Trouwen & stoppen met de pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kiwietje, Feb 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Dreamygirl, hoe was het bij de dokter? Ben je wat wijzer geworden en heeft hij/zij goede tips/adviezen gegeven? Ik ben erg benieuwd!

2. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hi meiden,

Nou ik, wij, zijn er helemaal uit hoor! Heb een heel fijn gesprek bij de dokter gehad. Ik heb mijn dillema uitgelegd en hij vertelde me het volgende:
    De stoffen die in de pil zitten zijn direct na het stoppen van de pil uit je lichaam. Een pil die je elke dag inneemt zijn heel snel uit je lijf in vergelijking met een antibiotica bijvoorbeeld. In je stopweek heb je een ontrekkingsbloeding doordat je immers stopt met die pil.
    Het klopt dat je meer vruchtbaar bent in de maand nadat je gestopt bent met de pil! Afwachten tot na de 1e cyclus vind mijn huisarts daarom ook zonde als je graag zwanger wil worden, want zegt ie, het is zonde van die ovulatie. Het is niet nodig om beter te berekenen wanneer je zwanger bent geworden want op de echo is dat exact te berekenen.

De pil doorslikken is geen probleem, ik slik vanavond weer de 1e pil van ern nieuwe strip, vervolgens een 2e strip doorslikken en dan 5 pillen extra achter de laatste strip voor ons huwelijk aan. Dan ben ik de week voor ons huwelijk ongesteld en zou mijn stopweek eindigen de dag voor ons huwelijk. In goed overleg met mijn dokter dus. Kortom, als het meezit, dan ben ik vruchtbaar tijdens onze vakantie na ons huwelijk, extra vruchtbaar misschien hihi..

Hij zei dat ik lekker moest genieten van ons huwelijk, gewoon sex hebben als we daar zin in hebben ( fijn zonder condoom) en er na ons huwelijk voor gaan. Je bent 26 jaar en dus jong en harstikke vruchtbaar. Ik heb een jonge praktijk en veel vrouwen zijn de 1e ronde al zwanger..uiteraard kan
    hij niets voorspellen..ik moet er vooral niet panisch mee omgaan!

Samen met mijn vriend net gesproken, hij vroeg direct hoe het gegaan was bij de dokter ( de schat)...en we gaan het dus doen zoals hierboven beschreven..ik ben gerust en opgelucht :)

Bijzonder ook, als we 'ja' tegen elkaar zeggen, zeggen we tevens ja tegen het proberen zwanger te worden :)

3. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Dreamygirl, ik lees net je reactie. Wat fijn dat je een goed gesprek met je dokter hebt gehad. En ook heel fijn dat jullie nu weten hoe verder te gaan! :thumup:
    Hoeveel dagen voor jullie huwelijk stop je precies met de pil, als ik vragen mag? Ik twijfel namelijk nog een klein beetje; ik stop 31-05 en ga 12 dagen later trouwen. Misschien zou ik de pil nog beter een dagje of paar dagen extra kunnen slikken. Aan de andere kant... het zal niet zoveel verschil maken. ;)

4. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hi Kiwietje,
    Natuurlijk mag je dat vragen. Ik slik 7/7 mijn laatste pil zodat mijn stopweek van 8/7 t/m 14/7 is. Op de 12e wordt ik dan ongesteld tot max de 15e..perfect dus. Onmogelijk dat ik de volgende dag dan ongesteld ben, dat is mij in de afgelopen 12 jaar nog nooit overkomen, dus heb er het volste vertrouwen in. Ik zou min mogelijk dagen tussen je laatste mentrustiedag en je huwelijksdag houden, just in case..

5. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Oke, dankjewel. :) Ik ga er nog even over nadenken. Misschien stop ik dan wel 1 of 2 dagen later dan ik nu in mijn hoofd heb. Pfff... ik blijf er over twijfelen... :p

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de huisarts en dat je eruit bent wat je wilt!

Succes met de voorbereidingen en natuurlijk met het zwanger worden!

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @kiwietje, niet twijfelen meis, doen waar je je goed bij voelt..het maakt op zich niets uit als je een paar pillen extra slikr, daar hoef je het dus niet voor te laten. Maakt echt niet uit hoor dat jij 3 dgn eerder voor je huwelijk stopt.

@eline: ben ook erg blij :) jij uiteraard ook heel veel succes met zwanger worden! Maaruh we houden elkaar toch wel op de hoogte? Lijkt me leuk..

8. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Tsja, soms ben ik echt een grote twijfelkont, haha! Het wordt in ieder geval 31/5 of 1/6 dat ik stop, oftewel... 1e of 2e pinksterdag. ;) Ach, 1 zo'n dagje zal niet veel uitmaken.

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @kiwietje, hier zit nog zo' n twijfelkont haha maar laat me nu niet meer van de wijs brengen..leuk hoor, in dat opzicht lijken we wel op elkaar. En dan ook nog eens een groots huwelijk, vlak voor ons huwelijk stoppen en daarna ervoor gaan ;) hoe oud ben je eigenlijk?

10. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Ja, onze situatie lijkt erg op elkaar. ;) Ik ben 27!

11. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Sorry Eline :oops:

Bekijk nu pas echt goed je banner, je bent net kersverse en trotse moeder geworden...gefeliciteerd!

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @Kiwietje: Mijn vriend zei al, misschien kennen jullie elkaar wel haha..tja je weet nooit echt met wie je hier nu zit te kletsen...logisch, alles wat we bespreken is geheim voor de buitenwereld en we willen niet riskeren dat iemand ons herkent 8)

Ben verder wel heel benieuwd waar je vandan komt en waar je gaat trouwen en hoe je dag er ongeveer uit gaat zien. Hoe kan je trouwens zo'n banner plaatsen?

Ik ga nu echt slapen... :(

13. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Dreamygirl, ja... je weet het maar nooit, haha! Misschien kennen we elkaar inderdaad wel, maar dat zou wel heel toevallig zijn. ;)
    Ik wil hier inderdaad liever niet 'herkend' worden door iemand, maar als je het leuk vindt, kunnen we msn/mail uitwisselen? Dat praat dan toch weer iets makkelijker. :D Of gewoon via deze site PB'tjes sturen, dat kan natuurlijk ook.
    Als je op mijn banner klikt, kom je op de site waar ik heb heb gemaakt. En dan kan je je eigen banner maken. Vervolgens de code kopieren en plakken bij je profiel, bij 'onderschrift'.

Groetjes!

14. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hey meiden,

@Kiwietje: Het is gelukt met mijn banner, toppie! Phoe nog ff te gaan...gaat lang duren, alhoewel...met de voorbereidingen van het huwelijkgaat de tijd eigenlijk ook wel heel erg snel...staan echt hele en leuke spannende dingen te wachten :) Een PB'tje lijkt me wel leuk ja..

@Suus1983: Ik las dat jij ook een week voor je huwelijk gestopt bent met de pil. Hoelang heeft het geduurd voordat je zwanger was? Heb jij een 1e cyclus afgewacht of ben je gewoon direct begonnen?

@juffie 2008: Aan jou de vraag wanneer jij gestopt bent met de pil en dus hoelang jij nu al bezig bent om zwanger proberen te worden. Ik zie dat je over 2 dgn mag testen...spannend! Wat denk je zelf?

Groetjes.. ;)

15. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Dreamygirl, haha ik las idd je berichtje. Ik was voorlopig niet van plan om zwanger te worden! Maar je was er zelf ook al achtergekomen dat ik net moeder ben geworden. Ik zit eigenlijk in een hele andere fase als jullie. Ik ben nu aan het bedenken welk anticonceptie ik het beste kan gaan gebruiken...

Maar, vorig jaar rond deze tijd zat ik precies in dezelfde situatie als jullie nu. Heel erg aan het twijfelen wanneer we zouden proberen om zwanger te raken. Ik ben vorig voorjaar getrouwd en wilde heel graag zwanger zijn op de huwelijksdag, maar ook weer niet te vroeg anders was ik bang dat ik al een buikje zou hebben, maar wilde natuurlijk ook weer niet al te lang wachten... Uiteindelijk bleek ik op mijn huwelijskdag exact 4 weken zwanger te zijn. Beter hadden we het niet kunnen plannen.

Dus je ziet: zo snel kan het gaan! Het is dus mogelijk dat jullie volgend jaar om deze tijd ook al een kindje hebben of wellicht hoogzwanger zijn!

16. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

Dec 30, 2008
    120
    0
    0
    Dat zou super zijn! :p

Dreamygirl, ik heb je vanmiddag een PB gestuurd!

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hey meiden,

Vandaag het huis lekker schoongemaakt, ramen en deuren open, lekker het voorjaarszonnetje/briesje naar binnen laten komen. Ohw wat kan ik daar van genieten.

Kan het uiteraard niet laten om weer op deze site rond te kijken. Heb berekend wanneer mijn vruchtbare dagen zouden zijn als ik na mijn huwelijk een cyclus van 28 dgn zou hebben (en als ie direct op gang zou komen uiteraard).

11 Juli 2009 Eerste dag van je laatste menstruatie
    22 Juli 2009 Een beetje vruchtbaar
    23 Juli 2009 Vruchtbaar
    24 Juli 2009 Erg vruchtbaar
    25 Juli 2009 Eisprong
    30 Juli 2009 Innesteldag
    8 Augustus 2009 Vanaf hier kun je testen
    17 April 2010 Vermoedelijke bevallingsdatum (heel gek idee :eek: )

Zucht..zou toch fantastisch zijn als het direct lukt! Ga me hier absoluut niet op blind staren hoor maar ja een beetje fantast moet je blijven he ;) Echt fijn, want na ons huwelijk hebben we 2 weken vrij (weten nog niet of we weg gaan, maar goed vrijen kan overal haha). En daar gaan we de vakantie zeker voor gebruiken!

Groetjes...

18. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Heerlijk he dat fantaseren?! Ik hoop voor je dat het lukt! Maar wat je al schreef: ga je er niet blind op staren, want wie weet lukt het daardoor niet. Je hoort weleens van die verhalen dat mensen het zo graag willen en er zo geforceerd mee bezig zijn dat de o zo gewenste zwangeschap daardoor uitblijft... maar dromen mag altijd. Hoop doet leven...

Als je zeker wilt weten wanneer je je ei hebt nadat je gestopt bent met de pil (mede om ook je lichaam te leren kennen) kan je altijd nog overwegen om een ovulatietest te doen. Heb je twee vliegen in een klap. Je weet wanneer je je ei hebt (dus je weet zeker wanneer je lichaam goed opgang is) en je weet wanneer je moet klussen...
    Maar een ovulatietest kan ook averechts werken. Je kan daardoor te geforceerd met je zwangeschap bezig zijn...

Het zijn maar wat ideetjes en tips...

Groetjes

19. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hi Eline23 (en uiteraard ook aan de rest),

Je hebt helemaal gelijk hoor! Je moet er idd niet teveel mee bezig zijn...ik denk dat het ook wel wat gaat afzwakken, nu is het gewoon heel erg echt, we hebben definitief de knoop doorgehakt (nav bezoek aan dokter) en dat voelt gewoon zo fantastisch...hoor mij..afzwakken hahaha..als het straks dichterbij komt zal dat vast niet.. :)

Maar wat natuurlijk wel scheelt, we zijn ook nog een huwelijk aan het organiseren en daar ben ik erg druk mee, is zo leuk om te doen en dat is echt een dag waar ik naartoe leef...dus dat scheelt!

Overal waar ik ben zie ik zwangere vrouwen of vrouwen die net bevallen zijn, op de tv zie ik reclames die over pilletjes en foliumzuur gaan...ligt het nou aan mij of was dat daarvoor echt niet zo erg?

Ik ga er gewoon vanuit dat het een half jaar duurt ofzo..weet dat het ook nog langer kan duren, maar op een of andere manier heb ik het idee dat het wel vlot zal verlopen...ik weet dat mijn moeder heel snel zwanger was van mij, de 1e ronde al...zal dat genetisch nog wat uitmaken? :p

Wat betreft die ovulatietesten, ik wil die nog niet gelijk gaan gebruiken, laten we eerst maar gewoon lekker klussen op de momenten dat wij denken dat het zin heeft..(of wanneer we gewoon zin hebben :) )..en mocht het naar ons idee te lang duren kan dat altijd nog.

Ben je er al uit wat voor anticonceptie je gaat gebruiken? Veel vriendinnen van mij zijn weer begonnen met de pil na hun zwangerschap....

Groetjes..

20. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    haha, ik ken dat gevoel wel. Vorig jaar rond deze tijd was ik er ook zo mee bezig (was heel erg bang dat het niet zou lukken of dat het heel lang zou duren). Het voelde toen ook zo "echt". Het kan schelen dat je ook nog een huwelijk te organiseren hebt! Wij hadden vorig jaar besloten om twee maanden voor het huwelijk al te proberen om zwanger te raken en in de maand dat het huwelijk was ben ik eigenlijk helemaal niet met zwanger worden bezig geweest (ik had tenslotte wel andere dingen aan mijn hoofd) en toen was het raak! Zo zie je maar...

Het is logisch dat je nu overal zwangere vrouwen ziet of dat je veel reclames ziet met dat onderwerp. Ik denk dat het net zoveel is als voorheen, maar je let er nu meer op...
    Als je bijv net een nieuwe auto hebt gekocht, zie je opeens overal dezelfde auto rijden (beetje rare vergelijking, maar is wel waar als je het mij vraagt).

Ik denk dat je er ook vanuit moet gaan dat het snel raak is. Je hebt (naar ik natuurlijk weet) helemaal geen reden om aan te nemen dat het niet snel raak zou zijn. Natuurlijk kan het een half jaar duren, maar dat is nog snel... wie weet lijk je wel op je moeder...

Ik ben er nog niet uit welke anticonceptie ik ga gebruiken. De pil mag ik helaas niet gebruiken. Ik denk dat het een spiraaltje wordt.

Ga gauw weer verder, mijn kleine mannetje wordt wakker. Het is voedingstijd.

Groetjes

Share This Page