Werk gerelateerde vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Liminous, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik werk in de zorg en werk om het weekend. Dat stond gewoon vast. We hebben een flexibel rooster waarin je 1 vaste werkdag, 1 vaste vrije dag kunt aangeven en dus een vast repeterend werkweekend. Dit is het enige waar je qua rooster bij ons op kunt bouwen, hoe je voor de rest wordt ingepland is altijd weer een verassing.

Nu hadden ze bij ons bedacht dat ze van die vaste weekenden af wilden. Ze hebben dus een verzoek ingediend bij de OR. De OR heeft dit in behandeling genomen, maar in de tussentijd hebben ze de wijzigingen al gewoon doorgevoerd. Ik heb nu in Februari en Maart een totaal ander schema als normaal. Iets wat voor mij heel slecht uitkomt. Afgelopen maand heeft de OR echter besloten dat ze het verzoek hebben afgewezen en dat we gewoon vast blijven houden aan onze vaste werk weekenden.

Nu mijn vraag: Als ze plannen hebben om het beleid te veranderen, moeten ze dan niet eerst goedkeuring krijgen voordat ze dit actief gaan doorvoeren? Ga morgen in gesprek met mijn werkgever, maar het lijkt mij nogal de omgekeerde wereld dit. In de praktijk betekent dit voor mij dat ik in Februari 2 dagen samen met mijn man vrij heb en in Maart 3. Hij werkt namelijk ook om het weekend. Dit is voor ons beide niet te doen zo. Iemand tips voor het gesprek van morgen?

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Bij ons (onderwijs) moet het eerst via de mr

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ooooh krijg bijna weer hartkloppingen van frustratie nu ik dit lees. Dit was voor mij precies dé reden om een andere baan te zoeken. Had een super leuke baan, maar dat gezeik altijd met die roosters, alsof je geen privé leven hebt.
    Ontopic, nee het mag niet. Maar ik denk niet dat ze nu het hele februari en maart rooster weer om gaan gooien. Hoe meer jij moeilijk doet (was ik altijd bang voor ) hoe minder credits je hebt als jij eens last minute wil schuiven etc.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Het mag idd niet
    Je zou via or kunnen ragen of ze de roosters nu moeten aanpassen?

En anders gewoon deze maanden ff slikken
    Ik zie sommige dingen ook graag anders op mijn werk mbt prive maar jij kiest voor dit werk en werk heeft niks te maken met je priveleven .

Ja ik klaag ook wel es oh mogen we geen prive leven hebben, maar als je het echt bedrijfsmatig bekijkt heb je dan aan duizende wensen te voldoen.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Volgens mij is dit niet iets wat ts had kunnen voorzien. aangezien ze er al werkte en het eerst wel goed ging. Dus omdat hun te beroerd zijn om zich aan de regels te houden. Wat ze sowieso moeten omdat het verzoek is afgewezen. had ts maar ander werk moeten kiezen?!

TS ik vind het oprecht klote voor je. hoe je het kan veranderen? ik zou gewoon op een normale manier vragen of er nog een rooster wijziging komt nu dat die regels afgewezen zijn. en anders eff doorbijten en voor nu dan alvast vragen of ze in de april roosters weer het "goede" weekend willen geven aan je. voor ze dat ook niet doen.

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Hoe is het afgelopen?
    Naar mijn idee hadden ze op de uitspraak van de or moeten wachten, en als ze het al door hadden willen voeren had dit in overleg moet jullie moeten gebeuren. Je hebt nu niets meer aan mijn tips, maar ik had ook contact opgenomen met de OR en evt ook met de bond als je daar bij aangesloten bent?

@Molensteen: werk en privé staan los van elkaar, maar je werkgever kan eerder gemaakte afspraken niet spontaan wijzigen. Geef de medewerker dan nog de tijd om hier op in te spelen...

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik werk ook in de zorg en altijd dat gedoe met roosters en geen eigen leven heb ik ontslag genomen genomen en werk nu in de zorgvia uitzendbureau. Vaste uren. En werk in principe geen weekend meer als ik Door de week mee uren haal wat 90% van de tijd t geval is Echt heerlijk weekend lekker thuis met man lief

8. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie. Ik heb nogal wat stof tot nadenken gehad.

Ik heb het gesprek met mijn werkgever inmiddels gehad en het wordt allemaal zo verteld dat er niets voor mij gedaan kan worden en dat hun in hun recht staan. Of ik hier eventueel nog iets mee kan doen weet ik niet, maar ik ben het zat om zo behandeld te worden. Voor de afgelopen zomervakantie heb ik een aanbod gehad om binnen een andere locatie te komen werken. Die boot heb ik tot nu afgehouden, maar ik heb inmiddels laten weten dat ik er voor ga. Aan beide partijen.

Dit is niet een beslissing die over 1 nacht ijs is gemaakt. Inhoudelijk zal ik er niet teveel op in gaan, maar de locatie waar ik nu zit is een zinkend schip. Heel veel leegstand, veel te weinig personeel (iedereen vertrekt) en een crisis management. Ik werk voor een best grote stichting en van de 100% klachten die er binnen komen bij de OR, is 80% van onze locatie. Na akkefietje op akkefietje is dit gedoe rondom mijn rooster gewoon de druppel geweest.

Wat betreft het rooster van de komende 2 maanden, ik ga mijn collega's lief aankijken en hopen dat zij nog iets voor mij kunnen betekenen :)

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    ik hoop dat de nieuwe locatie beter gaat bevallen :)

10. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik hoop het. Qua beleid ed is het toch nog maar afwachten, het is tenslotte wel dezelfde stichting. Maar goed, een vast contract weggooien doe je ook niet zomaar ;)

Qua werkzaamheden kan het er alleen maar op vooruit gaan. Ik werk als coördinerend verzorgende op een open PG afdeling met 24 cliënten. Overdag staat we met z'n 2-en en in de avond alleen. En dan te bedenken dat bijna alle bewoners in aanmerking komen voor een gesloten setting......
    Waar ik nu naartoe ga is kleinschalig met 8 bewoners maximaal. Overdag met 2 personen en in de avond met 1,5....
    Lijkt me heerlijk om weer eens gewoon wat tijd te besteden aan de mensen en met een voldaan gevoel naar huis te gaan.

Deel Deze Pagina