb... @loeloe ik heb het wanneer ik opsta. Maakt niet uit of ik nu kort of lang heb gezeten, en op de bank of harde stoel... Ik kijk het nog even aan, en anders bel ik de fysio voor wat oefeningen/andere houding... Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb het ook, en vooral na het fietsen. Volgens mij zit je dan ook bijna recht op die botjes. En al dat gewiebel zal vast niet bevorderend werken. Maar ik ben bij een ostheopaat geweest en dat hielp ook wel. Bij twijfel gewoon de vk of een andere dokter (fysio of osteopaat) raadplegen.
Volgens mij kan je tegenwoordig rechtstreeks naar de fysiotherapeut. Het hoeft geen BI te zijn hoor. En als het dat niet is kan je met wat oefeningen best wat doen!