trouwen voor het kindje er is??

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi!!

We zitten een beetje in dubio, trouwen of niet?? ik wil heel graag trouwen, mijn vriend wil het ook... maar we willen er niet veel geld aan uitgeven en hebben dat daar ook niet voor... nu ben ik net zwanger... we zitten er toch wel aan te denken om voor (als alles goed gaat) de kleine er is te trouwen... voor de papieren, zelfde namen etc... denk dat het mss veel makkelijker is als al dat gedoe met samenlevingscontract enz... en ook omdat het super zou zijn om elkaars man en vrouw te zijn!!

Tips, advies of verhalen?? Zijn welkom!!

liefs female

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Gezellig samen met een getuige op maandag (is gratis) trouwen, wat foto's maken en 's avonds uit eten? Zo zou ik het doen als ik zou trouwen, maar hubbie wil niet, hehe.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik begrijp je dilemma, dat is bij ons ook onderwerp van gesprek geweest.

wij hebben besloten eerst voor een kindje te gaan en later als we genoeg geld hebben te gaan trouwen.

we hebben er ook over gedacht alleen te trouwen voor de wet zonder feest en dan later een feest geven. maarja dat vonden we achteraf toch niet zo'n goed plan........

succes met kiezen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Wij gaan voor geregistreerd partnerschap. Later misschien wel trouwen als we er de centjes voor hebben.

5. Female

Female Niet meer actief

moet alles ook nog eens uitzoeken, ook of het wat uitmaakt dat we nu in belgie wonen en ook ingeschreven zijn (zijn allebei nederlands)... waar je dan het beste kunt trouwen... denk mss idd aan ouders, broertjes en aanhang... misschien dan later een soort van verjaardag gewoon thuis waar iedereen een borrel kan komen drinken als ie wil... of is dat heel raar?!

maar het is dus voor de papierwinkel wel zo dat trouwen veel meer voordelen heeft als samenlevingscontract, als je een kindje krijgt??

liefs!

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

trouwen doe je voor jezelf niet voor je familie. al denk ik dat ouders en schoonouders wel waarde hechte aan een soort van ceremonie.

maarja aan de ene kant wil ik ook wel ff snel trouwen alleen krijg ik dan de famili8e op me nek. dus tsja het speelt wel mee.

7. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Wij hebben besloten nog te trouwen!
    We wilde op kort termijn trouwen dus het zat bij ons al in de planning...
    Wij hadden zoiets van 'ja dan vóór de bevalling'.
    Als je tóch wilt trouwen dan er nog even voor... ;)
    Scheelde voor ons de kosten van de notaris (zo'n €500,-) en idd wat (niet veel volgens mij) geregel om het dan voor ons 'goed' geregeld te hebben!
    Voor ons is het a.s. vrijdag al zover!!!
    En dan is alles in één klap geregeld!
    Wél alles erop en eraan... om 13.45 trouwen we, daarna met de dag gasten (20 man) de bruidstaart aansnijden, dan smullen!!!
    Foto's maken, rond 18.00 eten met de dag gasten en om 20.30 begint hét feest!!!
    Ik zal wel hélémaal operdepop zijn aan het einde van de dag maar heb er reuze veel zin in!!!
    Succes met jullie keuze!
    -x-

8. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Wij gaan 18 oktober op woensdag trouwen, is hier dan gratis.
    Onze ouders zijn getuigen.
    En wij hebben allebei een broer die komen met aanhang.
    En daarna gaan we nog ff bij ons koffie drinken met taart erbij.
    En geven nog een borrel voor onze vrienden.
    En dan is het voor ons goed :)
    Ook voor ons puur voor als ik zwanger word dat we het geregeld hebben.
    En verder geen rompslomp.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij zijn getrouwd toen de jongste 8 mnd was....

en ondanks dat de kinderen er al waren voor we trouwde kregen ze uiteraard gewoon mijn man zijn achternaam..en als je trouwt is het niet zo dat je enkel jouw naam nog hebt, overal ook in je paspoort e.d kom je gewoon met je eigen meisjesnaam te staan plus e.v. (echtgenote van)

dat moet in principe niet te reden hoeven zijn om te trouwen (achternaam) en daar staat tegenover dat je dan misschien als je wel een (groot) feest zou willen je gewoon kunt sparen, en trouwen wanneer je het geld er wel voor hebt???

je kunt idd ook op 'smorgens trouwen tot 10 uur geloof ik dan kost het niets en dan aansluitend misschien bij jullie thuis lekker gebakkie - koffie - borrel...ik noem maar wat, het hoeft echt niet duur te zijn hoor...tis jullie feestje..

succes in ieder geval

10. Niet meer actief

Ik ben getrouwd toen ik 6 of 7 mnd zwanger was! Gewoon omdat mijn man dat graag wilde (terwijl hij nooit wilde trouwen). Wij hebben het op een doordeweekse dag gedaan en verder receptie/feestje bij ons thuis gehouden! Met een klein groepje wezen uiteten! ik denk dat we iets van 3.000 euries kwijt waren. Als we 5 jaar getrouwd zijn doen we het uitbundig over..

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ligt per gemeente anders.
    Hier is het alleen op dinsdag 9.00 en 9.30.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij trouwen ook a.s. vrijdag, stiekum met z'n drietjes, niemand die het weet.

NIemand die weet dat ik zwanger ben, bedoel ik dan he ;)

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey jingels! wat leuk nieuws!
    gefeliciteerd!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    bedankt!!

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij gaan over 3 weken trouwen. gewoon omdat alles dan geregeld is. we doen het nu klein. op een gratis dag. en gewoon koffie met gebak voor iedereen die wil.

We willen dan over 5 jaar onze belofte opnieuw doen met familie en vrienden. en een groot feest. dan evt onze kids als bruidsjonkers.

Dus nu doen we het voor de wet en over 5 jaar echt voor ons gevoel.

16. Female

Female Niet meer actief

ik zoek me suf op internet, maar kom er nog niet echt uit...

Ik en mijn vriend zijn allebei nederlands, maar we wonen nu in belgie en zijn daar dus ook ingeschreven...

weet iemand waar wij het beste kunnen (of zelfs moeten) trouwen? liefst de weg die het minste rompslomp met zich mee brengt, aangezien het voor ons beiden niet uitmaakt waar we trouwen...

hoop dat iem. me kan helpen!

bedankt vast!

liefs female

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Trouwen in je eigen gemeente is het makkelijkste. In elke gemeente hebben ze gratis tijden.

Omdat ik niet in de zelfde plaats woon als waar ik ben geboren moet ik wel mijn geboorteacte halen. Maar de rest halen ze uit de gemeentelijke basisadministratie van de gemeente. En natuurlijk heb je copie legitimatie van getuigen nodig.

Wij trouwen dus ook nog voor het kindje er is. Ook vanwege het praktische verhaal. Doen het ook simpel, goedkoop, maar maken er wel een gezellige dag van, met een soort van verjaardagsfeest.

Groetjes Daphne

18. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij gaan op 2 oktober trouwen, met zijn drietjes ;) Mijn vriend, ik en de baby in mijn buik :p
    De familie vind het wel jammer dat er verder niemand is uitgenodigd maar volgend jaar zijn wij wel van plan een feest te geven als we 1 jaar getrouwd zijn.
    Wij maken er een romantisch dagje met zijn tweetjes (oh nee drietjes :) ) van. 's ochtends trouwen, daarna lekker lunchen, en een dagje naar de sauna met een lekker verwen arrangement :D

19. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Wij hebben destijds gewacht tot de kleine bijna een jaar was,zo maakte hij het ook een beetje bewust mee :)

Deel Deze Pagina