Gele aanslag op wc bril

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij wonen nu zo'n 2 jaar in ons huis, en toen we hier kwamen te wonen hebben we meteen een nieuwe wc bril op de wc gedaan.
    Het is een witte toiletbril van kunstof die we hebben gekocht bij de gamma.

Normaal gesproken maakt mijn man altijd de toilet schoon, maar hij is nu voor 2 weken voor zijn werk in het buitenland. Dus nu moest ik het wel zelf doen.
    Nu zag ik dat er op de onderkant van de bril, gele vlekken zitten. Ik denk gele plas aanslag ofzo.
    Ik heb al van alles geprobeerd om het weg te krijgen, met schuurmiddel, met bleek, cilit bang, en heb zelf een doek met schoonmaak azijn een nacht op de plek gelegt. Maar niks helpt.

Hebben jullie nog advies? of zit er niks anders op dan een nieuwe toiletbril te kopen?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Een beetje schuurmiddel Jiff ofzo op een sponsje en dan met de harde kant ff schuren, zo krijg ik de bril altijd weer mooi wit en schoon.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heb ik al geprobeerd...werkt helaas niet. Het lijkt wel of het in de bril is getrokken.

4. wolly

wolly Niet meer actief

Dan zou ik het helaas niet weten, dan zit er denk ik niks anders op om dan een nieuwe wc bril te kopen.

Miss dat iemand anders nog de gouden tip voor je heeft?

Liefs wolly

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou absoluut een nieuwe kopen.

Weer lekker fris.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens. Maar dan ook tegen je man, de lieve toiletreiniger, zeggen dat hij voortaan ook de onderkant van de toiletbril schoon moet maken :D.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb je soda geprobeerd?

op het werk moeten we 1 keer in de week alle koffiekopjes een nacht in een bak soda laten staan en de volgende dag zijn ze weer prachtig schoon.

mischien helpt dat?

8. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Brillo sponsjes al geprobeerd??

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Brillo sponjes heb ik nog niet geprobeerd.
    En soda ook nog niet. Maar hoe zet ik een toiletbril in de soda ;)

Volgens mij maakt me man de bril wel aardig goed schoon, maar schijnbaar toch niet goed genoeg.

10. BoBam

BoBam Niet meer actief

nou hier het zelfde probleem!
    Ik maak hem toch echt altijd goed schoon,
    maar de plek wordt maar als groter en heb
    ook al van alles geprobeerd! Ik vind het zo vies
    lijken!

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahaha weet ik veel. schoot me ineens te binnen maar hoe je dat erop krijgt..laat ik lekker aan jou over. ik heb al een deel van het denk werk gedaan nu jij :D

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben alfahulp en ik maak schoon bij vooral ouderen. Er is één oude vrouw die ook vaak een gele wc-bril heeft.

Ik heb geschuurd met een schuursponsje (ook zonder cif) en het ging er gauw af. (het schuim werd geel, ieeeeeeeeeeeh)

13. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Bah....
    Ik maak de wc elke dag schoon met die wc-doekjes die je bij de blokker enzo krijgt, hier dus nooit last van gele vlekken.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind het ook goor hoor. Die vrouw plast volgens mij over de hele wc-bril heen. Als ze dat zelf nu gelijk even schoonmaakt...

Thuis hebben wij ook een frisse wc hoor! :D

15. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

zal een nieuwe kopen inderdaad,
    hier ook elke dag doekje erover. Van die vochtige alles reiniger doekjes zijn lekker fris... en word het altijd goed schoon en gaat super makkelijk en snel.

16. 894hi

894hi Niet meer actief

je heb van muscle ovenspray spuitbussen met schuim echt heel erg bijtend spul ... heb het ook wel eens gebruikt voor de wc toen ik hier net kwam wonen en er 8 jaar alleen maar mannen gewoond hadden dus tja.. kreeg het ook niet normaal schoon maar wel met dat... zn keukenkasten heb k dr ook mee gedaan

gewoon te koop bij de AH voor een paar euro ..
    http://www.onlinesuper.nl/pics/08%20Muscle%20ovenspray.jpg

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dan had ik gewoon een nieuwe wc-bril gekocht denk ik. :D

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem en nee betekend niet dat je goor bent
    Het is amoniak die trekt in de bril en ik ga ook die muscle proberen
    Mijn hubbie heeft probs met het mikken namelijk whaha
    Maar de beneden wc is wel wit,heel vaag

Waarom word er steeds gezegt nieuw kopen?
    Misschien bang voor wat muscle werk?:p;)

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    De tips opvolgen die je hier al gehad hebt, en daarna elke dag even een doekje door de wc halen. Dat scheelt ook al een hele hoop!

20. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Hey Consider,

Ik heb geen tips. Zelf gebruik in hygienische doekjes van ah en harpix max, voor de pot zelf.
    Maar iemand gaf hier de tip om hem in soda te zetten, waarop jij vroeg 'hoe krijg ik de wcbril in soda?!':
    Je hebt dus in het begin een nieuwe gekocht, deze heb je dus op de wc gemonteerd. Dan kan hij er toch ook weer af? Dan kan je hem in je badkuip of wasbak, grote teil of iets zetten?

Ben benieuwd of je het opgelost hebt/krijgt of dat je een nieuwe koopt hihi.
    Liefs Meetie

Deel Deze Pagina