Dit wist ik niet! Zijn alle stofjes echt al zo snel je lichaam uit? Nou, beter zo snel mogelijk in ieder geval. Wij willen ook heel graag een kindje, maar ik stel me inderdaad ook erop in, dat het niet meteen raak is. Ik heb wel eens gelezen dat 60% van de vrouwen binnen 3 maanden zwanger is en 80% in het eerste jaar. Ik hoop dat ik bij die 80% hoor, oftewel... dat ik binnen een jaar zwanger zal zijn. Dan zou ik echt helemaal gelukkig zijn!
Hi meiden, Wat heerlijk dat ik hier met jullie over kan praten en mij begrijpen. @Debby82: Mag ik vragen hoe je weet dat je na 3 dgn de pilstofjes uit je lichaam kwijt bent en dat je de 1e maand na het stoppen met de pil meer vruchtbaar bent? Niet dat ik je niet geloof hoor maar kan dat nergens echt terugvinden maar hoop eigenlijk dat het heel erg waar is Wat heerlijk dat je na je huwelijksreis en het stoppen met de pil direct zwanger was...dit soort positieve verhalen wil ik horen! Ik vond het overigens een goed idee van Kiwietje om die stopweek nu in te lassen, zodat ik net voor mijn huwelijk ongesteld ben en dus in onze vakantie na het huwelijk van start kunnen @Kiwietje: Nou, wij zitten idd indezelfde situatie, ik had jou verhaal ook gevonden via google en zo dus terecht gekomen op deze site. Heerlijk om er met mensen over te kunnen praten he die je snappen. We hebben 2 hele grote wensen, een prachtdag meemaken maar ook heeel snel zwanger willen wezen... Ik ga idd eens uitrekenen hoe ik uit zou komen als ik vrijdag weer met een nieuwe strip begin en deze een week langer slik. Weet je dat ik eigenlijk nooit voor een paar dagen de pil extra hebt geslikt? Ik deed altijd direct een hele strip. Maar als ik dus een week extra slik, heb ik gewoon dus mijn stopweek en daarna weer 21 dgn de pil en dan weer 1 week stopweek etc? Er verandert dan dus niets behalve dat ik de pilcyclus iets heb verschoven? Dat zou echt top zijn.. Ik zou dan net als jij ook de week voor ons huwelijk ongesteld willen zijn zodat de kans erg klein is dat ik een paar dagen later weer ongesteld ben...Ik hou je op de hoogte voor wat betreft mijn keuze en wat de dokter zegt. Hoe gaat het met de voorbereidingen? Heb je al een jurk, pakken jullie het klein of groot aan? Groetjes...
Wat grappig om te lezen dat je via google op dit topic bent gekomen. Ik vind het inderdaad fijn om via dit forum ervaringen van anderen te lezen en tips te krijgen. Ik ben nu in mijn laatste week bezig van de strip. Hierna slik ik dus 9 dagen extra en dan las ik de stopweek in. Ik heb het nog nooit eerder op deze manier gedaan, slikte altijd gewoon 1 strip en heel soms 2 achter elkaar. Geen idee dat je ook halverwege de tweede strip ermee kan stoppen... Ik verander liever nu al mijn pilcyclus dan vlak voor de bruiloft. Ik heb hier toevallig pas een topic over geopend, lees maar. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=138494 Het gaat hier erg goed met de voorbereidingen. De meeste dingen zijn al geregeld! We pakken het redelijk groots aan. Zijn jullie ook druk bezig om alles te regelen?
Dreamygirl, als je nu toch al graag wilt stoppen met de pil omdat je graag je cyclus wilt weten en graag wilt "ontpillen" als je je daar prettig bij voelt kan je eventueel ook bij je huisarts vragen om pilletjes om je menstruatie uit te stellen op de grote dag. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan voor mijn huwelijksdag (achteraf bleek dat ik deze niet nodig had gehad omdat ik toen als zwanger was, maar op dat moment wist ik dat nog niet). Het is in ieder iets ook in overweging te nemen. Succes met de voorbereidingen voor de grote dag!
@Kiwietje: Ik heb eens berekend, als ik de volgende strip een week langer zou slikken dan zou ik op mijn huwelijksdag, de laatste pil van mijn strip nemen. Als ik na de volgende strip, een hele strip zou doorslikken dan zou ik op 2 juli mijn laatste pil slikken en dus de week voor mijn huwelijk ongesteld zijn. Theoretisch gezien zou ik dan in de vakantie na ons huwelijk vruchtbaar moeten zijn... Toch ben ik met de laatste optie bang dat mijn lijf ontregeld raakt ofzo en misschien toch nog een bloeding krijg...zucht..lastig lastig.. Maar wat Eline23 zegt is ook wel iets wat me aanspreekt, toch stoppen met de pil, mijn cyclus leren kennen en voor de grote dag pilletjes slikken om te voorkomen dat ik het dan word...en deze zou ik niet hoeven te nemen als ik bijvoorbeeld voor mijn huwelijk al mijn MS heb gehad..ik ga dit zeker ook even bij mijn huisarts neerleggen. Wat betreft ons huwelijk pakken wij het ook groots aan, alles er op en eraan...we zijn druk bezig met alles, gemeentehuis, locatie, receptie, feest, band, pak en jurk, fotograaf, trouwauto etc zijn geregeld! @Eline23: Het lijkt me wel wat die pilletjes, hoeveel moet je er dan slikken en wannneer? Weet je de naam nog van die pilletjes? Lastig vind ik het hoor..enerzijds heb ik nog heel veel leuke dingen in het verschiet waarbij de pil toch wel heel makkelijk is de komende periode, anderzijds wil ik mijn cyclus leren kennen om de kans op een snelle zwangerschap te vergroten.... Ik ga nu lekker slapen..
Ik weet niet meer hoe die pilletjes heten, maar ik weet zeker dat de huisarts je dat zou kan vertellen. Ik heb ze al meerdere malen geslikt jaren geleden en vorig jaar dus nog een keer. Ik ben toen op een zaterdag getrouwd en dat was ook de dag dat ik ongesteld had moeten worden. Ik ben dus op een donderdag begonnen met het slikken van deze pilletjes (meen mij te herinneren dat het er 1 per dag is) en heb die bewuste zaterdag al geen pilletje meer genomen want het duurt namelijk een paar dagen voordat je menstruatie doorkomt net zoals bij de pil. Heb dus op vrijdag mijn laatste pilletje geslikt en had op maandag of dinsdag ongesteld moeten worden, maar dat gebeurde dus niet omdat ik zwanger bleek te zijn! In de bijsluiter staat wel dat je deze niet mag slikken als je zwanger bent of zwanger denkt te zijn. Maar je ziet het, ik bleek dus ook al zwanger te zijn en het heeft totaal geen enkel negatief gevolg gehad op het kindje. Mijn gyn zei destijds dat het totaal geen probleem was dat ik dit geslikt had tijdens mijn prille zwangerschap, zolang de duur van het gebruik maar beperkt is.... Maar goed, ik zou als ik jou was een afweging maken wat je prettiger vindt. Kan me goed voorstellen dat je de pil door wilt slikken omdat het gewoon heel handig is met het plannen van je menstruatie, maar aan de andere kant kan ik mij heel goed voorstellen dat je graag je cyclus wilt leren kennen (en dus ook je eigen lichaam) en dat je natuurlijk niet meer kan wachten met zwanger raken! Nu stoppen met de pil voelt natuurlijk toch al een beetje als de voorbereidingen op de zwangerschap.... Succes met je keuzes!
Dreamygirl, met de pil kan je het dus helemaal uitstippelen, wanneer je je laatste slikt en wanneer je ongesteld wilt worden. Zoals ik er nu over denk, slik ik de laatste op 31 mei en dan word ik rond 4/5 juni ongesteld. Dat duurt een dag of 4/5, dus rond 10 juni ben ik niet meer ongesteld. Twee dagen later gaan we trouwen. Misschien schuif ik het zelfs nog een dagje op, maar dat weet ik nu nog niet. Als mijn cyclus een beetje goed op gang komt, heb ik tijdens de huwelijksreis de eisprong en ben in die week dus ook vruchtbaar. Maar dat is natuurlijk nog maar afwachten, misschien is mijn cyclus totaal ontregeld. Het idee dat er een kans is dat ik tijdens de huwelijksreis al zwanger kan raken, vind ik wel erg leuk! Als je echt vlak voor de bruiloft nog ongesteld bent, lijkt het me niet dat je tijdens de bruiloft last ervan hebt. Maar ja... dat weet je maar nooit natuurlijk. Ik ga die gok wel nemen. Jullie hebben zo te lezen ook het meeste al geregeld, leuk! Wat Eline al zegt, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is best een lastige beslissing, he! Maar gelukkig gaat de tijd snel.
Hi meiden, Ik denk (maar moet dit nog even met mijn vriend overleggen, maar die is een paar dgn op cursus), dat ik na de volgende pilstrip geen week extra ga nemen, want dan zou ik op mijn huwelijksdag mijn laatste pil te slikken en tijdens mijn vakantie, misschien huwelijksreis, ongesteld zijn. Als we er echt na het huwelijk voor willen gaan is het natuurlijk het leukst als ik net ongesteld ben geweest en dus dan vruchtbaar ben. Maar dit hangt ook even van hetgeen wat mijn dokter zegt af, mocht het allemaal lastig en niet verstandig zijn wat ik wil, dan zou het symbolisch ook mooi zijn om op mijn huwelijksdag de laatste pil te slikken. Hieronder heb ik mijn pilcyclus berekend: 27/02 t/m 19/03 pilstrip 20/03 t/m 09/04 pilstrip 10/04 t/m 16/04 stopweek 17/04 t/m 07/05 pilstrip 08/05 t/m 14/05 stopweek 15/05 t/m 04/06 pilstrip 05/06 t/m 11/05 stopweek 12/06 t/m 02/07 pilstrip 03/07 t/m 09/07 stopweek 10/07 normaal beginnen met nieuwe pilstrip > nu stoppen 16/07 huwelijksdag Bij jou Kiwietje heb je 2 dgn na je MS je huwelijk, nu heb ik 6 dgn na mijn MS mijn huwelijk . Ik ga dit gewoon bij de dokter voorleggen, ik wil weten hoe groot de kans is dat ik toch een bloeding krijg 6 dgn na het stoppen met mijn pilstrip. Zijn er meiden die ervaring hebben met tussentijds stoppen met de pil? Wie weet kan iemand daar wat over zeggen, over wel of niet bloeden direct na het stoppen met de pil Ook schijnt het beter te zijn eerst je 1e cyclus af te wachten, zodat je dan zeker weet vruchtbaar te zijn en beter tijdstip van bevruchting vast te kunnen stellen, en dus hoelang je dan zwanger bent. Heb dus 4 opties (denk ik): - niet stoppen met de pil, na 1 pilstrip 1 week extra slikken zodat ik op mijn huwelijksdag de laatste pil slik, totaal geen risico op een bloeding, en direct beginnen aan zwanger worden, nadelen > kan mijn cyclus niet leren kennen en ben tijdens mijn vakantie ongesteld ( maar daar zou ik nog mee kunnen leven); - niet stoppen met de pil, na 1 pilstrip 1 week extra slikken zodat ik op mijn huwelijksdag de laatste pil slik, totaal geen risico op een bloeding, en na afwachting van mijn 1e cyclus beginnen om zwanger te worden, ze zegegn dat dat beter is, maar ja dan duurt het wel nog langer. - niet stoppen met de pil, na 1 pilstrip een hele strip extra doorslikken zodat ik een week voor mijn huwelijk mijn MS heb, en ALS het goed verloopt, vruchtbaar ben tijdens vakantie, nadelen > kan mijn cyclus niet leren kennen, loop het risico toch een bloeding te hebben op mijn huwelijk. - Stoppen met de pil en aan de dokter vragen voor een pilletje zodat ik mijn eventuele MS kan verschuiven tot na mijn huwelijk, voordeel is dat ik dan wel mijn cyclus heb leren kennen, nadeel > ben dus ongesteld na het huwelijk Uiteraard, nogmaals, hangt alles af van het gesprek wat ik morgen met mijn dokter heb. Kan niet wachten tot ik morgen die afsrpaak heb, hopelijk heb ik dan duidelijkheid en kan ik kiezen. Hopelijk hoor ik dat bepaalde opties niet goed zijn ofzo, want dan is de keus makkelijker te maken. Meiden die voorkeur hebben voor 1 van bovenstaande opties? Ik hoor het graag .enne Kiwietje en Eline, alvast bedankt voor het meedenken wellicht dat jullie nog ff naar bovenstaande willen kijken Wat kan een mens het zichzelf toch moeilijk maken .
Je hebt er idd heel goed over nagedacht! Daar kan niemand wat van zeggen! Voor alle opties is wat voor de te zeggen. Als ik jou was zou ik eerst even morgen je gesprek met de huisarts afwachten en deze opties aan hem/haar voorleggen. Wellicht dat de huisarts er weer een hele andere kijk op heeft. Die bekijkt het toch weer vanuit een ander standpunt... Ik vraag mij af in hoeverre je kans hebt dat je nog een bloeding hebt 6 dagen nadat je gestopt bent met de pil. Dat kan jij waarschijnlijk het beste inschatten. 1 ding is zeker: je moet er sowieso voor zorgen/zeker weten dat je niet ongesteld bent op je huwelijksdag. Het is voor mij jaren geleden dat ik aan de pil ben geweest en moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel erg meer thuis ben in de mogelijkheden om de stopweek door te schuiven etc... Ik zelf zou gaan voor de laatste optie, dus nu stoppen met de pil. Ook omdat toch telkens als een rode draad door jouw verhaal loopt dat je heel graag je cyclus wilt leren kennen. Maar als je voor deze optie kiest overleg dit eerst goed met je huisarts en vraag of deze bereid is om je die pilletjes te geven, je weet maar nooit... Ik zou zeggen laat het ff rusten. Wacht tot je bij de huisarts geweest bent en wacht ook even tot je vriend terug is en overleg het open en eerlijk met hem. Het is voor hem zeker zo'n belangrijke beslissing als het voor jou is. Laat het ons morgen even weten hoe het bij de huisarts was als je wilt.
http://www.zwangerschapspagina.nl/ptopic47589.html Hier bijvoorbeeld... en ik heb het van mijn huisarts gehoord... ook dat je dan ietsje meer vruchtbaar bent. Als mensen lang aan het proberen zijn raden ze soms aan om 1 maand aan de pil te gaan om zo van de extra vruchtbaarheid te profiteren. Ik had me ook ingesteld op een jaar proberen. Natuurlijk was het leuk dat het direct raak was maar het was ook wennen. Maar ja je kan nou eenmaal niet alles plannen in je leven.
Hi meiden, @Eline: Uiteraard ga ik het mijn vriend bespreken, het is ook absoluut iets wat we samen besloten hebben en dus gaan we ook samen beslissen wat onze volgende stap is. Hij vindt het net zo spannend als mij, uiteraard ben ik er iets meer mee bezig omdat het toch mijn lijf is en ik weet hoe het voelt om al die hormonen binnen te krijgen en ongesteld te zijn. Ik heb hem gisteren telefonsich ff gesproken, hij weet uiteraard dat ik morgen naar de dokter ga (hij had mij dat ook aangeraden omdat ik maar in een dilemma blijf zitten) en ook heb ik gezegd dat ik tig berekeningen heb gemaakt hahaha . Het ontpillen, en dus mijn cyclus leren kennen, wilde ik voornamelijk om te voorkomen dat ik misschien tot die vrouwen behoor waar de menstruatie zo lang uit blijft, dus dat die pilstof zo lang in je lijf blijft zitten. Stel dat dat 4 maanden zou duren, zou ik toch mooi die maanden al gehad hebben en kunnen we in juli direct starten. Er wordt namelijk gezegd dat op het moment dat je je 1e natuurlijke menstruatie hebt gehad, dat dan de pilstof uit je lijf is en dat je dan dus vruchtbaar bent. Misschien is mijn concrete vraag dan, hoelang duurt het bij de meeste vrouwen voordat je na het stoppen met de pil vruchtbaar bent? Ik denk zelf het antwoord te weten omdat ik zoveel ervaringen van andere vrouwen heb gelezen en dus denk dat het gewoon heel erg verschillend is maar debby zegt dat je zelfs iets vruchtbaarder kan zijn/bent direct na het stoppen van de pil. Maar goed, idd ik wacht het bezoek morgen af en leg gewoon alle opties voor .en uiteraard wat mijn vriend en ik zelf willen en dan beslissen @Debby: Kan me indenken dat het ff schrikken/wennen is als je direct zwanger bent terwijl je een jaar voor ogen hebt..maar idd ook heel erg fijn en welkom. Ik ga ff op dat andere forum kijken, maar ben op mijn werk en mag eigenlijk niet internetten
Dreamygirl, je hebt er in ieder geval zelf al goed over nagedacht. Ik ben heel benieuwd wat je dokter aanraadt om te doen. Bij jou Kiwietje heb je 2 dgn na je MS je huwelijk, nu heb ik 6 dgn na mijn MS mijn huwelijk . Je zou er ook voor kunnen kiezen om je menstruatie iets dichter bij je huwelijk 'te plannen', net als ik. Dus dat je ook twee dagen voor je bruiloft klaar bent met je menstruatie. Ik hoop in ieder geval dat je dokter voor meer duidelijkheid kan zorgen en dat je samen met je vriend een beslissing kunt nemen.
ja er is niet echt een pijl op te trekken... Ik was een keer gestopt met de pil omdat ik geen partner had en ben toen een jaar niet ongesteld geweest, vond het ook niet erg want ik had toch geen partner dus heb er ook niks aan gedaan. Deze keer was ik dus direct vruchtbaar terwijl ik er weer vanuit ging dat het lang zou duren... Volgens mij worden de meeste vrouwen na maximaal een dag of 40 weer ongesteld. Ik lees wel eens dat het langer duurt maar ook weer niet zo heel vaak...
Ik heb wel eens gelezen dat het beter zou zijn om 1 of 2 menstruaties af te wachten, voordat je er echt voor gaat. Dit, omdat je dan beter weet hoe je cyclus in elkaar steekt en mocht je dan zwanger raken, het makkelijker uit te rekenen is hoe ver je bent. Maar aan de andere kant schijnt het ook weer helemaal niks uit te maken, al ga je er meteen na het stoppen met de pil voor. Op een echo kan heel precies worden vast gesteld hoe ver je zwanger bent. Ik heb deze vraag ook ergens anders op het forum gesteld en de meeste reacties waren, dat je gewoon meteen 'aan de slag' kunt. Ik heb wel gelezen dat, als je meteen na het stoppen met de pil zwanger raakt, je 1,5 keer meer kans hebt op een tweeling.
Kortom, je zou dus meer vruchtbaar zijn direct na het stoppen van de pil en je zou 1.5 x meer kans op een tweeling hebben (lijkt me vreemd want de vrouw van een collega is zwanger van een tweeling, is vaak genetisch bepaalt zei de gyn tegen haar, klopt want haar vader is van een tweeling). Ook dit ga ik morgen allemaal vragen Mag wel een vragenlijstje maken hahaha Las op dat andere forum idd dat ontpillen onzin is omdat je dus gewoon vruchtbaar kan zijn direct na het stoppen echter er zijn wel veel vrouwen die last hebben van het feit dat hun lichaam weer moet wennen aan het feit dat er geen hormonen meer worden toegediend je lijf moet alles zelf weer opstarten, ipv een ontrekkingsbloeding (met de pil) komt er nu een echte menstruatie op gang etc. Doordat je lijf daar moeite mee kan hebben, kan de menstruatie en dus de vruchtbaarheid uitblijfen daar ben ik dus bang voor Er zijn idd genoeg meiden die in ronde 1, 2 of 3 gewoon zwanger zijn geworden maar ook weer genoeg waar het niet zo is .kans is 50% om 50%...
@Kiwietje Je zou er ook voor kunnen kiezen om je menstruatie iets dichter bij je huwelijk 'te plannen', net als ik. Dus dat je ook twee dagen voor je bruiloft klaar bent met je menstruatie. Daar zat ik idd ook aan te denken, dan zou ik de laatste pil iets moeten verlengen met een paar pillen zodat ik net voor het huwelijk idd mijn MS zal hebben
@dreamygirl: twee eiige tweeling kan inderdaad genetisch bepaald zijn maar hoeft niet. Misschien dat je na de pil 2 eisprongen hebt?
Ik weet ook niet waarom je meer kans hebt op een tweeling, als je meteen zwanger wordt na het stoppen met de pil. Maar zoek maar eens op google. Mijn vriend is zelf van een tweeling, maar ik heb geen idee of wij dan om die reden (nog) meer kans hebben op een tweeling.
nee kiwietje jullie hebben niet meer kans op een tweeling. Het erfelijke aan een tweeling is namelijk dat je krijgen van een dubbele eisprong kan erven. Je man heeft daar dus niks mee te maken... Lijkt me wel leuk, een tweeling.