trouwen voor de baby er is

Discussie in 'De lounge' gestart door Carla1980, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Ik zit met een klein probleempje en weet niet zo goed wat er mee moet.
    wij willen gaan trouwen voordat de kleine komt en gezien de korte termijn en de kosten wilde we dat doen op de dag dat dat gratis kan in onze gemeente. alleen het volgende is het geval, ze zitten helemaal vol tot aan februari. Dat wil dus zeggen dat ik dan al ruim 34 weken zwanger zou zijn...

Nu weten we niet of we die gok moeten wagen en dan pas te trouwen, of dus toch eerder trouwen en dan dus een hoop geld moeten betalen.

Wat zouden jullie doen?
    Want stel nou dat de baby eerder geboren gaat worden of wat dan ook....

Groetjes Carla

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Je kunt ook in een andere gemeente trouwen,

misschien een optie? Kies je een gemeente met een heel mooi gemeente huis, :p

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En jullie willen persé trouwen? anders kan je (net als wij straks) geregistreerd partnerschap doen. Misschien hebben ze hier een kortere wachttijd voor? En anders zou ik t er op gokken hoor, hoeveel % bevalt dan al?

4. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Gratis trouwen kan volgens mij alleen maar in de gemeente waar je woont.

5. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    @Ivonne

Nope ;)
    Wij wonen in een gemeente waar we niet wilden trouwen. Dus zijn we in mijn geboorteplaats getrouwd, gratis ;)

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat kan gewoon een gemeente naar keuze zijn.

Maar anders doen jullie het voor de zekeheid toch herkennen mocht er iets gebeuren en tevroeg geboren zijn mag de vader jullie kindje toch aangeven enzo.

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    ja erkennen en ff oudergezag voor je partner aanvragen, is gratis en kost niks.

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ja hebben wij ook gedaan, wij trouwen zo'n 4 weken voor ik ben uitgerekend. (ook de enige datum nog dat het gratis kon)
    En toen we vorige week in ondertrouw gingen (klinkt heel wat, maar is een handtekeningetje zetten) heeft mijn vriend ons kind meteen erkend.
    Mocht het nu eerder komen dan de trouwdatum, dan is dat iig goed geregeld.
    En op de dag dat we trouwen, vervalt dat erkenningsschap gewoon, en is hij vanzelf de vader.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Er zijn best veel gemeentes waar je nog gratis mag trouwen ook al woon je in een andere gemeente, maar populaire gemeentes zijn dit wel aan het veranderen.
    Ik weet dat het in Wijchen bijvoorbeeld nog kan, en dan krijg je echt een leuke trouwerij. Het is een supergaaf kasteeltje, en je krijgt ook dan gewoon je 30 min.

Ik kon 7 weken van te voren bellen, en toen was er nog ruimte. (nu nog 2,5 week wachten)

O ja voor het geregistreerd partnerschap geldt overigens dezelfde wachttijd. Het zijn dan ook precies dezelfde tijden.

Groetjes Daphne

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hadden geluk wij konden binnen anderhalve maand terecht. ik zou gewoon kijken bij de gemeentes om je heen. of anders de gok wagen

11. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik woon in Amsterdam en gratis trouwen was op dinsdagochten om 9.30.
    Stond om 9.32 weer buiten :rolleyes:

12. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Hallo meiden,

Ik ben pas getrouwd en we hebben alles weten te regelen in 3 maanden tijd. We zijn in Hoorn getrouwd en als je wilde kon je over een maand al trouwen volgens mij (ook gratis), maar wij besloten het binnen 3 maanden te doen, zodat we tijd hadden om alles te regelen.

13. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij zijn ook gratis getrouwd, het duurde ongeveer een kwartier en was best een leuke en gezellige ambtenaar, die het nog een beetje plechtig maakte en een leuk praatje hield ;)
    Ik zou ook naar een gemeente bij jullie in de buurt kijken en anders alvast in ondertrouw gaan en dan tegelijk het ongeboren vruchtje erkennen en dan zo snel mogelijk trouwen.

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bedankt voor al jullie tips!

Na overleg met onze ouders hebben we besloten om toch eerder al te trouwen: 17 november is het zover.
    Het kost wel wat extra maar onze ouders helpen ons een handje, heeeeeel lief van ze.

Groetjes Carla

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dat duurt nog wel 5 weken!
    En neem maar van deze haastmuts aan dat je wel mag beginnen met organiseren. Overigens krijgen wij ook wat steun van mijn ouders :)

Ga maar vast bedenken wat je aanwilt, en wat je wilt doen :)
    Tenminste, als je iets wilt doen.

Maar je hoeft in ieder geval niet zo heel erg lang te wachten, anderen doen er 1 a 1,5 jaar over... ik heb dat geduld niet. Al zou ik niet zwanger zijn geweest.

Nog 2 weekjes en 3 nachtjes en dan is het voor ons zover :)
    Hmm moet nog schoenen regelen....

Groetjes en veel plezier de komende tijd.
    Daphne

Deel Deze Pagina